Виховна година "Моя Батьківщина"

Про матеріал
поглибити знання дітей про нашу державу –Україну, продовжити ознайомлення з національними символами нашої країни, формувати національну свідомість; розвивати пізнавальний інтерес, вміння логічно мислити, швидко порівнювати й аналізувати факти, робити висновки,
Перегляд файлу

 

Інтелектуальна  гра

 

«Моя   Батьківщина – Україна»

 

        Мета: поглибити  знання   дітей  про  нашу   державу –Україну, продовжити 

                   ознайомлення   з   національними  символами   нашої  країни, формувати 

                   національну   свідомість; розвивати  пізнавальний   інтерес, вміння  логічно

                   мислити, швидко  порівнювати  й  аналізувати   факти, робити  висновки,

    правильно   формулювати  і   відстоювати   власну   думку; виховувати 

                   почуття   гордості   за  свій  народ, свою   Батьківщину;  в  умовах   змагання

                   формувати   повагу   до   суперника, чесність  і  порядність; сприяти   зміцнення  

                   контактів    між  учнями.   

 

 

       Обладнання: мапа України,  пазли  з   малюнком  карти   України, картки  із   завданнями, плакати  з  національною символікою, Конституція України, записи на дошці.

 

 1Організаційний  момент.

       1.Привітання.

       2. Повторення  правил  гри (поділ  учнів  на  команди, вибір капітанів, повторення правил поведінки під  час  гри, вибір девізів ).

2. Створення  ситуації   успіху.

    А) Прочитайте  вірш (читає один з ігроків кожної команди, оцінюється їх виступ ).

                    У  всіх  людей   одна   святиня,

                    Куди  не  глянь, де  не  спитай,

                    Рідніша   їм   своя   пустиня,

                    Аніж   земний  в  чужині   рай.

                    Їм  красить  все   їх  рідний  край.

                    Нема    без  кореня   рослини,

                    А   нас  людей  без   Батьківщини.

                                    М.    Чернявський. 

      Б).  Конкурс  капітанів.   

     -Про   яку  святиню   говориться   у   вірші? (Про   Україну).

    - Як   інакше   можна  назвати   цей   вірш?  (Акровірш.)

    -Чим   цікаві   для   нас   акровірші? (Перші   букви   кожного  рядка   утворюють  

      слово.)

   - Яке   слово   утворилося? (Україна).

 

 

4. Конкурс «Хвилинка- цікавинка» (кожне  повідомлення оцінюється)

     Ведучий:  -  Кожна   людина  найбільше  любить  той  край, де   народилася   і   живе. Кожен пишається  своєю  рідною   землею. Завжди   хоче   сказати   про   неї   найкраще.  Подивіться    на   карту  України. Що  ви   знаєте  про   Україну?  

                     
Повідомлення   учнів.
* Простір   землі, яку  заселяють   українці, є   таким   великим, що  аби   перетнути

 Його  пішки   із   заходу   на  схід, треба  йти  90  днів, долаючи  щодня  30  км.
* Територія   України   простягається  із   заходу   на   схід   на  1316 км, а   з   півночі   на   південь  -  на  893 км.
* За  площею   території (603.7тис. кв.км)  серед   європейських   держав   вона   поступається   лише   Росії.
* Протяжність   державного   кордону   України  становить7590 км, із  них  на  морські   кордони   припадає  -  1959 км. 
* Нашими   найближчими   сусідами   є   росіяни, білоруси, поляки, чехи, угорці, румуни, молдавани, болгари.*
* Україна   -  це  держава. Вона   має   свою   Конституцію – Основний   закон,
тобто   правила, за   якими   живуть  українці. Її  прийнято   Верховною   Радою   України   28   червня   1991 року.
*  24 серпня  1991 року  прийнято  Акт  проголошення   незалежності   України.
*  Україна   є   незалежною, демократичною, соціальною, правовою   державою.
Ведучий:    -  Сьогодні   ми  будемо   складати  пазли, виконавши   спочатку   певні   завдання.
5.   Гра  «Склади   пазли   « Карта   України».

           Пазл 1.  «Державні   символи   України» 

Свої   три   символи   має   кожна   держава. Символ  -  це  умовне  позначення   якогось   предмета,  явища, поняття. Наша  держава  теж   має  свої   символи

Щоб   покласти  пазл   на   місце, треба  розгадати   кросворд.(Робота  в  групах.)

 

 

1

У

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Р

 

 

4

 

 

 

А

 

 

 

 

 

5

 

Ї

 

6

 

 

Н

 

7

 

А

 

 

 

 

 

    1. Хто   автор   слів  Гімну   України? (П, Чубинський).

    2. Край, де  ви   народились  і  живете.(Батьківщина).

    3. Знак,  що  символізує  міць  держави. (Герб).

    4. Людина, яка   належить  до  певної   держави, підпорядковується  її   законам,

        перебуває   під   її   захистом. (Громадянин).

    5. Столиця   України. (Київ).

    6. Найголовніша   пісня   країни. ( Гімн).

    7. Один   із   державних   символів. (Прапор).

Пазл  кладуть  на  місце  учасники  групи, яка  першою  виконала  завдання.

        Пазл  2.  «Народна   скарбничка»

    -  Щоб  поставити   наступний   пазл   на   місце, вам   потрібно   з’єднати

 частинки    народних   прислів’їв.

 

Без  верби   і   калини     (нема   України).

За   рідний  край,     (життя    віддай).   

Батьківщина – мати,      (умій   за   неї   постояти).

Кожному   мила,      (рідна   сторона).

Людина   без   Вітчизни,       (як   соловей   без   пісні).

Всюди    добре,         вдома   найкраще).   

      Пазл   3. «Знання  дітей -  майбутнє  нації» (по1 учаснику від команди)

Дати  відповіді   на   запитання   для  ерудитів.

* Державна   мова  України. (Українська).

* Кого   називають  Кобзарем   України? (Т.Г.Шевченко).

* Яка   найбільша   річка  України? (Дніпро).

* Що  святкують   українці  24 серпня? (День   Незалежності  України).

* Як  звали   батька   Т. Шевченка? (Григорій).

* Які  гори  є  на  території    України ?( Карпати, Кримські).

* Які  моря     є   на  території   України ? (Чорне, Азовське).

* Найголовніший  майдан   Укр аїни. (Майдан  Незалежності).            

* Без  чого  нема   України ?(Верби  і  калини).

       Пазл  4. « Здорові   діти  для  країни».

Фізкультхвилинка. З  кожної   групи  один  учень  проводить   фізкультхвилинку.

Пазл   кладе  на  місце  та   група, фізкультхвилинка   якої   найбільше   сподобалася

всім    учасникам   гри (визначають оплесками).

      Пазл   5.  «Вірш   про   Україну».

-     Допиши   вірш:

______________________   Батьківщина,

______________________   поля.

_______________________ Україна,

_______________________  земля.

       Пазл   6. «Сплети   павутинку  «Україна»

 -  Запишіть, намалюйте   з  чим  асоціірується   слово   Україна   у  вас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Практична    частина.

-   Ось   і   склали   ми   всі   пазли  й   отримали   карту  України. Що  вам   нагадують    обриси   території   нашої   держави?(Букет,   крила   птаха, серце,тощо). А  тепер   кожен  з  вас  нехай  намалює   своє   сердечко, напише   на  ньому   побажання   для   своєї   країни   і   прикріпить   навколо  карти  України, щоб   наша   Батьківщина  була    зігріта   теплом   наших   сердець. 

6. Підведення підсумків, визначення   команди – переможця, нагородження солодощами.  

6.  Рефлексія.

     - А   закінчемо   нашу гру   словами  поета   Володимира   Сосюри  (читає  учень):

             Любіть   Україну, як   сонце   любіть,

             Як   вітер, і трави, і  води.

             В   годину   щасливу  і  в   радості   мить,

             Любіть   у   годину   негоди.

             Любіть   Україну   у   сні  й   наяву,

             Вишневу   свою   Україну.

             Красу   її,  вічно   живу  і   нову,

             І   мову  її   солов’їну.

 

 

http://s5.hostingkartinok.com/uploads/images/2014/02/13f1602364f38b3ff1718a396872dbcf.png

doc
Додано
23 січня 2019
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку