Рідний край мій - Україна

Про матеріал
Закріпити знання дітей про Україну, її державні символи, ознайомити із народними символами країни. Розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою, пізнавальний інтерес до народних символів. Виховувати у дітей глибокі почуття любові до Батьківщини, її культури та традицій, пробуджувати інтерес до історії виникнення народних символів країни.
Перегляд файлу

Мета: удосконалювати навички декламування віршів, розвивати пам’ять, логічне мислення, творчі здібності учнів, виховувати в дітей усвідомлення себе як невід’ємної частини українського народу, почуття національної свідомості, патріотизму,любові й поваги до України, літератури, рідного слова, пісні, танцю.

1-й учень. Добрий день всім, хто тут зібрався нині!

Добрий день всім, хто слухає тут нас!

Добрий день нашій славній Україні!

Усі разом  Шановні гості, ми вітаємо вас!

Бібліотекар. Нашу святкову годину ми розпочнемо віршем – загадкою:

Що то діти, за країна – неба синього блакить,

Наланах у серпні жито стиглим золотом блищить?

2-й учень. У якій іще країні земля родить так охоче?

Наче пісня солов’їна – мова ніжна і співоча

3-й учень. Гори є і полонини, є моря, річки, ліси…

Загалом то є країна невимовної краси!

4-й учень. Люди мудрі, працьовиті у країні тій живуть,

На чуже не зазіхають і свого не віддадуть.

Бібліотекар. Гордо, голосно, дитино, ти назви ім’я країни,

У якій разом із нами народився і живеш.

ЇЇ дочкою є чи сином і , коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу, будувати цю         державу.

Отже, зветься ця країна,

Наша ненька –

Учні разом  Україна!

Пісня «Червона калина»

Бібліотекар. А ви знаєте, діти, звідки пішла назва «Україна»? Існує безліч версій. Та я хочу, щоб сьогодні ви прослухали, про що говорить нам одна із легенд.

5-й учень. Легенда про Україну. Колись давно в одному селі жила бідна жінка. І народилася у неї гарненька дівчинка. Аж тут невідомо звідки з’явилась чарівниця і сказала жінці: «Не давай дитині імені. Дівчинка сама його знайде, а якщо даси. То вона помре». Дитина росла розумною,слухняною, але невеселою, тому що у неї не було імені. Коли їй виповнилося 16 років, дівчинка потайки вирушила у білий світ, щоб знайти своє ім’я. Мати пішла шукати дочку й невдовзі побачила її у чистому полі. Раптом прискакали на конях війська хана Батия. Хан,  побачивши красуню – дівчину, вигукнув: «Укра – уина!», що його мовою означало «дівчина молода», і забрав її з собою. Знову пішла мати шукати свою дитину,весь час повторюючи слова хана Батия: «Україна». З очей її лилися сльози. І там, де на землю падали сльозинки, проростали квітки волошки. Жінка йшла боса, збивала, колола ноги. І там, де на землю падали краплі крові, виростали маки. З того часу та земля, де пройшла мати, і стала називатися Україною.

Бібліотекар: А що ж таке Батьківщина?

Учні (по черзі)Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина – це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина – це наша сім’я

Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, бабця, дідо і я

Всі рідні і друзів багато.

Моя Батьківщина – це злагода й мир

Та небо бездонне й чудове.

Це пісня чарівна, що лине до зір,

Й дитинство моє світанкове.

Моя Батьківщина – ліси і поля,

Від них в нас і радість, і сила.

Це та найсвятіша і рідна земля,

Що кожного з нас народила.

Пісня «Україна – це ти».

Бібліотекар. А зараз  ви повинні розгадати ребус «Державні символи України». Серед набору літер потрібно скласти слова і прочитати їх.

Завдання: арпроп , азурит, рбге,  аУїкарна,  райк.

Ви знайшли слова. Що ж вони називають?(Державні символи.) Є у нас і свої народні символи. Пригадаймо їх, провівши вікторину «Відгадайка».

Загадки

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний,

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває  (Барвінок)

Що за диво, що за птах

Наганяє жабам  жах?

На одній нозі дрімає,

І на хаті хатку має.   (Лелека)

Хто це весноньці – весні

В гаю тьохкає пісні?

Хто це гарно так співає,

Що аж серце завмирає?    (Соловейко)

Блакитні оченята

Із жита виглядають,

Хоч квіточки ці люблять,

Та з поля виганяють.    (Волошки)

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкладає

Та у лісі в холодку

Все кує: «Ку-ку», «ку-ку»?   (Зозуля)

 

 

 

Сидить Мавка біля річки,

Розплела свої косички,

Та й у воду опустила,

 Ще й човна ними накрила/ (Верба)

 

Запалили в чистім полі

Квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так

Польовий червоний …(мак).

Як прийде весна в садочок –

До лиця білий віночок,

Ну, а восени цій кралі

Приглянулися коралі.   (Калина)

Бібліотекар: Про народні символи складено багато пісень. Послухайте одну з них.

Пісня «Квітуча Україна».

Бібліотекар. Українці мають свої традиції – це і вишивання рушників, сорочок, це весілля і хрестини, це відзначення різних свят: Різдва, Водохреща, пробудження природи, Івана Купала, Маковія та багато інших. Про які із традицій йдеться в інтерактивній грі «Свята моєї Батьківщини»?

Що у листі написати,

Зразу не згадаю.

Треба щось таке просити,

Що найбільш бажаю.

(19 грудня – День святого Миколая.)

Веселе свято – зелень, квіти,

Пташиний спів, веселий сміх –

Несуть квітки до церкви діти,

Перед престіл складають їх.

  • Благослови, ласкавий Боже,

Пахуче зілля це і дай,

                        Щоб обновивсь, зацвів, мов рожа,

І звеселів наш рідний край!

(Зелені свята)

Вона усе на світі може –

Поправить вчинки і слова,

У ризи вдягне образ Божий,

Догляне вольності, права.

Ізцілить рани і образи,

Одягне в золото ліси,

Усе покриє, всіх розважить

І сповнить – щоб не попросив.

(14 жовтня – День святої Порови)

Срібна зірка промениста

Сяє кожному із нас –

Хай же серце буде чисте

В цей святий різдвяний час.

(Різдво Христове)

До нас в кімнату залюбки

Веселий промінь сонця лине:

На вишивані рушники,

На стіл, на білу скатертину,

На паски пишні та пухкі,

На їх брилі молочно-білі,

На паростки вівса легкі,

Де крашанки лежать в тарілі.

(Великдень)

Бібліотекар. Пропоную взяти участь у конкурсі  «Скриня». В українців був звичай – найцінніші речі складати до скрині. У нашу скриню ми зберемо те, чим вирізняються українці з-поміж інших народів.

Бібліотекар показує дітям ілюстрації

  • ананас, вареник, банан;
  • лелека, слон, мавпа;
  • пальма, калина, верба;
  • ромашка, кактус, гвоздика;
  • прапор України, прапор Польщі, прапор США;
  • герб Польщі, герб США, тризуб.

Які ж риси характеру мають українці?

1-й учень. Ділові, немов американці,

Пристрасні, неначе мексиканці.

І співучі, наче італійці,

І розсудливі, немов оті англійці.

2-й учень. Як китайці, дуже працьовиті,

Винахідливі, такі талановиті!

Може, навіть трохи скупуваті,

Та душею щедрі і багаті.

3-й учень. А також веселі і гостинні

(В цьому, мабуть, схожі на грузинів.)

Як цигани, трохи галасливі,

Інколи хитрющі та кмітливі.

4-й учень. Як французи, дуже емоційні.

Чуйні і ласкаві експресивні.

Наче німці, здібні і практичні,

Ніби чехи, милі, симпатичні.

5-й учень. Як ніхто, завзяті і дбайливі,

І дотепні, й мудрі, й жартівливі,

А іще міцні, сміливі, дужі,

До чужого горя не байдужі.

6-й учень. Ще – охайні, чемні, незрадливі,

А до того всього – ще й вродливі!

Ось такі з тобою ми, земляче,

І терплячі, надто вже терплячі…

Бібліотекар. Українці – славні люди,

Співають, малюють.

А тепер іще для вас

І танок танцюють.

Красивий і багатий є наш край. Нам є чим пишатися.

7-й учень. Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є, - дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори.

Перегляд відеоролика «Сім чудес України»

Бібліотекар. А зараз проведемо гру «Чим багата Україна». Я буду промовляти слова. Якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає – тупочете ногами. (Річки, гори,моря, пшеничні поля,океан, ліси, пустеля, міста, села,джунглі, квіти, родючий грунт).

Пісня  «Лише у нас на Україні»

Бібліотекар. На долю українського народу випало чимало лиха. Важко назвати країну, яка пережила б те, що пережила Україна На територіальну цілісність і єдність держави зазіхнули сепаратисти. Ми не можемо допустити, щоб Україна була розірвана на шматки. Тому тисячі наших співвітчизників захищають рідну землю, не шкодуючи власного життя.

Пісня «Прошу у неба»

1-й учень. Вам ми дякуєм, герої, за майбутнє,

За все оте, що бачимо щодня,

За смуток,радість, дні безтурботні,

За щастя,просто за життя.

2-й учень. Уклін вам низький, любі, до землі

За те, що нам дали можливість жити,

За те, що не здається у вогні

І вчите Україну нас любити.

3-й учень. Ми зможем все, усе переживем,

І знов розквітне в Україні літо,

За мир, за щастя, кожен світлий день

Будем боротись, України діти.

Бібліотекар. Через декілька років ви, нині учні, будете вирішувати долю України. Від вас буде залежати її майбутнє. Подумайте і скажіть, що ж вам зараз потрібно робити, щоб бути до цього готовими?

 Я вірю в те, що ваші щирі побажання і ваша щира молитва допоможуть Україні в цей нелегкий час.

Пісня «Кароока Україна»

4-й учень. Україна – це держава,

Що іде до майбуття,

Є в нас сила. Є в нас слава

Будувати нове життя.

5-й учень. Україно! Україно!

Засівай поля добром,

Розквітай, як та калина

Над Славутою – Дніпром.

6-й учень. Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,

Бо щастя жити ти мені дала.

Для мене ти одна і рідна, і єдина,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

7-й учень. Я – твій громадянин, я прагну підростати,

Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

Моя свята і рідна, Україно-мати,

Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

8-й учень. Розквітай, прекрасна Україно,

Рідна земле, матінко моя,

Хай лунає мова солов’їна,

Пісня неповторная твоя.

Пісня «Нам потрібне мирне небо»

Бібліотекар. Вже закінчується свято

І прощатися пора.

Ми бажаємо здоров’я,

Щастя, миру і добра!

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
НУШ
Додано
16 березня 2021
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку