«Радість зустрічі з рідною землею» (Урок літературного читання 3 клас)

Про матеріал
Відпрацьовування якості правильного й усвідомленого читання; удосконалення навичок діалогового читання; збагачування мови дітей новими словами; розвиток виразного читання; виховання любові до історії рідного краю, до традицій українського народу.
Перегляд файлу

                          «Радість зустрічі з рідною землею»

                                (Урок літературного читання 3 клас)

 

 

Вчитель: Опорний заклад загальної середньої освіти Розумівська школа Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області

Русанова Людмила Вікторівна

 

Тема: В.Чухліб «Журавлі – веселики».

Мета: Відпрацьовувати якості правильного й усвідомленого читання; удосконалення навичок діалогового читання; збагачування мови дітей новими словами; розвиток виразного читання; виховання любові до історії рідного краю, до традицій українського народу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: пошукова таблиця, записи на дошці теми. Скоромовки, словникові слова, ілюстрації журавля, малюнки весни – чарівниці, журавлиного ключа, підбірка книг про журавлів, ілюстрації зображення оселі та квітів. Завдання на карточках двом слабовстигаючим учням, тлумачні словники.

 

І. Організаційна частина.

Вчитель: В народі кажуть «Добрий гість  - дому радість». Сподіваюсь, що ми всі раді нашим гостям, тож подаруйте їм добру усмішку. (Діти посміхаються гостям і один одному).

Діти, до нас на урок завітала ще одна гостя – Весна – чарівниця. Вона буде нам допомагати вивчати новий розділ про Весну.

ІІ. Хвилини поезії.

«Іде весна» - http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=722136

«Весняні квіти» - http://posnayko.com.ua/reader/knizhnaya-polka/stihotvoreniya-o-vesne/vesnyani-kvity-140.html

 

Вчитель: Ось так весна будить природу. Саме картини ранньої весни ми почали і будемо продовжувати вивчати на уроці читання. Готуючись до уроку ви підготували малюнки по темі. Всі вони гарні.

ІІІ.Підготовка до читання.

1.Дихальна гімнастика

А) на 1.2.3 – робимо вдих

     на 4 – видих

Б) видих – називаємо голосні звуки (а.о,у,и,і.е)

2.Робота з пошуковою таблицею.

Знайдіть і пошукайте в пошуковій таблиці слово:

А)чорний квадрат 2-й рядок

Б)Визначте координацію слова -  ковзанка.

3.Артикуляційна зарядка

А тепер артикуляційна зарядка. Повторення вивченої скоромовки за сигнальною карткою в різному темпі.

(наводяться приклади скоромовок)

Тепер вивчемо з дошки нову скоромовку «Курличі»

  • Кого ми так називаєм?

1.Прочитати повільно з чіткою вимовою (2 рази).

Курличі курличуть, курличаток кличуть:

-Курли, курли, курличеньки, до річеньки, до річеньки!

 

ІУ. Перевірка домашнього завдання

А тепер давайте звернемося до підручника. Згадайте. Яку тему ми почали вивчати? Яке оповідання з цієї теми ми опрацювали на минулому уроці? Хто його автор? Яке було домашнє завдання?

Перевірка домашнього завдання.

Оцінювання.

 

Фізхвилинка.

 

У. Актуалізація опорних знань учнів:

Дивний ключ у небі лине.

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінній млі

Відлітають ……(журавлі)

Молодці! Хочу повідомити, що журавель – найвищий птах. Має довгу шию і ноги. Ніс -  довгий, вага – до 7 кг. А голос – дзвінкий, чути за 3 км. У ключі журавлиному від 10 до 40 птахів.

-Хто з вас спостерігав, як летять журавлі?

На Україні є два види журавлів – сірий і степовий. Найпоширеніший – степовий. Саме його ви і бачите. Живиться комахами, жабами, ящірками, зміями, зерном, рослинами. Обидва ці види занесено до Червоної Книги України.

 

УІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Діти! Усіх нас хвилює приліт птахів. Ми радіємо, що журавлі, гуси, лебеді, граки після довгої зими знову прилітають до рідних країв.

Відомий український письменник Василь Чухліб написав для вас оповідання «Журавлі – веселики», над яким ми сьогодні і будемо працювати на уроці.

Але перш за все попрацюємо зі тлумачними словниками і поповнимо словниковий запас.

Тепер прослухаємо оповідання і поміркуємо чому воно так незивається?

А) вчитель читає оповідання

Б) діти відповідають на поставлені запитання.

В) перевірка сприймання тексту учнями.

 

Фізхвилинка.

 

УІІ. Робота над текстом.

  1. Робота над малюнком.
  2. Мовчазне читання (один абзац).

Вправа «Губи» , «На рибалці»

3.Читання – гудіння, ковзне читання.

4. Буксир (два абзаци).

5.Читання «Зупинка»

6.Читання «Знайди помилку»

7.Читання «Телеграфом»

8.Читання «Дощиком»

9.Читання «Луна»

10. Дихальна зарядка.

 

УІІІ. Підготовка до читання в особах.

(без підготовки діти читають).

ІХ. Читання в особах.

Х. Підсумок.

Знайти і прочитати виділені слова. Кому вони належать?

З цього приводу є у П.Воронька вірш «Облітав журавель…», пам»ятаєте?

Рідна земля, як і матінка, найдорожча в світі. Тому її так часто називають «матінка – земля». Ми з вами є дітьми природи, а значить повинні берегти і примножувати традиції свого народу.

(Рекомендація до читання книжок про журавлів).

Домашнє завдання

Оцінювання учнів .

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку