Новація: ОЦІНЮВАННЯ ГРУП РЕЗУЛЬТАТІВ упродовж уроку (згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання»)
Мета уроку-дослідження: формувати предметні компетентності: працювати над поглибленим аналізом балади «Вересовий трунок» з елементами дослідництва, дослідити основний конфлікт балади, учити аналізувати баладу, розкривати її основну думку, характеризувати образну систему твору; розвивати навички виразного читання та аналізу тексту, вміння використовувати «фонові знання»; розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність, медіаграмотність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).
Зарубіжна література 7 клас.
Тема: Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади. Утвердження духовної сили піктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей.
Мета: формувати предметні компетентності: працювати над поглибленим аналізом балади «Вересовий трунок» з елементами дослідництва, дослідити основний конфлікт балади, учити аналізувати баладу, розкривати її основну думку, характеризувати образну систему твору; розвивати навички виразного читання та аналізу тексту, вміння використовувати «фонові знання»; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність, медіаграмотність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).
Форма уроку: урок-дослідження.
Обладнання: презентація, малюнки вересу, схема, кросворд.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація класу.
Прийом «Продовж думку» (Оцінювання ГР 1)
Шотландія … (Де знаходиться?) Її краса вражає кожного живими бескидами із вічнозеленими соснами, кремезними дубами, мальовничими озерами …. (яка рослинність і тваринність там?) На цій чудовій землі жив вільнолюбивий народ – пікти…..(Хто такі? Чим займалися?) І саме цей край дав світові багато відомих людей. Серед них і відомий письменник Р.Л.Стівенсон.
ІІ. Робота над темою уроку.
Дослідницька робота (Оцінювання ГР 1) (випереджувальне завдання: критично оцінюючи інформацію в інтернеті, дотримуючись медіаграмотності, дібрати певні факти )
Відомий прозаїк і поет народився у заможній сім’ї. Доля обділила його здоров’ям. Прикутий хворобою до ліжка, Стівенсон радів гарній книжці. Хоч би куди не закинула доля поета, він завжди пам’ятав своє шотландське коріння. Стівенсон прожив коротке життя, але намагався зробити його цікавим і насиченим. Писав чудові вірші, їздив верхи, плавав на човні, складав молитви для місцевих жителів.
Доповнення цікавих фактів з відео https://www.youtube.com/watch?v=2xd_SkZGSeg
Пікти – найдавніший з відомих народів, що населяли Шотландію. У шотландському фольклорі пікти часто постають темношкірою расою, невеликими на зріст. У V ст. в Шотландію з Ірландії прийшли завойовники – скоти, а з півдня – англосакси. До ІХ ст., після тривалих воєн, вони знищили або підкорили собі піктів, і ті припинили своє існування як окремий народ.
Словникова робота
Верес – вічнозелений низький кущ з дрібним і численним листям і лілово-рожевими квітами.
Трунок – напій.
Виразне читання балади підготовленим учнем ((Оцінювання ГР 3).
Зараз вам доведеться подолати перешкоду, розгадавши кросворд
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Заповнити схему
ІІІ. Застосування вивченого на уроці
3. Вічнозелена рослина з лілово-рожевими квітами. (Верес)
4. Давнє поселення Шотландії. (Пікти)
5. Напій, що варили пікти. (Вересовий трунок)
6. Напій із вересу був міцніший за … (Вино)
7. Люди, що варили напій. (Броварі)
8. Що помре разом із останнім піктом ? (Таїна вересового трунку)
9. Збірка, до якої ввійшла балада «Вересовий трунок». («Балади»)
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
Р |
|
|
|||||||||||
|
У |
|
|
||||||||||||
|
Н |
|
|
|
|
||||||||||
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
К |
|
|
|||||||||||
IV. Підсумок уроку. «Коло думок»
* Оцінювання навчальних досягнень учнів. Мотивація оцінок.
У. Домашнє завдання: 1) скласти цитатний план балади.
2) написати есе «Свобода – найцінніше для людини». (Оцінювання ГР 3)
Використані джерела
1.https://naurok.com.ua/urok-robert-lyu-s-stivenson-1850--1894-balada-pro-veresoviy-trunok-33453.html
2. https://www.youtube.com/watch?v=2xd_SkZGSeg