Річна контрольна робота з Основ Правознавства для 9 класу. Має в собі тестові завдання, співвідношення, відкриті відповіді. Передбачає написання власних висновків та умовиводів здобувача освіти.
Робота
на річне оцінювання
з Правознавства (практичний курс)
за курс 9 класу базової загальної
середньої освіти
ПІП учня/ці ________________________
Назва навч. закл. ___________________
І рівень (0,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
Завдання 1–5 передбачають вибір ОДНІЄЇ правильної відповіді із ЧОТИРЬОХ
1. Укажіть, хто є учасниками правовідносин
□ А виключно фізичні особи
□ Б виключно юридичні особи
□ В виключно державні органи й установи
□ Г фізичні й юридичні особи, держава, територіальні громади
2. Укажіть зайве в переліку конституційних обов’язків людини і громадянина
□ А захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України
□ Б шанування державних символів України
□ В виконання наказів і розпоряджень
3. Укажіть зайве в переліку елементів складу злочину
□ А суспільні відносини, охоронювані кримінальним законом і на які посягає злочинне діяння
□ Б зовнішній прояв злочинного діяння (власне діяння, наслідки, час, місце, спосіб, знаряддя та засоби вчинення злочину тощо)
□ В наявність співучасників злочину
□ Г внутрішня сторона злочинного діяння, психічний стан особи під час вчинення злочину: вина, мотив (спонукання), мета (бажаний результат)
4. Укажіть вид правопорушення, що допускає відсутність вини як обов’язкової його ознаки
□ А злочин
□ Б цивільно-правовий проступок
□ В дисциплінарний проступок
□ Г адміністративне правопорушення
5. Визначте зайве в переліку основних умов укладання шлюбу
□ А неперебування наречених в іншому шлюбі
□ Б благословення батьків осіб, які бажають укласти шлюб
□ В досягнення шлюбного віку
□ Г вільна згода жінки і чоловіка
6. Укажіть, хто (який орган) за загальним правилом уповноважений реєструвати шлюб жінки і чоловіка
□ А церква □ Б державний орган реєстрації актів цивільного стану
□ В суд □ Г нотаріус
ІІ рівень (1,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
7. Завдання на встановлення відповідності:
1. Злочин
|
А сукупність нормативно-правових актів, які регулюють земельні відносини з метою їх раціонального використання. |
2. Крайня необхідність
|
Б основний закон держави, в якому регламентуються найважливіші відносини у сферах державного устрою, організації й функціонування органів держави, правового статусу особи. |
3. Конституція
|
В суспільне небезпечне, протиправне, винне й карне діяння, яке завдає чи може завдати суттєвої шкоди певним суспільним відносинам, що охороняються кримінальним законом. |
4. Земельне законодавство |
Г учинення діяння, яке підпадає під ознаки злочину, з метою відвертання загрози інтересам держави й суспільства, інтересам чи правам даної або інших осіб, за умови, що ця небезпека не могла бути відвернута іншими засобами й завдана шкода є менш значною, ніж та, якій запобігли. |
1.________ 2.________ 3._________ 4.________
8. Заповніть таблицю: назвіть поняття та наведіть приклади
Форми державного правління |
|
Назвіть поняття |
|
|
|
це форма правління, за якої державна влада повністю або частково зосереджується в руках одноосібного глави держави і передається у спадок |
це така форма правління, за якої повноваження верховної влади здійснюють виборні органи, що обираються населенням на певний строк |
Приклади |
|
|
|
ІІІ рівень (1,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
9. Визначте підстави набуття громадянства України в кожній ситуації.
за народженням;
за територіальним походженням;
прийняття до громадянства України;
поновлення у громадянстві України;
встановлення над особою, визнаною недієздатною опіки;
встановлення над дитиною опіки чи піклування;
через усиновлення за громадянством одного чи обох батьків дитини
|
Семирічний Василь народився в Запоріжжі в сім’ї громадян України. |
|
Громадянин Естонії звернувся до Президента України з проханням надати йому громадянство України |
|
Колишня громадянка України після кількох років проживання в Ізраїлі повернулася до України. |
|
У подружжя, які є апатридами і постійно проживають в Україні, народилася дівчинка. |
|
Громадянин України встановив опіку над своїм товаришем громадянином Білорусі, який проживає в Україні і визнаний недієздатним; |
У завданні 10 потрібно проаналізувати (прокоментувати) статтю законодавчого акту за запитаннями
10. Проаналізуйте статті Кримінального кодексу України
Стаття 50 Покарання є заходом примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні злочину, і полягає у передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого.
Покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами.
Покарання не має на меті завдати фізичних страждань або принизити людську гідність.
Стаття 98. До неповнолітніх, визнаних винними у вчиненні злочину, судом можуть
бути застосовані такі основні види покарань:
1) штраф;
2) громадські роботи;
3) виправні роботи;
4) арешт;
5) позбавлення волі на певний строк.
А) Якими є основні цілі покарання? ________________________________________________________________________________
Б) Назвіть види покарань, передбачені Кримінальним кодексом України, що застосовуються до неповнолітніх осіб, які вчинили злочин _______________________________________________________________________________
ІV рівень (3 бали)
У завданні 11 потрібно розв’язати правову ситуацію за запитаннями
11. Проаналізуйте правову ситуацію
17-річний Михайло Сичов навчається в технікумі й підробляє в ресторані швидкого харчування. Нещодавно він продав своєму товаришеві, 19-річному Сергію Овсієнку, моторолер, подарований йому батьками на шістнадцятиріччя, оскільки йому не вистачало зароблених грошей для купівлі речі своєї мрії - мотоцикла.
А) Назвіть види, сторони та предмет цивільно-правових договорів, які є в ситуації __________________________________________________________________________
Б) Чи є вчинений Михайлом Сичовим правочин дійсним? Відповідь обґрунтуйте. __________________________________________________________________________
В ) У чому полягають особливості права власності малолітніх і неповнолітніх осіб?
________________________________________________________________________________
Оцінка __________