Ранкова зустріч на тему
«Я і моя Батьківщина»
Розробив
вчитель початкових класів
спеціаліст вищої категорії
ХЗОШ № 124
Щербина Ольга Михайлівна
Харків-2019
Тема: Я люблю Україну
Мета: - Розширити і поглибити знання про свою Батьківщину – Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;
- Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином Вітчизни, її патріотом;
- Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Обладнання: телевізор, презентація, вислови та плакати про Україну, картки із буквами, умовний вінок для танцю.
Я гордий з того, що живу у цій країні
Тут люди добрі, щирі і талановиті.
Душею вірні рідній Батьківщині.
Сяйвом добра й любові оповиті.
І. Організація навчальної діяльності.
1. Ранкове коло «Де я проживаю?» Створити приємну і доброзичливу атмосферу початку дня. Пропоную модель власної відповіді: «Я проживаю в Україні, у м.Харкові п-кт Тракторобудівників,95-А кв.44 і т.д»
Пригадуємо прислів’я «Всюди добре, а вдома - наймиліше».
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
1. Гра «Шифрувальник»
айЗн, биюл, гарійбео, нуїраУк – йинідр йарк!
(Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!)
2. Продовження речення.
«Батьківщина – це…»
(Запропонувати дітям широку палітру асоціацій із словом «Батьківщина»).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, Свободи, Незалежності. Знання , що ви отримаєте, допоможуть гідно нести звання українець, краплину любові до Батьківщини.
П- поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини.
А- активно діяти.
Т- трудитися на благо країни.
Р- розвиватися самому.
І- ініціативу проявляти.
О- обережним бути.
Т- творити добро.
Діти об’єднуються в 3 групи (за кольором: синій, жовтий, зелений)
(Синій- колір води, жовтий- височини, зелений - рівнини).
Прокладіть на карті нашої Батьківщини маршрут подорожі через міста, назви яких мають:
1група – два склади (Рівне-Суми-Київ-Харків-Луганськ-Донецьк-Дніпро-Херсон)
2 група – три склади (Чернівці-Ужгород-Тернопіль-Хмельницький-Житомир-Черкаси-Одеса-Полтава)
3 група – чотири склади (Кропивницький-Миколаїв-Запоріжжя-Сімферополь)
1 група. Розкажіть про історію нашого герба.
З найдавніших часів Тризуб шанують українці як магічний знак, що оберігає від злих духів. Це зображення, що його знаходять науковці на давніх монетах, посуді, цеглі – має два тисячоліття. Вчені сперечаються, що означає тризуб? Одним він нагадує сокола, іншим – символ триєдиного світу. Українці – наші сучасники, бачать у тризубі зашифроване слово ВОЛЯ.
2 група. Розповідь про синьо-блакитний прапор.
Жовтий і синій кольори здавна використовували на гербах Київської Русі. Синьо-жовті хоругви мали наші лицарі – козаки.
Сто років тому під синьо-жовтим стягом українці боролися за Українську Народну Республіку.
Із цим прапором боролися за незалежність України, тому він став державним символом, який шанують українці. Тепер у нашій Батьківщині існує гарна традиція – День Незалежності прикрашати свої домівки українським синьо-жовтим прапором.
3 група. Розповідь про Гімн України.
Кожна держава має свою урочисту пісню, яка є символом незалежності. Ця пісня називається гімном. Гімн надихає до боротьби, допомагає людям об’єднатися. Це особлива пісня. Її треба слухати стоячи, а ще можна тримати руку на серці. (Увімкнути відео, прослухати Гімн України).
IV. Завдання. Окрім державних символів України є ще народні символи, які супроводжують нас, українців, сотнями років.
Пограємо в гру «Заплітаємо віночок».
- Я візьму квітку мальву – це символ любові до нашої Батьківщини до народу. Це оберіг нашої духовної спадщини. А яку квітку, Милано, візьмеш ти?
- А я заплету конвалію – символ пробудження природи. А яку квітку вплетеш ти, Євгеніє?
- Я люблю барвінок – символ радісної сили, вічності, символ пам’яті. А ще вплету волошку – символ привітності і чесності. А ти, Каріме?
- Мені подобається мак. Він є оберегом, і захищає від лихого. Яка у тебе квітка, Єво?
- А я не забуду про рідну маму, тата та свою родину, тому вплету чорнобривці.
Пропоную дітям стати в коло і заспівати веснянку «Гей, віночку, заплетися…»
V.Підсумок уроку.
Ось і підійшов наш урок до завершення . Напевне всі ви зрозуміли, яка унікальна наша Батьківщина. Ми переконалися, що треба все більше і більше знати про країну, де ми народилися і живемо. Її потрібно любити, шанувати, примножувати звичаї і традиції. Нехай знання, які ви отримали на уроці, принесуть користь нашій Вітчизні в майбутньому.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
Всім серцем любіть Україну свою —-
і вічні ми будемо з нею!