Контрольна робота
Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація.
8 клас
І варіант
Початковий рівень (1 – 3 бали, по 1 балу)
1. Словосполучення і речення – це…
А. синтаксична одиниця; Б. морфологічна одиниця; В. лексична одиниця.
2. Визначте словосполучення.
А. Добрий і смішний; Б. мама читає; В. сумна мелодія.
3. Визначте просте речення. А. Я хочу вчитися, але мені заважають лінощі. .
Б. Закружляли сніжинки, ніби чудернацькі пір’їнки. В. Проснулися ліси, задзвеніли весняні струмочки.
Середній рівень (4 – 6 бали, по 1 балу) 4. Визначте двоскладне речення. А. На сході вже світало.
Б. Можна в село поїхати, разом город копати.
В. Берег моря. Світанок.
Г. Ми жили по-совісті, незважаючи на злидні.
5. Визначте односкладне речення.
А. Засвіт встали козаченьки в похід з полуночі.
Б. Ми жили по-совісті, незважаючи на злидні.
В. Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь.
Г. Я так люблю зимові вечори
6. Визначте непоширене речення. А. Леся співала пісень. Б. Дівчата будуть танцювати. В. Там холодно.
Достатній рівень (7 – 9 бали, по 1,5 бали)
7.Установіть відповідність між словосполученням та способом вираження головного
слова: 1 прислівникове А надзвичайно якісно
2 дієслівне Б холодне повітря
3 іменне В читати повідомлення Г Середземне море
8. Запишіть речення, поставте розділові знаки, зробіть повний синтаксичний розбір речення.
Знову потекли теплі задумливі лагідні дні. Ми не пропаща а чудесна сила.
Високий рівень (10 – 12балів)
9. Складіть і запишіть 8-10 речень зв’язного тексту на одну з тем, використавши двоскладні та односкладні речення. «Краса осіннього лісу», «Моя перша перемога».
Контрольна робота
Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. 8 клас
ІІ варіант
Початковий рівень (1 – 3 бали, по 1 балу)
1. Словосполучення і речення – це…
А. синтаксичні одиниці Б. морфологічні одиниці В. лексичні одиниці
2. Визначте поєднання слів, яке не є словосполученням.
А. буду танцювати Б. моря й озера В. знайшли там
3. За метою висловлювання речення бувають…
А. односкладні, двоскладні
Б. поширені, непоширені
В. розповідні, питальні, спонукальні
Середній рівень (4 – 6 бали, по 1 балу) 4. Визначте двоскладне речення. А. . Іде рясний літній дощ.
Б. Мене запросили до кінотеатру.
В. Степ без кінця і краю, тиша.
5. Визначте односкладне речення.
А. Ліс веселий, весняний, зелений.
Б. Темніло, свистало, завивало у глухому лісі
В. Була весна.
6. Визначте поширене речення.
А. Дівчинка плаче, а хлопець сміється .
Б. Ми співаємо, танцюємо, малюємо.
В. Ми жили по-совісті, незважаючи на злидні.
Достатній рівень (7 – 9 бали, по 1,5 б.)
7.Установіть відповідність між словосполученням та способом вираження головного слова: 1 іменне А надзвичайно близько
2 дієслівне Б густий ліс
3 прислівникове В писати поезії Г День миру
8. Запишіть речення, поставте розділові знаки, зробіть повний синтаксичний розбір речення.
Вчення в щасті украшає, а в нещасті утішає.
Наука для людини — як сонце для життя
Високий рівень (10 – 12балів)
9. Складіть і запишіть 8-10 речень зв’язного тексту на одну з тем, використавши двоскладні та односкладні речення.
«Краса осіннього лісу», «Моя перша перемога».