Тема тижня: Техніка, яка нам допомагає
Тема дня: Яка роль роботів у житті людини?
Очікувані результати: учень/учениця відтворює в різних видах діяльності ймовірні і фактичні результати лічи об’єктів, що їх оточують; збирає дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми; демонструє вміння переміщувати об’єкти у заданих напрямках; встановлює відносне розміщення об’єктів (лівіше, правіше), використовуючи математичну мову; дотримується безпечної поведінки під час виконання завдань у групах.
Обладнання: матеріал для роботи в групах, годинники для визначення тривалості роботи; лупи; розмальовки за номерами; конструктор «LEGO»мультимедійна презентація, відеоролик «Сучасні роботи», смайлики для підсумку роботи та оцінення настрою учня.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1. Ранкове коло. Привітання
- Здрастуйте, мої любі! Сьогодні до нас на урок завітало багато гостей, але найбільш незвичний для нас, мабуть, - це Робік. Хто він? (Робот). Саме так. Робік прийшов до нас у гості послухати і дізнатися, як добре ви знаєте його побратимів і як швидко вмієте здобувати інформацію. А також, звісно, поділитися власним секретом. В кінці уроку вас чекає Робіковий секрет і гостинці від нашого гостя.
Роботи – неймовірні конструкції. Для існування їм, як і нам, теж потрібна енергія. Спробуємо підживити нашого Робіка енергією нашого добра та посмішок.
Вправа «Імпульс доброти»
Діти непомітно потискують по черзі руки тому, хто стоїть з ними в парі, аж доки імпульс не повернеться до того, хто його «запустив». Індикатором руху імпульсу є посмішка того, хто його щойно одержав.
Вітання «Я - робот»
Я – робот (ім’я вчителя). Бажаю всім гарного настрою! (Вітання учнів)
2. Обмін інформацією
- Робік прийшов до вас не з порожніми руками. Перший сюрприз – картка. Що ж зображено на ній? Дізнаєтеся тоді, коли розфарбуєте її відповідно до номерів.
(Визначаються хранителі часу для обмеження тривалості роботи з допомогою пісочного годинника)
- Робік дякує всім за роботу. За це він вам хоче повідати історію своїх родичів. Це – його «дідусь», робот Шекі. Він перший робот, який вмів роздумувати наче людина. Віком він і справді, як ваші дідусі. Зараз він знаходиться на почесному місці у музеї. А це - Робікова сестра, робот Софія. Вона зовсім маленька, їй лише 3 роки. Але вона встигла побувати у багатьох країнах і показати свою неймовірну схожість з людиною.
Проблемне питання: для чого людина створила роботів? (міркування учнів)
3. Групова робота
- А зараз пропоную трішки більше дізнатися про те, яка роль роотів у житті людини.
Діти працюють в групах. Проводиться інструктаж кожної групи. Нагадування про знак «Група» як сигнал готовності групи. Робота починається і закінчується по звуковому сигналу.
Група 1. Ваше завдання розглянути під лупою дрібні картинки та з’ясувати, як роботи допомагають людині.
Група 2. Ваше завдання розставити числа на смужках по порядку і утворити малюнок, а також з’ясувати, як роботи допомагають людині.
Група 3. Ваше завдання скласти пазл із частинок і з’ясувати, як роботи допомагають людині.
Група 4. Ваше завдання узяти кожному по шматочку пазла і знайти того зі своєї команди, у кого такий же колір. Складіть разом картинку та з’ясуйте, як роботи допомагають людині.
Група 5. Ваше завдання узяти кожному по шматочку пазла і знайти того зі своєї команди, у кого такий же колір. Складіть разом картинку та з’ясуйте, як роботи допомагають людині.
(Спостереження учнів. Обмін інформацією)
4. Щоденні новини
- Допоможіть Робікові налаштувати його комп’ютер.
- Яка триває пора року?
- Який зараз місяць осені?
- Яке сьогодні число?
- Який день тижня?
ІІ. ЯДС «Математична галузь»
(Конструювання роботів з конструктора)
ІІІ. Підсумок уроку
(Шкала настрою) Зобразіть на смайликах відповідну посмішку.
(Резерв- робот-розмальовка)
Дякую всім за гарну і продуктивну роботу.