Я досліджую світ
1 клас
Тема: Я досліджую зміни в довкіллі восени.
Мета уроку: ознайомити учнів з ознаками осені, осінніми змінами в природі; ознайомити з назвами осінніх місяців; розвивати творчі здібності дітей, інтерес до навколишнього світу; вчити уважно слухати один одного, висловлювати свої думки, виховувати бережливе ставлення до природи.
Формувати групу компетентностей:
- Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
- Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
- Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних джерелах.
Зміст уроку
І. Етап орієнтації.
ІІ. Етап цілепокладання. Мотивація діяльності.
- Відгадайте загадку.
У садах, лісах блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль —
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Повідомлення теми і мети уроку.
- Які слова допомогли вам відгадати загадку?
- Сьогодні ми дізнаємося, які зміни відбулися в довкіллі восени, за якими ознаками впізнати осінь, ознайомимося з назвами осінніх місяців.
ІІІ. Етап цілереалізації
1. Легенда про осінь
Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи свою дочку на Землю Сонце сказало: «Забирай усе моє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе. І Осінь виконує наказ свого батька і кожного року приносить нам щедрі дари, чарує нас своєю красою.
— Які зміни в природі відбуваються з настанням осені?
2. Асоціативний кущ
Осінь це - …
3. Осінні місяці.
В школах дзвоник продзвенів,
Школярів дім знань зустрів.
В лісі виросли грибочки,
У опеньках всі пеньочки. (Вересень)
Чарівник прийшов у ліс,
Фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
Стали жовтими листочки. (Жовтень)
Вправо, вліво, вниз, назад —
Всюди справжній листопад.
Трішки ще — і вже зима,
От і осені нема. (Листопад)
4. Робота в парах. Гра «Одягни дітей на прогулянку»
5. Робота з картиною.
- Які ознаки осені зобразив художник?
- Відшукайте усіх лісових мешканців, які сховалися в лісі.
- Скільки пташок ви помітили?
- Скільки звірів?
- Яке дерево відрізняється від інших?
- Які смачні дарунки осіннього лісу зображено на картині?
- Порахуйте грибочки. Якими плодами будуть ласувати лісові мешканці?
- А що б зобразили ви на своїй картині про осінь?
5. Робота в групах.
Створення аплікації з природних матеріалів «Осінь-чарівниця».
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Продовжіть речення :
Я сьогодні дізнався …
Мені сподобалось …