Методична розробка заняття
Тема: «Робота з лазерним верстатом СО2. Вирізування згідно креслень»
Мета:
Начальна - навчити вихованців працювати з лазерним верстатом СО2, правильно налаштовувати його перед роботою та коректно її завершувати. Навчити правильно підготувати креслення безпосередньо перед вирізуванням.
Розвивальна – розвивати навички роботи з лазерним верстатом, розвивати логічне та просторове мислення, точність у роботі, охайність під час різки.
Виховна – виховувати прагнення вивчати сучасні інформаційні технології, бережливе ставлення до інструментів та матеріалів, обережність під час роботи.
Обладнання: ноутбуки, програма Laser Cad, лазерний верстат СО2, фанера 4 мм
Тип заняття: комбіноване
Тривалість: 90 хвилин.
План заняття:
Хід заняття
Облік відвідування гуртка, перевірка готовності вихованців до заняття.
Пригадати над чим працювали на минулих заняттях шляхом невеличкого опитування.
(Виготовлення розвивальної іграшки бізікуб)
(CorelDraw)
( Формат DXF, тому що він універсальний для будь яких верстатів типу ЧПУ)
Повідомлення теми та мети заняття.
СO2 Лазерні верстати - це верстати, які виконують обробку різних матеріалів лазерним променем.
Гравіровально-ріжучі лазерні верстати застосовуються для лазерного різання, лазерного гравірування, лазерного розкрою, перфорації, маркування в різних галузях промисловості.
Лазерним променем (або просто «лазером») називається вузьконаправлене когерентне вимушене випромінювання, що ініціюється в активному середовищі під дією зовнішнього енергетичного фактора (електричного, оптичного, хімічного та ін.). Фізично, явище засноване на здатності речовини випромінювати фотон певної енергії (довжини хвилі) при зіткненні атома з іншим когерентним ( «точною копією») фотоном без його поглинання. Утворені при цьому «зайві» фотони є носіями лазерного променя.
Сфокусований лазерний промінь несе в собі достатню концентрацію енергії для проникнення в матеріал заготовки. Під дією променя матеріал в зоні обробки може плавитися, випаровуватися, вогонь чи іншим чином змінювати свою структуру, фактично зникаючи. В цьому випадку процес обробки нагадує механічне різання з тією лише різницею, що ріжучий інструмент замінений променем, а відходи матеріалу не відводяться у вигляді стружки, а «випаровуються». При достатній потужності (і / або невеликій товщині матеріалу), лазерний промінь здатний здійснювати наскрізну різання. При меншої потужності - залишати на поверхні чіткий слід (візерунок гравіювання).
Сучасні лазерні машини з ЧПУ успішно справляються з обробкою заготовок з практично будь-яких матеріалів (дерева, металу, пластику, скла, шкіри, гуми, паперу, поліетилену, каменю і т. Д.). Але, не дивлячись на значну універсальність, кожна модель (або лінійка моделей) має свою «спеціалізацію».
З чого складається класичний лазерний верстат СО2:
Готуємо верстат для роботи:
Після виконання даних маніпуляцій верстат можна вважати готовим для роботи. На дисплеї ми бачимо початкові характеристики різки та основні налаштування верстата. Різку ми виконуємо безпосередньо через програмне середовище LaserCad.
Для того, щоб вирізати підготовлене креслення на верстаті необхідно:
Це можна зробити декількома способами:
5. Практична частина
Практичну роботу на лазерному верстаті виконувати тільки під наглядом керівника!
Виконуємо усі необхідні підготовчі маніпуляції для роботи з верстатом. Для вирізування основи куба та комплектуючих нам знадобиться два листа фанери розміром 40х60х0.4 см.
Спочатку вирізаємо основу куба. Розташовуємо лист фанери на робочому полі верстата, завантажуємо креслення на станок та натискаємо кнопку «Пуск». Закриваємо робоче поле верстата захисною кришкою.
Після того як верстат завершить вирізування основи куба, вимикаємо кнопку «Лазер», забираємо з робочого поля виготовлені деталі, прибираємо зайвий матеріал з робочого поля і за попереднім алгоритмом дій вирізуємо комплектуючі для бізікуба.
Після того, як усі необхідні деталі вирізано, потрібно коректно завершити роботу верстата:
На цьому занятті ми ознайомились з таким видом техніки як лазерний верстат СО2, принципами його будови та роботи. Самостійно підготували верстат, приміщення та матеріал для роботи. Та вирізали виготовленні на попередньому занятті креслення. Під час наступного заняття ми почнемо збирати та декорувати наш бізікуб.