Роль інформації в житті людини.

Про матеріал
Мета: навчальна: сформувати поняття про роль інформації в житті людей; розвивальна: розвивати логічне мислення, сприяти всебічному розвитку; виховна: виховувати любов до інформатики та інформаційну культуру, повагу до авторського права інших людей. Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

План-конспект уроку

Тема: Роль інформації в житті людини

Мета: навчальна: сформувати поняття про роль інформації в житті людей;

розвивальна: розвивати логічне мислення, сприяти всебічному розвитку;

виховна: виховувати любов до інформатики та інформаційну культуру, повагу до авторського права інших людей.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  ПК, робочі зошити, підручники.

Клас: 3

Перебіг уроку

  1.                      Організаційний момент 
  • Добрий день!
  1.                      Актуалізація опорних знань
  • Що таке авторське право?
  • Які є правила безпечної поведінки в Інтернеті?
  • Чому не можна розповідати про себе незнайомцям?
  • Чи можна відкривати невідомі тобі файли?
  1.                 Мотивація навчальної діяльності

Демонстрація відео

  1.                 Вивчення нового матеріалу

Розповідь з демонстрацію:

–– Інформацію ми починаємо одержувати з колиски. Отримуючи інформацію, ми вчимося розмовляти, грати, читати. Питання, відповіді, прохання, сміх i сльози – усе це інформація.

Проблемне питання:

Як ви думаєте, чи можливе спілкування людей вдома й у школі, на вулиці i на роботі без одержання та обміну інформацією? Чому?

 Правильно, будь-яка спільна діяльність людей (робота, гра, навчання, спорт) не можлива без обміну інформацією.

Про що може бути інформація, якою обмінюються люди?

 Так, інформація, яку отримує людина, стосується якихось предметів чи нас самих i пов'язана з подіями, що відбуваються в оточуючому нас світі, навколо нас.

Як ви думаєте, чи важлива для навчання в школі така інформація: "В портфелі треба носити підручники i зошити"? (Так).

Це одна iз властивостей інформації. (Важливість).

Є й інші властивості інформації: потрібна i непотрібна, правильна i неправильна, повна i неповна, зрозуміла i незрозуміла.

Можна про будь-який предмет чи явище дати інформацію.

Робота з підручником: с 12 – 15.

  • Ми з вами багато говорили про інформацію; а зараз відкрийте підручники на ст. 12 i самостійно знайдіть визначення інформації та шляхи отримання інформації, про які ще не було сказано.
  •     Що таке інформація? (Новини, повідомлення, відомості про оточуючий cвiт, про явища, що відбуваються в ньому).
  •     Про які ще шляхи отримання інформації йдеться у підручнику?

Правильно, інформацію ми отримуємо, коли читаємо книги, слухаємо радіо, дивимося телевізор.

Як же ми з вами отримуємо інформацію? Які органи нам в цьому допомагають ви дізнаєтеся відгадавши загадки.

Загадки.

1.Маленькі озерця ,а весь світ бачить.  (Очі)

2.Розділяє два озерця і два поля. (Ніс)

3.То мовчить , то говорить. Між зубів ходить, їжу смакує та зубам дарує. (Язик)

4.Є в людини і у звіра , захищає тіло… (Шкіра)

5.Вони тільки слухають, одне на одного не схожі. Але одне одного не 

      бачать. (Вуха)

Очі, язик, шкіра, вуха, нісце органи чуттів людини. Саме за їх допомогою людина сприймає повідомлення та пізнає світ.

Очі — орган зору

Зір погіршується, якщо очі перевтомлюються: довгий час дивляться телевізор, читають, слідкують за письмом.

Не забувайте! Під час читання, письма зошит, книжка повинні бути від очей на відстані зігнутої в лікті руки. При цьому світло повинне пада­ти з лівого боку.

Вуха — орган слуху

Будь-який гучний  звук, може миттєво пошкодити слух.

Навіщо нам 2 вуха? Щоб визначити, з якого саме боку лунає звук.

Язик — орган смаку

На поверхні язика розміщено близько 10 тисяч смакових сосочків, роз­міщених у різних частинах язика. Вони розрізняють на  смак : солодке, солоне, гірке, кисле.

Ніс — орган нюху

Коли ти їси, то одночасно відчуваєш запах і смак їжі. Отже, якщо під час нежиті ніс закладений, ти не можеш розрізняти запахи, і їжа здаєть­ся несмачною.

Шкіра — орган дотику

Весь організм людини вкритий шкірою. Отже, будь-яка частина тіла чутлива до дотику. Найсильніше реагують на дотик губи, язик, кінчики пальців, підошви ніг.

Отже, отримати інформацію людині допомагають органи чуттів.

 

- А що ж можна робити з отриманою інформацією?

- Діти, ви дивитеся телевізор, слухаєте новини. А потім розповідаєте один    одному про те що бачили, чули Тобто передаєте інформацію  один одному. Отже інформацію можна передавати.

 - В школі вам часто задають вивчити вірш, правило. Отже цю інформацію треба зберегти в пам’яті. Отже інформацію можна зберігати

- Учитель задає вам якесь питання. Перш ніж на нього відповісти, необхідно подумати, тобто обробити.

- На уроці  "Природознавство" ви будете вивчати "Органи чуття" і ви можете використати інформацію почуту на сьогоднішньому уроці.

Отже інформацію можна використовувати.

 

 Інформаціяце  те, що ти можеш побачити, почути, отримати за допомогою органів чуття. Інформаціяце  відомості, знання, які ми отримуємо з навколишнього світу.

 

  1.                      Засвоєння набутих знань

Гра «Надай інформацію про текст»

На уроках української мови ми вивчали тему «Текст». Надайте якомога більше інформації про текст.

А зараз я показую предмет, а ви повинні дати про нього як можна

більше інформації (словами чи мімікою). (Олівець, зошит, книга).

Робота в зошиті з друкованою основою


Виконання завдань на с. 16- 17.

  1. Фізкультхвилинка

Відео

  1. Формування вмінь і навичок. Практична робота за комп’ютером

Завдання

  • Знайди цікаву інформацію про козаків;
  • Розкажи вчителю, що ти дізнався;

Навчально-розвивальний комплекс «Сходинки до інформатики»

  1. Підведення підсумків
  • Що таке інформація?
  • Наведи приклади сприйняття інформації кожним органом чуття.
  • Які ти знаєш інформаційні процеси?
  • Назви інформаційні процеси які відбуваються під час читання книги.

 

1

 

docx
Додано
3 жовтня 2019
Переглядів
6925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку