Все починається з думок, створіть щастя в своїй голові, і воно обов'язково стане реальністю.
Від позитивного настрою залежить дуже багато чого в нашому житті.
• Будьте уважні до себе: це допоможе вам своєчасно помітити перші симптоми втоми.
• Любіть себе або, принаймні, намагайтеся собі подобатися.
• Підбирайте справу за себе: згідно своїм нахилам і можливостям. Це дозволить вам знайти себе, повірити в свої сили.
• Перестаньте шукати в роботі щастя чи порятунок. Вона - не притулок, а діяльність, яка хороша сама по собі.
• Перестаньте жити за інших їх життям. Живіть, будь ласка, свою. Чи не замість людей, а разом з ними.
• Знаходьте час для себе, ви маєте право не тільки на робочу, а й на приватне життя.
• Вчіться тверезо осмислювати події кожного дня. Можна зробити традицією вечірній перегляд подій.
• Якщо вам дуже хочеться комусь допомогти або зробити за нього його роботу, задайте собі питання: чи так уже йому це потрібно? А може, він впорається сам?
Це потрібно знати:
Дитяча агресивність - ознака внутрішнього емоційного неблагополуччя, згусток негативних переживань, один з неадекватних способів психологічної захисту.
Вправи, спрямовані розрядку агресії.
1. Комкать і рвати папір.
2. Бити подушку або боксерську грушу.
3. Топати ногами.
4. Голосно кричати, використовуючи «стаканчик» для крику.
5. штовхає ногою подушку.
6. Написати все слова, які хочеться сказати, зім'яти і викинути цей папір.
7. Втирати пластилін в картонку або папір.
8. Використовувати водяний пістолет або надувні кийки (в домашніх умовах).
9. Змотати клубок ниток.
10. «Плями».
Ви пропонуєте взяти на пензлик небагато фарби будь-якого кольору і хлюпнути "кляк-су" на лист. Складіть лист вдвічі так, щоб "пляма" відбилась на другий половині аркуша. Розгорніть лист і постарайтеся зрозуміти, на кого або на що схожа отримана двостороння "пляма".
11. «Малювання пластиліном»
Запропонувати розтирати пластилін по аркушу паперу або картонці, поки не отримаєся будь-якої образ, потім створити малюнок (можна використовувати заготовлені картин-ки). Замість пластиліну можна користуватися солоним підфарбованим тестом.
12. «Техніка роздування фарби»
Запропонуйте нанести на аркуш паперу водорозчинну фарбу з великою кількістю води, використовувати різні сполучення кольорів, в самому кінці роботи роздути через тонку трубочку кольорові плями, утворюючи крапельки, розбризкування і змішування кольорів в химерні каракулі і плями; постарайтеся побачити образ і розвійте його.
13.Мятий лист (ситуативне застосування)
При прояві агресії - запропонуйте взяти аркуш паперу і якомога сильніше зім'яти його. Потім розправити і намалювати на ньому що завгодно. Це допоможе висловити почуття. Якщо випадково лист порветься або захочеться його викинути, то така поведінка має місце бути.
14.Малювання на мокрому папері
Намочіть аркуш паперу і запропонуйте дитині нанести за допомогою акварелі малюнок. Слід запропонувати провести експеримент з кольорами, поспостерігати як вони змішуються, розтікаються. Потім можна спробувати трансформувати візерунки в образи, дати їм назви. Можливо групове взаємодія, обмін враженнями, це доставить дитині особливу насолоду подарує багато позитивних емоцій.
15.Монотіпії
На гладкій поверхні - склі, пластмасовій дошці, плівці, товстої глянцевому папері - робиться малюнок гуаші. Матеріал, на який наноситься фарба, не повинен пропускати воду. Зверху накладається аркуш паперу і притискають до поверхні. Виходить відбиток в дзеркальному відображенні. Він може бути менш чітким в зрівнянні, з оригіналом, більш розпливчастим, можуть стертися кордону між різними фарбами.
16. Чорнильні плями і метелики
Капнути чорнилом або фарбами на тонкий папір і запропонувати згорнути лист трубочкою або скласти навпіл, розгорнути лист і подивитися на образ. Обговорити результати роботи.
17. Малювання сухими листям (сипучими матеріалами і продуктами)
За допомогою листя і клею ПВА можна створювати зображення. На аркуш паперу клеєм, який видавлюється з тюбика, наноситься малюнок. Потім сухе листя розтирається між долонями на дрібні частинки і розсипаються над клейовим малюнком. Залишки, які не приклеїлися струшуються. Ефектно виглядають зображення з фактурного паперу.
18. «Ліпимо казку»
Робота з пластиліном дає можливість змістити «енергію кулака». Розминаючи пластилін, дитина направляє на нього свою енергію, розслабляє руки, що дозволяє непрямим чином реалізувати агресивні почуття. Крім того, гра розвиває і закріплює навички спільної діяль-ності.
Дітям пропонується всім разом зліпити якусь казку. При підборі важливо врахувати, що в ній повинно бути достатньо багато героїв, щоб кожна дитина могла ліпити одного з них. Перед грою деті обговорюють фрагмент, який вони збираються зобразити, і співвідносять один з одним свої задуми.
19. «Малювання шматочками»
Дітям пропонується спочатку розрізати аркуші кольорового паперу на дрібні шматочки, а потім зробити з них будь-яку аплікацію на чистому аркуші. Після цього можна скласти розповідь аплікації.
20. Вправа «Дротяний чоловічок»
Підліткам пропонується з проволоки зробити фігуру людини.
Потім проводиться обговорення:
- Що відображає мій дротяний людина?
- Що я відчував, коли мною маніпулюють-вали?
- Що мені найбільше хотілося зробити в цей момент?
- Що таке самоврядування та самоконт-роль? Що необхідно людині, щоб управляти собою?
21. «Візьми себе в руки»
Дитині говорять: як тільки ти відчуваєш, що занепокоївся, хочеться когось стукнути, щось кинути, є дуже простий спосіб доказати собі свою силу: обхвати долонями лікті і сильно притисни руки до грудей - це поза витриманого людини.
Агресія, способи зняття агресивного стану
Єдине мистецтво бути щасливим - усвідомлювати, що щастя в твоїх руках.
Ж.Ж.Руссо