Робота з літературним твором В. Сухомлинський "Прогаяний день" з клас

Про матеріал
Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала: — Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.
Перегляд файлу

Літературне читання

3 клас

 

Робота з літературним твором

 

В. Сухомлинський «Прогаяний день»

        Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.
       Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
       Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
       Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну...»
       Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».
       Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
       Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
     А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
     Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.
     Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків із помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
      Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
     Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
      Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день. ( 326 слів)                                                                                                                                                                                               В.Сухомлинський

  1. Обери жанр прочитаного твору.
  1. Легенда.
  2. Оповідання.
  3. Казка.
  1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
  1. «Усна народна творчість».
  2. «З любов’ю до рідної землі».
  3. «Бджола мала, а й та працює».
  1. Фразеологізм «байдики бити» означає:
  1. працювати;
  2. сміятись;
  3. лінуватися.
  1. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
  1. Усе добре у свій час.
  2. Згаяного часу і конем не доженеш.
  3. Гуляй, дитино, поки твоя година.
  1. Встанови відповідність між словом та його значенням.
    Гаяти час ◊         ◊ виоране поле.
    Тік ◊                    ◊ будівельний робітник.
    Рілля ◊                ◊ марнувати, витрачати даремно.
    Муляр ◊              ◊ місце для просушування зерна.
  2. Продовж речення.
    Ходімо, сину, ______________ тобі, що люди _______________________ за той день, що ти _________________________.
  3. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри в порожні клітинки.
    ___ Петрик задрімав.
    ___ Сонце вже серед неба.
    ___ Результати  плідної  праці людей за день.
    ___ Петрикові нічого показати.
    ___ Мама дала доручення Петрикові.
  4. Які поради ти можеш дати Петрикові? Запиши.
    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    __________________________________________________________________________________

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гольдфельд Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жарікова Неллі Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чехутська Тетяна Валентинівна
    Дякуюза допомогу і працю!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 червня 2020
Переглядів
7029
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку