Ранкова зустріч «Люди яких професій нас охороняють, захищають?»
1. Вітання
Діти стають у коло, беруться за руки. Вчителька демонструє форму привітання: «Доброго дня, Сергійку! Я – весела Оленка». Кожен член групи має можливість відрекомендувати себе.
Виглянуло сонечко ( підняли руки вгору )
Подув легенький вітерець (терти долоні)
Іду на галявину ( рухи ходи ).
На галявині ростуть квіти(долонями показуємо – імітуємо квіти)
Над квітами літають метелики (махаємо руками як крильцями метелики).
Пішов дощик ( кап, кап, кап,..) пішов ще сильніше.
І мені довелося йти під дощем (рухи ходи)
2. Щоденні новини
3. Обмін інформацією
- Сьогодні ми продовжуємо говорити про професії.
Діти, згадайте, представників яких професій ви побачили сьогодні вранці дорогою до школи. Як представники цих професій допомагають людям нашої громади?
Якщо б ви задумали порахувати всіх людей, що працюють, щоб ви були нагодованими, одягнутими, взутими, щоб удома було світло вечорами і тепло в холодну погоду, щоб у вашому портфелику лежали книжки та зошити, щоб ви могли сидіти біля телевізора, комп’ютера, слухати музику, переглядати цікаві мультики, то, мабуть, до вечора не порахували б. Але поряд з нами завжди є люди тих професій, які нас охороняють, захищають та рятують, але роботу цих людей ми навіть не помічаємо. Тема сьогоднішнього дня «Люди яких професій нас охороняють, захищають?»
Що ж це за професії ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
Громадян охороняє
і порушників шукає.
(Поліцейський)
Із пожежами воює,
від вогню усе рятує.
(Пожежник)
Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник….
(Військовий)
Хто в лікарні по палаті
Ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
Хто хвороби всі лікує?
(Лікар.)
Запропонувати кільком дітям стати акторами й переконливо прочитати текст про
професію, яка стоїть на варті нашої безпеки, усі інші мають відгадати, представники якої професії стоять перед ними.
Вітаю!
Я дбаю про вашу безпеку, діти.
Як тільки надходить команда, чергові за 20 секунд одягають спеціальний одяг. Наша форма унікальна, адже має захищати і від полум’я, і від води.
Приїхавши, ми розгортаємо спеціальні «рукави», приєднуючи їх до води, і спрямовуємо струмінь на вогонь. Іноді пожежу можна загасити за лічені хвилини. А от коли полум’я велике, боротьба триває кілька діб.Після ліквідації вогню керівник вартидоповідає по рації в пожежну частину результати операції, і ми повертаємось назад.Хоча наша робота на цьому не закінчується: маємо ще встановити причини займання та знайти винних, якщо такі є.
За яким номером, діти, телефонуватимете у разі пожежі? Так, 101. Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку.
Сигнал надходить д одиспетчерської служби, де оператор визначає, яка пожежна частина найближча до місця пожежі, а також з’ясовує рівень небезпеки. Якщо горить контейнер для сміття, то досить буде й однієї машини –автоцистерни. Якщо зайнявся будинок, то як мінімум, виїжджають дві машини з різних напрямків (на випадок, якщо одна затримається десь у дорозі).
Діти відгадують професію за виконаною роллю.Зверніть увагу учнів, що українською ця професія звучить «пожежник», а не «пожежний», як часто чуємо по телебаченню.
Доброго дня, діти!
Я впевнена, що ви добре знайомі з моїми колегами, які працюють в дитячій поліклініці. До мене звертаються у тих випадках, коли медична допомога потрібна терміново. Наприклад, коли людина потерпіла під час аварії або іншого лиха, якщо вона знепритомніла або відчуває гострий біль у серці. У такому разі хворий або ті, хто поручіз ним, набирають «103». Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть немаючи грошей на рахунку. На телефонні дзвінки відповідаю не я, а диспетчер вона збирає інформацію для виклику машини. Як ви гадаєте, що має дізнатися диспетчер? Отриману інформацію передають мені та водію, і ми негайно вирушаємо на допомогу.
Діти відгадують професію за виконаною роллю (лікар швидкої допомоги).
Добридень!
Я радо розповім про свою роботу! Всі люди мають жити за певними правилами.От ми і стежимо, щоб ніхто їх не порушував. Тому нас ще називають правоохоронцями. На жаль, не всі люди законослухняні. Є й такі, хто завдає шкоди іншим: влаштовує бійки, краде, обманює, кривдить та ображає близьких, родичів, сусідів або незнайомих людей. Наша робота –захищати громадян від них, проте маємо й інші обов’язки. Стежити, щоб люди не порушували правила поведінки і дорожнього руху. Охороняти від злодіїв власність громадян.
Розповідати людям, як можна захистити себе і своє майно від злочинців.
Розшукувати та затримувати злочинців і доставляти їх до поліції. Шукати зниклих людей –дітей і дорослих. Якщо ви відчуваєте небезпеку з боку інших людей, якщо вас скривдили або збираються це зробити, якщо незнайомець запрошує вас сісти до нього в машину чи піти за ним до парку, набирайте наш номер «102». Вам відповість диспетчер, а ми за кілька хвилин будемо коло вас.
Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. Хто ми?
Діти відгадують професію за виконаною роллю(патрульний поліцейський).
Добридень, діточки!
Скажіть, будь ласка, чи знаєте ви, що щодня і щовечора, незалежно від того, чи падає дощ, чи мете сніг, на варті вашого спокою стою я і мої побратими. Кордони нашої країни дуже великі, тому нам важливо, щоб їх охороняли відважні люди, які люблять Україну, сильні і винахідливі. Я вмію добре маскуватися, влучно стріляти, а ще за чергування проходжу понад десять кілометрів уздовж кордону. У мене є вірний друг –вівчарка Макс, який теж пильнує ваш спокій. Відгадайте, діти, хто я?
Діти відгадують професію за виконаною роллю (прикордонник).
1 група
Розфарбуйте малюнки на яких зображені ті професії, про які ми з вами говорили.
2 група
Знайдіть назви професій людей, які нас рятують, оберігають, виріжте ці назви та розмістіть під відповідним малюнком.
КУХАРМУЛЯРВІЙСЬКОВИЙМОРЯКШВЕЯ
СТОЛЯРФЕРМЕРПОЖЕЖНИКУЧИТЕЛЬ
ТРАКТОРИСТВІВЧАРПОЛІЦЕЙСЬКИЙФЛОРИСТ
МОДЕЛЬЄРПОВАРЛІКАРШВЕЯЗАЛІЗНИЧНИК
ПРОДАВЕЦЬШОФЕРПРИКОРДОННИКТОКАР
3 група
Розфарбувати цифри та скласти з них номери виклику екстренних служб
1 2 3 5 6 7 1 0 8 9 0 1 8 4 0
4. Робота в щоденнику вражень
1. Сьогодні я зрозумів/зрозуміла, що…
2. Найцікавішим для мене було…
3. Я хочу дізнатися більше про…..