Пряма мова. Тренувальні вправи

Про матеріал
Презентація до уроку в 5 класі: "Пряма мова. Розділові знаки в реченнях з прямою мовою. Тренувальні вправи" . Матеріал сприятиме узагальненню знань здобувачів освіти про пряму мову ; умінню аналізувати мовний матеріал, розвитку пунктуаційних умінь при розстановці розділових знаків у таких реченнях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Тренувальні вправи 5 клас

Номер слайду 2

Доповни речення. Пряма мова – це…Слова автора – це…Пряма мова може стояти…Пряму мову беремо в …. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то ставимо…Якщо слова автора стоять після прямої мови, то ставимо…

Номер слайду 3

Гра «Так-ні»Пряма мова на письмі береться в лапки і починається з великої літери. Якщо перед прямою мовою стоять слова автора, то після них ставиться тире . Лапки ставляться перед крапкою, але після знаку питання чи знаку оклику. Прямою мовою називається неточно передане висловлювання певної особи. Пряма мова супроводжується словами автора, з яких стає відомо, кому належить пряма мова, за яких обставин і як вона була висловлена.

Номер слайду 4

Пошуковова робота Прочитайте речення, правильно їх інтонуючи. У кожному з речень вкажіть пряму мову і слова автора. Кричу я: «Зливо, йди в степи! Тобі ми дуже раді!» Ходить вітер і пита з болем: «Де поділо ти жита, поле?» Кажу листочкам я журливим: «Годі, годі вже  сумних розмов!» «Це вже грудень!» – кажуть люди і вдягають кожухи.

Номер слайду 5

Аналіз речень за схемами{FBCC74 C6-EDCA-46 C3-BC5 B-8 FB9 F5737 A00}“П ,” – а.“Ти – моє щастя”, - шепотіла мати.“П !” – а.“Завдання буде виконано!”- запевнив Павло.“П?” – а.“ Ти бачила виставу?” – запитала Марина подругу. А : “П.”Мама попросила доньку: “Полий,будь ласка, квіти.”А: “П!”Старший вигукнув: “Це справжнє диво!”А: “П?”Я запитала сестру :“Ти вивчила вірш?”

Номер слайду 6

Знайди помилки!«Книги – морська глибина» - так писав І. Франко . Хворий відповів «дякую, мені вже набагато краще». Як ти себе почуваєш – Запитав лікар хворого.«Книги – це ріки, що напувають Всесвіт».

Номер слайду 7

Розставте розділові знаки в реченнях:1. Чи не час нам в дорогу спитав тато. 2. Син сказав Я вже вивчив уроки. 3. Три біди в людини: смерть, старість і погані діти говорить народна мудрість.

Номер слайду 8

Відредагуйте. Поставте розділові знаки в реченнях з прямою мовою. Чоловік розв’язав мішок і випустив Вовчика-Братика. Ну, чоловіче, тепер я тебе з’їм каже Вовк. Я тебе з такої біди врятував, а ти мене з’їсти хочеш кричить чоловік. А Вовк йому Це так у світі ведеться: старе добро забувається . (За І. Франком.)

Номер слайду 9

Перевірте Чоловік розв’язав мішок і випустив Вовчика-Братика. “Ну, чоловіче, тепер я тебе з’їм”, – каже Вовк. “Я тебе з такої біди врятував, а ти мене з’їсти хочеш!” – кричить чоловік. А Вовк йому: “Це так у світі ведеться: старе добро забувається”. (За І. Франком.) Запишіть схеми речень.

Номер слайду 10

Вправа «Конструктор»Перебудувати подані речення на речення з прямою мовою та словами автора.1. Стародавні орачі говорили, що земля дає все і забирає все.2. Селяни навчали ж своїх дітей не випускати землі з рук, триматися міцно за неї, бо вона єдина не зрадить ніколи.3. Лис подумав, що сьогодні гарна пора для полювання.

Номер слайду 11

Я дуже люблю кататися ... Він сказав ... Я почув ...... говорять учні.... розповідає Саша. Закінчте речення. Запишіть,правильно розставляючи розділові знаки. Лінгвістична гра «Конструктор»

Номер слайду 12

Доберіть до кожного речення відповідну схему.1. "Немає в світі нічого сильнішого за людину", - тихо говорить він Івану Івановичу, гріючись біля вогню (О. Довженко). А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?2. І тільки закінчилося це, як дівчата заспівали про зелену діброву, питаючи в неї: "Хто в тій діброві гуляє?"(В. Шевчук). А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?»Групова робота

Номер слайду 13

Доберіть до кожного речення відповідну схему.3. Я так завзято благаю слово: "Не мовчи! Бо краще вмерти, все сказавши, аніж мовчати, живучи" (Г. Чубач). А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?»4. «Ласкавими словами й гадюк чарують», - каже одна українська приказка, а друга додає: «Слово – не стріла, а глибоко ранить». А : «П».«П», -а.«П»,- а: «П». А : «П ?»

Номер слайду 14

Трансформація простих речень у речення з прямою мовою. Прощай, гаю милий!Людина-ніби дзеркало. Хто свою мову забуде,той серце забуде своє.

Номер слайду 15

Рефлексія. Метод «Незакінчене речення»Я розумію… Найбільші труднощі відчувалися, коли… -Я не вмів(ла), а тепер вмію…

Номер слайду 16

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Лідія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Власенко Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Цапушел Наталя
    Дякую, дуже добре ви постарались.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
3 січня
Переглядів
9593
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку