Роль акомпаніатора в хореографічному колективі
Акомпаніатор - Селезньова О. В.
Ізмаїл - 2020 рік
Танець народжується з музики, тому велику роль грає той, хто цю музику створює. Серед багатства форм художнього виховання підростаючого покоління хореографія займає особливе місце.
Заняття танцем не тільки вчать розуміти і створювати прекрасне, вони також розвивають образне мислення і фантазію, дають гармонічний, пластичний розвиток, а також допомагають розвивати музичну і образну виразність дитини в творчості.
Мистецтво танцю без музики існувати не може. Тому на заняттях хореографії з дітьми працюють два педагоги – хореограф і музикант (акомпаніатор). Діти отримують не тільки фізичний розвиток, але й музичний.
Заняття хореографії від початку і до кінця будуються на музичному матеріалі. Музика на заняттях – це невід`ємна його частина. А акомпаніатор – повноправний учасник творчого процесу, співавтор хореографа. Крім володіння технікою виконання, акомпаніатор повинен знати:
Успіх роботи з дітьми залежить від того, наскільки правильно и виразно акомпаніатор виконує музику, доносить її зміст до дітей. Музика і танець в своєї гармонічної єдності – прекрасний засіб розвитку емоційної сфери дітей, основа їх естетичного виховання.
Необхідно навчити дитину слухати музику, пізнавати її мову. Головна музична думка, закладена у творі – це мелодія, основа музики. Найважливіший елемент музики – ритм. Так само, характерна особливість чергування сильних звуків з більш слабкими – це поняття метра в музиці. Темп, як швидкість, у своїй основі, єдиний і в музиці, і в танці.
Усі ці характеристики танцюючі діти повинні знати, розуміти, визначати. Сприйняття музики розвивається у дітей під час органічного з`єднання руху і музичної фрази.
Навчаю дітей виконанню «команд»: початок мелодії – початок руху, закінчення – закінчення руху. Тобто, виховую уміння укладатися в музичну фразу.
В процесі занять діти одержують знання про ритмічну організацію, розміри, музичні образи, які вони втілюють в етюдах і танцях. Знайомлю з музикою і ритмічним малюнком маршу, польки, вальсу у процесі роботи на нескладних музичних зразках.
Для розвитку образного мислення також підбираю невеликі та нескладні музичні приклади, яскраві по характеру. Діти прослуховують даний музичний фрагмент та створюють міни-етюд або конкретний образ («Квітка», «Море», «Потяг»).
На заняттях хореографії діти долучаються до кращих зразків народної, класичної та сучасної музики. Навчаю дітей відрізняти твори різних стилів та жанрів.
Основну роль в хореографії грає класичний танець. На таких заняттях знайомлю дітей з новими музичними творами, накопичую їх слухацький досвід. Розвиваючи дитячу увагу, застосовую метод прослуховування творів великих композиторів- хореографів: Глінки, Чайковського, Штрауса, Прокоф`єва, Хачатуряна та інших, із подальшою короткою бесідою.
Народний танець органічно пов`язаний з музикою. Дітям треба навчитися передавати точно і виразно національний характер танцю. На заняттях народного танцю знайомлю дітей з танцями народів різної національності. Діти дивляться у відеозапису танці різних народів
Діти запам`ятовують музику, а під час перерв проводимо музичні вікторини на знання народних танців.
На заняттях гуртка велике значення має національне виховання на народних традиціях та звичаях. Проводжу бесіди про українську музику та українських композиторів, розучуємо обрядові пісні на Новорічні та Різдвяні свята, частівки на Масляну тощо.
Робота акомпаніатора у хореографічному колективі поєднує у собі творчі та педагогічні функції, які не можна відділити один від одного у навчальному процесі. Специфика роботи вимагає від акомпаніатора уміння, у разі потреби, вчасно перемкнутися на роботу з вихованцями.
Результативна робота у хореографічному гуртку можлива тільки у співдружності педагога- хореографа і акомпаніатора. Важливо, щоб акомпаніатор для хореографа був порадником та творчим партнером. Тільки з позиції творчого підходу можна здійснити всі задуми і мати високу результативність у виконавській діяльності хореографічного колективу.