Рекомендації з фізики для здобувачів освіти
(Розроблені на основі діючих програм та охоплюють всі розділи курсу фізики Мають на меті сприяти розумінню того, що відноситься до світу природи, а що до способу її описання. Спрямовані на формування особистості з науковим світосприйняттям, здатної ставити питання та знаходити відповіді на них і чіткої психологічної установки, що знання потрібні для того, щоб їх використовувати на практиці.)
-
Цікавитись, отримувати і оцінювати достовірність інформації фізико-технічного змісту з різних джерел;
-
Вимірювати фізичні величини, користуючись різними приладами (визначати ціну поділки шкали приладу, знімати покази приладу), у тому числі й цифровими пристроями (зчитувати їх покази);
-
Робити висновки на основі даних отриманих в ході спостережень, демонстраційного та самостійного експериментів, лабораторних робіт.
-
Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між природніми процесами та явищами. та можливістю їх практичного використання в технологічних пристроях.
-
Фіксувати результати спостережень й експериментів у різних формах, структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритми, використовуючи різні знакові системи.
-
Розуміти, пояснювати і перетворювати тексти фізичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати у мовленні фізичну термінологію;
-
Будувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ та оперувати числовою інформацією (значення фізичних величин).
-
Робити запис загальних рівнянь (формул) і обирати необхідні дії, що відповідають даній фізичній задачі.
-
Аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення при розв’язуванні фізичних задач з проекцією на вирішення життєвих проблем.
-
Використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення;
-
Розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту, інтерпретувати та оцінювати результати.
-
Чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень, поповнювати свій термінологічний словниковий запас.
-
Визначати потенціальну загрозу та на побутовому рівні запобігати шкоді, яку може спричинити безвідповідальне використання науково-технічних досягнень.
-
Аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати, генерувати нові ідеї.