Психологічна гостинна з учнями «Я – це Я. І це чудово!»

Про матеріал
Тренінгове заняття щодо підвищення психологічної культури учнів; формування стресостійкості, асертивності; розвитку уміння позитивно оцінювати свої уміння, знання, особисті риси; організація превентивного виховання через позицію «класний керівник – друг поруч зі мною». Примітка: класний керівник є членом групи на занятті, він не оцінює, не критикує, а бере участь у всіх вправах, як друг та партнер учнів.
Перегляд файлу

Психологічна гостинна з учнями 8 класу

«Я – це Я. і це чудово!»

Мета: підвищення психологічної культури учнів; формування стресостійкості, асертивності; розвивати уміння позитивно оцінювати свої уміння, знання, особисті риси; виховувати толерантність і доброзичливе ставлення до оточуючих; організація превентивного виховання через позицію «класний керівник – друг поруч зі мною».

Примітка: класний керівник є членом групи, він не оцінює, не критикує, а бере участь у всіх вправах, як друг та партнер учнів.

 

План заняття

№ з/п

Вид роботи

Час

Обладнання

1

Вправа-очікування «Берег Надій».

3-5 хв

Стікери – кораблики, плакат зі схематичним зображенням моря з берегами

2

Вступне слово «Дізнайся про себе більше».

5 хв

Епіграф  заняття

3

Мозковий штурм «Стрес – це…»

5 хв

Букви с, т, р, е, с

4

Робота в групах. Інноваційна технологія  «Розпис по гумових чоботах».

10 -12 хв

Гумові чоботи, пензлики, фарби, музичний мікс для роботи

5

Самодіагностика «Читай себе, як книжку».

7 хв

Проектор, малюнки для діагностики

6

Танце-терапія «Пташині танці».

 7 хв

Музика Поля Моріа «Симфонія сонця і моря»

7

Рефлексія. Вправа «Берег виправданих сподівань».

3 хв

Стікери – кораблики, плакат зі схематичним зображенням моря з берегами

8.

Заключне слово психолога

2 хв

 

 

Хід заняття

1.Вправа-очікування «Берег Надій».

Мета: створення позитивної атмосфери, налаштування на роботу.

Кожному учасникові заняття пропонується написати на стікерах - корабликах свої очікування від заняття.

Учасники по черзі наклеюють кораблики на плакат із заздалегідь намальованою річкою з берегом Надій, озвучуючи свої думки.

2. Вступне слово «Дізнайся про себе більше».

Мета: підвищення психологічної культури учнів; зацікавлення у власному внутрішньому світі, стимул до самопізнання.

Не вважайте себе непроханими гостями на бенкеті мудреців.

Займіть там уготоване Вам місце.

А. Франс

Прагнення до самореалізації та самовдосконалення існує так давно, як існує людство. Люди всі дуже різні, кожна людина індивідуальна. У кожного свої мотиви пізнання себе. Перша умова будь-якого самовдосконалення — це прийняти себе таким, яким ти є насправді, сприйняти з усіма достоїнствами і недоліками, полюбити себе, і нарешті бути самим собою. Любити себе означає: бути вимогливим до себе, завжди працювати над собою, поважати свою душу і тіло.

Всі ми знаємо, що великою цінністю у нашому житті є здоров’я і життя. Тому сьогодні постараємося знову зазирнути у свій світ, пізнати щось нове у своїй особистості і основне продовжимо вчитися правильно справлятися з життєвими негараздами, а саме правильно знаходити вихід зі стресових ситуацій.

3. Мозковий штурм «Стрес – це…»

Мета: активізувати знання учнів з теми стрес та способи релаксації.

У житті ми часто стикаємося зі стресовими ситуаціями. Будь ласка, назвіть асоціації до слова стрес, бажано, щоб асоціації починалися на букви у слові стрес. (На дошці вертикально розташовано слово стрес).

Психолог робить висновок: при стресі ми переживаємо страх, тривогу, слабкість, починаємо економити енергію власного організму або навпаки – знаходимо правильний вихід – релаксацію.

Назвіть відомі Вам способи релаксації.  (Ванна з ароматизованою сіллю, музика, прогулянка на свіжому повітрі, розмова з друзями, танці, переключення виду діяльності…)

4. Робота в групах. Інноваційна технологія  «Розпис по гумових чоботах».

Мета: практичне застосування одного зі способів релаксації: переключення виду діяльності; організація навчально-виховного процесу через взаємодію усіх учасників; розвиток уміння критично мислити, зважувати альтернативні думки; уміння працювати у групі.

Учасники поділені на 3 групи.

Психолог: У цивілізованих державах кожен громадянин має декілька пар взуття, які він одягає по черзі, залежно від того, куди йде. У нецивілізованих державах люди взагалі не носять взуття. А ось в одній маленькій країні, закритій для світу, промисловість випускає лише один тип взуття — гумові чоботи. У цих чоботах громадяни ходять усюди. Правда, вони знайшли спосіб подолати взуттєву одноманітність — за допомогою гуаші розфарбовують свої чоботи. Іноді їм доводиться перефарбовувати чоботи декілька разів на день: адже для відвідування різних місць на чоботах має бути різний малюнок.

Уявіть себе жителями цієї екзотичної країни й розфарбуйте гуашшю гумові чоботи. Зробіть це так, щоб у них можна було піти:

  на дискотеку;

  на змагання з допризовної військової підготовки;

  на прогулянку по центральній вулиці.

Презентація робіт: обговорення символів зображення.

5. Самодіагностика «Читай себе, як книжку».

Мета: самопізнання; розвивати уміння адекватно сприймати свої позитивні та негативні сторони.

Учасникам пропонується провести самодіагностику. На екрані з'являються малюнки для самовибору. Після чого демонструється інтерпретація для самодіагностики своїх позитивних та негативних сторін особистості. (Додаток презентація самодіагностики).

6. Танце-терапія «Пташині танці».

Мета: практичне застосування одного зі способів релаксації: танце-терапії; організація навчально-виховного процесу через взаємодію усіх учасників; розвиток впевненості у собі.

Наше життя проходить у русі. Навіть уві сні, коли ми просто дихаємо. Якщо танцювальні рухи зачаровують нас, то однотипні тренування з аеробіки, зарядка втомлюють своєю монотонністю. Давайте спробуємо відкрити себе у танці. Заняття танцями дуже корисні для психічного та фізичного здоров’я.

Один із європейських психоаналітиків В. Райх вважав, що якщо ми тривалий час не даємо виходу різним емоціям (образі, радощам тощо), вони накопичуються у клітинах нашого тіла, «блокуються» та створюють м’язовий панцир . Танцювальна терапія допомагає нам його розбити. Танцювати потрібно доти, доки ви не будете відчувати себе вільним від будь-яких емоцій.

Отже, спробуймо потанцювати та звільнитися від негативних емоцій і думок.

У житті всіх птахів буває такий період, коли вони починають танцювати. Цей період називають шлюбним. Звичайно, танцюють птахи в цей час по-різному: хтось витончено та граціозно, хтось — невміло та кумедно.

Спробуймо зобразити, як вони це роблять. Я буду, танцюючи з вами, називати танець птаха і ми не зупиняючись пробуємо відтворити їхні танці:

  лелеки;

  страуса;

 горобчики.

7. Рефлексія. Вправа «Берег виправданих сподівань».

Мета: зворотний зв'язок, підтримка позитивного настрою від роботи.

Учасникам пропонується висловитися, чи справдилися їхні надії на сьогоднішній тренінг. Якщо ні, то можна відклеїти свій стікер – кораблик від берега Надій.

8. Заключне слово психолога.

Ніколи не припиняйте самовдосконалюватися, пізнавати себе. Повірте в себе і завжди працюйте над собою.

Коли здається, жити неспромога,

Коли здається, більше сил нема,

Повір у себе, і твоя тривога

Розвіється, як марево, сама...

Повір у себе, ти багато можеш,

Не опускай безсилої руки.

І сам собі найкраще допоможеш —

Лиш тільки спробуй сам себе знайти...

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 червня 2021
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку