Робота з літературним твором (3 клас)

Про матеріал
Робота з літературним твором (3 клас ІІ семестр) Василь Сухомлинський «Прогаяний день»
Перегляд файлу

Робота з літературним твором

Прізвище, ім'я учня_____________________________________________

Клас___________________________________________________________

Дата___________________________________________________________
                                               В. Сухомлинський

                                                   «Прогаяний день»

        Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.
       Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
       Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
       Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну...»
       Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».
       Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
       Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
     А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
     Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.
     Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків із помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
      Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
     Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
      Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Обери жанр прочитаного твору.
  1. Легенда.
  2. Оповідання.
  3. Казка.
  1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
  1. «Усна народна творчість».
  2. «З любов’ю до рідної землі».
  3. «Бджола мала, а й та працює».
  1. Фразеологізм «байдики бити» означає:
  1. працювати;
  2. сміятись;
  3. лінуватися.
  1. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
  1. Усе добре у свій час.
  2. Згаяного часу і конем не доженеш.
  3. Гуляй, дитино, поки твоя година.
  1. Встанови відповідність між словом та його значенням.
    Гаяти час ◊         ◊ виоране поле.
    Тік ◊                    ◊ будівельний робітник.
    Рілля ◊                ◊ марнувати, витрачати даремно.
    Муляр ◊              ◊ місце для просушування зерна.
  2. Продовж речення.
    Ходімо, сину, ______________ тобі, що люди _______________________ за той день, що ти _________________________.
  3. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри в порожні клітинки.
    ___ Петрик задрімав.
    ___ Сонце вже серед неба.
    ___ Результати  плідної  праці людей за день.
    ___ Петрикові нічого показати.
    ___ Мама дала доручення Петрикові.
  4. Які поради ти можеш дати Петрикові? Запиши.
    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 6 з природознавства

«Тварини  та середовища їх існування»

Прізвище, ім'я учня_____________________________________________

Клас___________________________________________________________

Дата___________________________________________________________

1. Яка група тварин вигодовує своїх малят своїм молоком?

а) птахи;      

 б) звірі;    

в) земноводні.

2.Тварини, які живуть біля людей, називають:

а)  свійськими;     

б)  дикими;    

в)  рослиноїдними.

3. Істотна ознака комах …
а) шість ніг;
б) тіло вкрите слизькою лускою;
в) тіло, вкрите пір’ям.
4. Підкресли назви риб.
Мураха, метелик, камбала, окунь, жаба, карась, крокодил, снігур, лось, сом, щука.
5. Продовж речення.
Першою ланкою в ланцюзі живлення завжди є  _______________________________ .
Тварини, для яких кормом є рослина, називаються ______________________________ .

6. Склади ланцюг живлення між куницею, білкою, ліщиною.
_________________ → ________________________ → ___________________________
7. Встав пропущені слова.
Навесні у водоймах риби відкладають _____________ . Через деякий час з’являються ____________ , схожі на дорослих риб. Мальків буває багато, але ___________________
стає тільки частина з них. Дуже багато мальків гине під час ______________ .
8. Допиши речення.

Наукова праця, що містить списки рослин і тварин, яким загрожує небезпека зникнення – це__________________________________________________________________________.

  1. Для кожної групи тварин обери істотні ознаки  з’єзнай їх стрілками.

 

Звірі

                         

                         

 

                         

 

                         

                         

                         

Тіло укрите лускою і шаром слизу.

птахи

Тіло вкрите сухими лусками, а в деяких ще й панциром. Вони рухаються «плазуючи».

комахи

Вигодовують малят своїм молоком. Тіло в більшості цих тварин укрите шерстю.

земноводні

Мають три пари кінцівок.

плазуни

Тіло вкрите пір’ям.

птахи

Частину життя вони проводять на землі,а частину життя – у воді.

 

10.  Запиши, у чому полягає роль бактерій.

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як треба поводитися в природі, щоб не зашкодити тваринам? Міркування запиши.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Для чого створюють заповідники?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сосніна Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рибакіна Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
6289
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку