Урок відкриває систему уроків з теми "Просте речення.Двоскладне речення.Головні і другорядні члени речення" і дозволяє розширити рамки викладацького горизонту вчителя під час дистанційного навчання шляхом застосування інноваційних методів ведення уроку
Урок №15 Дата проведення - 09.11.21
Тема.Просте речення. Двоскладне речення. Головні та другорядні члени речення. Підмет і присудок. Слайд 1
українська мова 8 клас
Мета: поглибити знання учнів про поділ членів речення на головні та другорядні, граматичну основу, ознайомити школярів зі способами вираження підмета, формувати вміння знаходити в реченні граматичну основу, складати речення, у яких би підмет виражався різними способами і частинами мови, розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення; виховувати у восьмикласників любов до рідної мови, естетичний смак до краси слова. Слайд 3
Очікувані результати: учні розрізняють головні й другорядні члени; визначають види присудків, додатки, означення та обставини, способи вираження підмета; уміють знаходити в реченні граматичну основу; складають речення, у яких би підмет виражався різними способами.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, онлайн-дошка Padlet ,наявність авторського блогу , сервіс
, таблиці «Головні члени речення», «Способи вираження підмета», мультимедійна презентація до уроку, learningapps (освітній ресурс)
.
Перебіг уроку
І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Перевірка домашнього завдання.
Практична робота. Слайд 4
Зробіть синтаксичний розбір речення. Що ви знаєте про головні та другорядні члени складного речення?
Погідне блакитне небо дихало на землю теплом. (М. Коцюбинський)
Методичний коментар
Миха́йло Миха́йлович Коцюби́нський — український письменник, громадський діяч, голова «Просвіти» в Чернігові. В українську літературу увійшов як майстер психологічної прози. Ми читали його повість «Дорогою ціною»,у якій автор засудив кріпацтво як найвищий прояв рабства.Вершинами його художнього стилю критики вважають «Fata Morgana», «Що записано в книгу життя», «Тіні забутих предків»
Бліц-опитування Слайд 5
Пригадайте, якими бувають речення за складом граматичної основи ?
Які головні і другорядні члени речення ви можете назвати?
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Робота на онлайн-дошці Padlet у блозі. Слайд 2
Вступне слово вчителя.
Ми повинні навчитись правильно будувати висловлювання, знаходити головні та другорядні члени; розвивати уважність, логічне мислення.
III. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
«Мовне лото» Слайд 6
Прочитайте,запишіть речення й підкресліть головні члени в них на дошці jamboard за посиланням: https://jamboard.google.com/d/1PBsuhdp5WYYfTB2ePMSEYBcFJQIW6A3MOMLfSAVFV-g/edit?usp=sharing .
Гра «Хто перший» Слайд 7
Надішліть у чат номер речення з попередньої вправи, яке, на вашу думку, є двоскладним.Відповідь поясніть.
Творча робота на інтерактивній дошці jamboard за посиланням https://jamboard.google.com/d/1PBsuhdp5WYYfTB2ePMSEYBcFJQIW6A3MOMLfSAVFV-g/edit?usp=sharing
Пояснення вчителя після коментарів учнів
Проблемна ситуація Слайд 8
На звільнені полиці я поставлю (кого? що?) книги. ≠ ВОНИ
На столі лежали (хто? що?) книги. = ВОНИ
Пояснення вчителя після коментарів учнів
Підмет називає діяча й відповідає на питання хто? що?. Діячем у реченні може виступати будь-який предмет чи опредмечена дія або ознака, яким приписується якась дія, стан або змінна ознака.
Щоб перевірити, чи правильно визначено підмет, зробимо спробу замінити його займенниками він, вона, воно, вони в називному відмінку. Якщо в реченні така заміна можлива, то це підмет, якщо ні, то це додаток або звертання.
Підмет, виражений іменником, інколи поширюється займенниками сам., весь і становить разом із ними один член речення: Сам директор був присутній на зборах. Усі учні працювали дружно.
Розвиток критичного мислення .
Прийом «Кластер» Слайд 12-13
Кластер - це графічна організація матеріалу, яка пояснює зміст понять і стуктуровано узагальнює вивчене раніше на уроці.
Вчитель спільно з учнями виділяє ключові поняття теми,яка вивчається, і пропонує учням приклади,аби вони їх зачитали і засвоїли матеріал на основі практичного його застосування.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК Слайд 14
Вікторина(на закріплення знань з теми) за посиланням або за QR-кодом:
https://learningapps.org/watch?v=pjt3y7bwt20
V. ПІДСУМКИ УРОКУ.Мотивація оцінок в чаті (або пересилання на електронну пошту) індивідуально кожному учневі,хто активно працював на уроці
Заключна бесіда. Слайд 15
— Якою була мета уроку?
— Чи досягли ми її?
— Над чим вам хотілося б попрацювати додатково?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Слайд 16
1 Виконати тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2166321 ;*Виписати із художньої літератури прості двоскладні речення (5-7). Підкреслити в них головні члени речення.
~ 1 ~