Урок Василь Сухомлинський "Добре слово"

Про матеріал
: Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом педагога, письменника В. Сухомлинського,формувати навички правильного виразного читання, вчити давати характеристику головним дійовим особам,порівнювати вчинки і поведінку персонажів, розвивати читацькі навички, пізнавальну активність, зв’язне мовлення, увагу , мислення, виховувати доброту, чуйність, кращі моральні риси.
Перегляд файлу

Той, хто творить добро, творить саме життя

Тема:В.Сухомлинський «Добре слово»

Мета : Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом педагога, письменника

В. Сухомлинського,формувати навички правильного виразного читання, вчити

давати характеристику головним дійовим особам,порівнювати вчинки і

поведінку персонажів, розвивати читацькі навички, пізнавальну активність,

зв’язне мовлення, увагу , мислення, виховувати доброту, чуйність, кращі

моральні риси.

 

Хід уроку

I.Організація  класу

II.Повідомлення теми  і мети уроку.

Читання вірша вчителем.

 

Запам'ятай, моя дитино, з юних літ
На все життя, щоб знала, як прожити.
Людина для добра приходить в світ
Й покликана завжди добро творити.
Нелегко це, хто що б не говорив,
Й не кожному зробити це вдається.
Бо в світі стільки смертних є гріхів,
Що доброта не завжди йде до серця.
Та ти людина і тому учись
Добро творити, людям співчувати.
До цього світу пильно придивись,
Злим помислам навчися лад давати.
Йди з добротою — це собі затям,
Із ласкою, прихильністю, привітно.
Й не розлучайся з добрим почуттям,
Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

 

Виступи дітей.

 

Дитина. Бабусю, скажіть мені, будь ласка, а що таке доброта?

 

 

Бабуся. Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Таке визначення подається в тлумачному словникові української мови. Доброта — це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Але добра людина з прихильністю і з любов’ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин. Адже всі ми — частинка живої природи. Всім однаково боляче, коли нас ударять, всім однаково образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю. Недаремно ми наділені розумом, вміємо мислити, розуміти, говорити, співчувати, любити.

Запам’ятай!

Ти людина. А людина несе відповідальність за те, що відбувається у світі.

 

Онук. Дідусю, скажіть, будь ласка, з чим можна порівняти доброту і добру людину?

Дідусь

З чим порівняти нам добру людину?
З небом безмежним в погідную днину,
З сонцем, що сяє і всіх зігріває,
З ніжністю мами, що нас обнімає.
І з джерельцем, що дає до водиці
Спраглим вустам у жару притулиться,
З ніжним теплом і усмішкою тата,
І з вітерцем, що злітає крилато.
З хлібом духмяним, що з печі виймають,
З веснами ще, як сади зацвітають,
З чистими росами, ніжними квітами.
І з вечорами, що йдуть з оксамитами.
З теплим світанням, що ллє промінцями.
З чуйністю, ласкою й казкою мами.

Отож, онучку, в народі кажуть, що добрий чоловік надійніше кам’яного мосту, знай про це і сам будь таким надійним і добрим.

Запам’ятай!

Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вона вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.

-Як ви думаєте, чому присвячений сьогоднішній урок? ( так доброті)

Складання «Асоціативного куща»

 

 

 

співчуття

щедрість

C:\Users\123456789\Desktop\depositphotos_70126083-stock-photo-drawing-a-pencil-heart.jpgлюбов до людей і всього живого

порядність

уважність

добре слово

підтримка

-Як ви думаєте, яка тема нашого уроку?

III.Вивчення нового матеріалу.

У клас заходить Доброта.

  • Добрий день, діти, я рада сьогодні завітати до вас, адже мені сказали, що в цьому класі навчаються лише добрі діти.
  • - Чи так це?
  • Які добрі вчинки ви робили?
  1. Вправа «Мікрофон». Розповіді дітей про свої добрі справи.
  2. Розповідь про В.О,Сухомлинського.

– Діти, в нашій країні 100 років потому народилася людина, яка в майбутньому стала дуже відомою – це В.О.Сухомлинський.

  • Що ви знаєте про нього?   Твори цього письменника, великого Учителя і просто доброї людини допоможуть нам краще зрозуміти, що таке Доброта.

Перегляд презентації про В.Сухомлинського.

  1. Знайомство з творами В.Сухомлинського.

«Добре слово»

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".

Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.

Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:

- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти.

Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.

Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:

- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.

Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.

- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.

З тексту добери іменники до прикметників і дай відповіді у віконечко, починаючи з маленької букви.

Начало формыКонец формы 

  • Чого не вистачило Олі?
  • Друже добро і зло живуть у хатинці, яке називається серцем.https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/urok15/027.gif
  •                  Прочитай:
  • Врятує світ краса –
  • Завжди так говорили.
  • Тепер врятують світ любов і доброта,
  • Бо однієї вже краси занадто мало.
  • Тож, люди на землі,
  • Спішіть добро творити,
  • Щоб нам не згинуть в морі зла,
  • щоб кожен міг серед краси прожити
  • У царстві справедливості,                    
  • любові і добра!
  • Дуже часто не вистачає доброго слова у стосунках між людьми.
  •  Кажімо більше добрих слів
  •  Знайомим, друзям і коханим.
  •  Нехай комусь тепліше стане
  •  Від добрих наших почуттів.
  • Нехай тих слів солодкий мед
  •  Чиюсь загоїть рану.

6.Заповнення скриньки доброти.

Дуже мудро говорить народ: «Роби добро – і воно повернеться до тебе», а для того, щоб ми з вами стали кращими, давайте уявимо себе добрими чарівниками, які наділені силою творити добро. У вас у кожного є сердечко, напишіть на ньому, будь ласка, що ви бажаєте хорошого своїм однокласникам і вкиньте їх до чарівної скриньки доброти.

Фізхвилинка.

Знайомство ще з одним оповіданням «Дивний мисливець».

Чому діда Максима називали дивний мисливець?

Охарактеризуйте діда Максима.

 

  1. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…» (робота в групах).
  2. Робота з прислів’ями.

Зєднай частини прислівїв.

Добре роби             погане на ум не піде.

Від доброго ніхто      добре й буде.

Вчися доброму         не тікає.

  1. Підсумок уроку.
  • Чи сподобався вам урок?
  • Що найбільше запамяталося?
  • Я хочу закінчити урок віршем Л,Забашти.
  • - Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро ы вищу правду выра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

  • Тож творіть добро, і воно повернеться до вас!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку