Психолог радить. Агресія, способи зняття агресивного стану

Про матеріал
Чи доводилося вчителю, вихователю зтикатися з агресивною дитиною? Мабуть так. Дуже часто пік агресивних проявів у дітей зустрічаються в кризові вікові періоди. Їх так і називають: вікові кризи. Це виникає абсолютно у всіх дітей, являється природним процесом, та означає якісний скачок у розвитку, при цьому у дітей виникають нові потреби, які вони не завжди можуть задовільнити, і як наслідок бувають агресивні прояви. Особливо часто агресивна поведінка проявляється в так званий криза трьох років, семи років, підлітковий. Але у кожного прояви та рівень агресії різний, з огляду на індивідуальні особливості, темперамент. Не рекомендується обмежувати агресивні ігри дитини, щоб вся негативна енергія не залишалася всередині, її потрібно вивільняти, перенаправити в позитивне русло - спорт, творчість, або активні ігри. Що ще робити вчителю? Як впоратися з дитячою агресивністю?
Перегляд файлу

Все починається з думок, створіть щастя в своїй голові, і воно обов'язково стане реальністю.

 

Від  позитивного настрою залежить дуже багато чого в нашому житті.

• Будьте уважні до себе: це допоможе вам своєчасно помітити перші симптоми втоми.

• Любіть себе або, принаймні, намагайтеся собі подобатися.

• Підбирайте справу за себе: згідно своїм нахилам і можливостям. Це дозволить вам знайти себе, повірити в свої сили.

• Перестаньте шукати в роботі щастя чи порятунок. Вона - не притулок, а діяльність, яка хороша сама по собі.

• Перестаньте жити за інших їх життям. Живіть, будь ласка, свою. Чи не замість людей, а разом з ними.

• Знаходьте час для себе, ви маєте право не тільки на робочу, а й на приватне життя.

• Вчіться тверезо осмислювати події кожного дня. Можна зробити традицією вечірній перегляд подій.

• Якщо вам дуже хочеться комусь допомогти або зробити за нього його роботу, задайте собі питання: чи так уже йому це потрібно? А може, він впорається сам?

 

 

 

 

Це потрібно знати:

Дитяча агресивність - ознака внутрішнього  емоційного неблагополуччя, згусток негативних переживань, один з неадекватних способів психологічної захисту.

Вправи, спрямовані розрядку агресії.

1. Комкать і рвати папір.

2. Бити подушку або боксерську грушу.

3. Топати ногами.

4. Голосно кричати, використовуючи «стаканчик» для крику.

5. штовхає ногою подушку.

6. Написати все слова, які хочеться сказати, зім'яти і викинути цей папір.

7. Втирати пластилін в картонку або папір.

8. Використовувати водяний пістолет або надувні кийки (в домашніх умовах).

9. Змотати клубок ниток.

10. «Плями».

Ви пропонуєте взяти на пензлик небагато фарби будь-якого кольору і хлюпнути "кляк-су" на лист. Складіть лист вдвічі так, щоб "пляма" відбилась на другий половині аркуша. Розгорніть лист і постарайтеся зрозуміти, на кого або на що схожа отримана двостороння "пляма".

11. «Малювання пластиліном»

Запропонувати розтирати пластилін по аркушу паперу або картонці, поки не отримаєся будь-якої образ, потім створити малюнок (можна використовувати заготовлені картин-ки). Замість пластиліну можна користуватися солоним підфарбованим тестом.

 12. «Техніка роздування фарби»

Запропонуйте нанести на аркуш паперу водорозчинну фарбу з великою кількістю  води, використовувати різні сполучення кольорів, в самому кінці роботи роздути через тонку трубочку кольорові плями, утворюючи крапельки, розбризкування і змішування кольорів в химерні каракулі і плями; постарайтеся побачити образ і розвійте його.

13.Мятий лист (ситуативне застосування)

При прояві агресії - запропонуйте взяти аркуш паперу і якомога сильніше зім'яти його. Потім розправити і намалювати на ньому що завгодно. Це допоможе висловити почуття. Якщо випадково лист порветься або захочеться його викинути, то така поведінка має місце бути.

14.Малювання на мокрому папері

Намочіть аркуш паперу і запропонуйте дитині нанести за допомогою акварелі малюнок. Слід запропонувати провести експеримент  з кольорами, поспостерігати як вони змішуються, розтікаються. Потім можна спробувати трансформувати візерунки в образи, дати їм назви. Можливо групове взаємодія, обмін враженнями, це доставить дитині особливу насолоду подарує багато позитивних емоцій.

15.Монотіпії

На гладкій поверхні - склі, пластмасовій  дошці, плівці, товстої глянцевому папері - робиться малюнок гуаші. Матеріал, на який наноситься фарба, не повинен пропускати воду. Зверху накладається аркуш паперу і притискають до поверхні. Виходить відбиток в дзеркальному відображенні. Він може бути менш чітким в зрівнянні,  з оригіналом, більш розпливчастим, можуть стертися кордону між різними фарбами.

16. Чорнильні плями і метелики

Капнути чорнилом або фарбами на тонкий папір і запропонувати згорнути лист трубочкою або скласти навпіл, розгорнути лист і подивитися на образ. Обговорити результати роботи.

17. Малювання сухими листям (сипучими матеріалами і продуктами)

За допомогою листя і клею ПВА можна створювати зображення. На аркуш паперу клеєм, який видавлюється з тюбика, наноситься малюнок. Потім сухе листя розтирається між долонями на дрібні частинки і розсипаються над клейовим малюнком. Залишки, які не приклеїлися струшуються. Ефектно виглядають зображення з фактурного паперу.

18. «Ліпимо казку»

Робота з пластиліном дає можливість змістити «енергію кулака». Розминаючи пластилін, дитина направляє на нього свою енергію, розслабляє руки, що дозволяє непрямим чином реалізувати агресивні почуття. Крім того, гра розвиває і закріплює навички спільної діяль-ності.

Дітям пропонується всім разом зліпити якусь казку. При підборі важливо врахувати, що в ній повинно бути достатньо багато героїв, щоб кожна дитина могла ліпити одного з них. Перед грою деті обговорюють фрагмент, який вони збираються зобразити, і співвідносять один з одним свої задуми.

19. «Малювання шматочками»

Дітям пропонується спочатку розрізати аркуші кольорового паперу  на дрібні шматочки, а потім зробити з них будь-яку аплікацію на чистому аркуші. Після цього можна скласти розповідь аплікації.

20. Вправа «Дротяний чоловічок»

Підліткам пропонується з проволоки зробити фігуру людини.

 Потім проводиться обговорення:

- Що відображає мій дротяний людина?

- Що я відчував, коли мною маніпулюють-вали?

- Що мені найбільше хотілося зробити в цей момент?

- Що таке самоврядування та самоконт-роль? Що необхідно людині, щоб управляти собою?

21. «Візьми себе в руки»

Дитині говорять: як тільки ти відчуваєш, що занепокоївся, хочеться когось стукнути, щось кинути, є дуже простий спосіб доказати собі свою силу: обхвати долонями лікті і сильно притисни руки до грудей - це поза витриманого людини.

 

 

 

 

 

 

танцы

 

Агресія, способи зняття агресивного стану

 

 

 

Єдине мистецтво бути щасливим - усвідомлювати, що щастя в твоїх руках.

  Ж.Ж.Руссо

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку