Ранкова зустріч 10 Тиждень НУШ
«Театр»
Мета: ознайомити учнів з поняттям «театр»; розповісти про історію виникнення театру; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати дружелюбність та командну роботу.
1. Вітання
Діти по колу одягають маску, уявляючи себе казковим героєм, називають своє імя та казкового героя. Від його імені висловлюють побажання друзям.
2. Обмін інформацією
- Пропоную вам послухати чудовий віршик Наталі Забілої, щоб дізнатися, куди ми з вами сьогодні відправимося.
Слухання вірша Н.Забіли
Театр для нас – це наче казка.
Тут можна зняти свою маску,
І стати можна тут поетом,
Й складать віршовані куплети.
Тут можна різного почуть,
А ще й збрехать і обмануть.
Театр - це море сподівань,
І нездійсненних побажань.
Це гарне місце відпочинку,
І восени і навіть взимку.
- Всі здогадалися, що сьогодні ми здійснимо захоплюючу подорож до театру. Познайомимося з його історією, дізнаємося яким він був у стародавні часи, і яким став зараз. На нас чекає багато цікавого. Давайте почнемо!
- Що ж таке театр?
- Театр – це вид мистецтва, а також місце, де показують театральну виставу. Головними символами стародавнього театру були і є – віяло та комічна і трагічна маски. Зараз театри – це великі будови, в яких прекрасні зали для виступу акторів. Нині у театрі маски рідко використовують, бо актори обов’язково мають уміти зображати різні настрої людини: смуток, радість, задум, подив.
- Театр неможливий без акторів, сцени та глядачів, також є компоненти які підсилюють, надають більшої виразності кожній виставі – музика, декорації, костюми, реквізити.
- Потрапляючи до театральної зали, вдивляючись в обличчя акторів, стежачи за їхньою грою, потрапляєш в інший світ. Таке враження, що залучаєшся до чогось справжнього, живого. Одразу видно й роботу акторів, і режисуру постановки, і декорації та костюми, й освітлення з музикою. Навіть гардеробна і пані, яка проводить до зали, і «три дзвоники» — це щось дивовижне, чарівне.
- Чи доводилося вам бувати у театрі? Розкажіть про свої враження.
- Які вистави ви б хотіли побачити?
- Я сподіваюсь, що багато з вас хочуть відвідати театр.
Руханка
Ми по вулиці ідем,
Гарно всі себе ведем.
Ось і «зебра», зупинись.
Вліво, вправо подивись.
Вільно скрізь, машин нема.
Йду по «зебрі» прямо я.
До театру ми прийшли,
Тихо в зал усі зайшли,
Зайняли свої місця.
Почалась вистава ця.
Розгадування загадок про театр
У театрі грає ролі:
Нині – вчителя у школі,
Завтра буде інша роль,
То жебрак він, то король. (актор)
Усіма він керує,
Мислить, бігає, кричить!
Він акторів надихає,
Всією виставою керує,
Як оркестром диригент,
Але зветься - ...(режисер)
Спектакль вдався на славу
І публіка задоволена вся!
Художнику особливі овації
За барвисті ...(декорації)
Якщо хочеш стати іншим, -
Поклич на допомогу ...(грим)
То царем, а то блазнем,
Жебраком або королем
Стати допоможе
Театральний... (костюмер)
Все, що бачите на сцені.
Що лежить, висить, стоїть,
Всі предмети у виставі –
Зветься, знайте …(реквізит)
3. Групове заняття
- Діти, вам сподобалось у театрі? А хто мріє побути в ролі актора?
Вправа «Акторська майстерність»
Пропоную уявити себе актором/акторкою та пантомімою представити своє улюблене заняття так, щоб інші його відгадали.
Вправа «Юні актори»
Пропоную дітям уявити, що вони перетворилися на:
1-ша група — тигрів, які пробираються джунглями;
2-га група — орлів, які літають у небі над скелями;
3-га група — клоунів;
4-та група — космічних прибульців.
Слід відобразити персонажів у русі. Після показу учасники решти груп повинні вгадати, кого було зображено.
4. Щоденні новини
- Яке сьогодні число?
- Який місяць?
- Який рік?
- Яка пора року надворі?
- Доведіть, що це осінь.
- Які ще осінні місяці ви знаєте? (вересень, жовтень)
- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
Народні прикмети (вчитель)
Осінь іде — дощі за собою веде.
Вологе літо й тепла осінь — на довгу зиму.
Пізній листопад — на сувору тривалу зиму.