Роль практичного психолога при проходженні позитивної соціалізації учнів в навчальному закладі

Про матеріал
Презентація для виступу на педагогічній раді школи за висновками спостережень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль практичного психолога при проходженні позитивної соціалізації учнів в навчальному закладі

Номер слайду 2

Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості, розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця…В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Головна мета соціально –психологічної служби при соціалізації особистості: допомогти дитині набути (віднайти) стан внутрішньої рівноваги в невизначеному, постійно змінному у світі людей.

Номер слайду 4

Шкільна дезадаптація - втрата дитиною навчальної мотивації, низька успішність, конфліктність у спілкуванні з учителями, однолітками, батьками, схильність до асоціальної поведінки, низьке самооцінювання, негативне емоційне напруження. (82% опитаних)

Номер слайду 5

Причини труднощів процесу адаптаціїВікові особли-вості учнів недосконалість нервової системи; незначний життєвий досвід; низький ситуативний імунітетфізичні та фізіо-логічнізміни початок статевого дозрівання; інтенсивний ріст тіла; зростання фізичного навантаження на всі органи; нерівномірність фізичного розвитку і нервової системи підвищена втомлюваність; зниження рівня концентрації уваги; часта зміна настрою; уповільнення будь- якої діяльності; зниження успішностінестій-кість психіки роздратованість; збудженість; психічне напруження;

Номер слайду 6

Причини труднощів процесу адаптаціїОргані-заційнінедолі-ки відсутність чітких вимог до учня; дезорганізованість педагогічного та учнівського колективівнедоскона-ла система організації навчально-виховного процесунеправильні методи виховання в сім’ї несприймання дитини; відсутність єдиних вимог з боку батьків; жорстоке ставлення до дитини; занадто лояльне ставлення до дитини низька організованість; неуважність і недисциплінованість на уроках; низький рівень працездатності ; зниження інтересу до навчання і його результатів; високий рівень тривожності.

Номер слайду 7

Ефективний перебіг процесу соціалізації у школі забезпечує цілеспрямоване координування дій адміністрації школи, учителів-предметників, класного керівника, просвітницька робота з батьками та діагностична і консультативна робота практичного психолога і соціального педагога

Номер слайду 8

48%-середній рівень соціальної адаптації, показники високого рівня не виявлено.88% неповнолітніх мають низький рівень навчальної мотивації.48% завищений рівень конфліктності та агресії.73% рівень вольової регуляції є низьким.35% середній рівень розумового розвитку. Ціннісні орієнтації деформовані-переважать гроші, друзі, розваги; професійне становлення, прагнення до краси, самоактуалізація- не є популярні серед учнів школи.78% учнів говорять про непорозуміння та конфлікти у сім’ях, а також байдужість. За результатами дослідження виявлено що:

Номер слайду 9

Постійний контроль за відвідуванням школи тавзаємодію усіх учасників навчально-виховного процесу. Спостереження на уроках та проведення діагностичних обстежень з метою дослідження індивідуальних характеристик особистості.Індивідуальне консультування (особисті питання). Просвіту та профілактику негативних явищ в учнівському колективі. Корекційно-розвивальну роботу. Залучення інших фахівців та спеціалістів з проблемних питань Психологічний супровід надається правопорушникам і включає:

Номер слайду 10

Діагностування (виявлення причин відхилень у поведінці)*Соціальні причини правопорушень*Рівень навчальної мотивації*Самооцінка і рівень тривожності*Темперамент та характер*Анкета «Моя сім`я»*Ціннісні орієнтації (Рокіч)Індивідуальні консультації та просвіта. Соціалізація за межами навчального закладу включає залучення молоді до спортивних закладів, навчання в ХМВКК, підлітковому клубі за інтересами «Вікторія». Шкільний клуб «Я планую власне майбутнє» Система роботи з важковиховуваними дітьми та правопорушниками

Номер слайду 11

Корекційно-розвивальна робота:створені та затверджені корекційні, розвивальні програми та тренінги, з елементами арт-терапії, які саме націлені на подолання негативних емоційних станів (тривоги, агресії) та покликані допомогти дитині подолати власні психологічні проблеми, відновити емоційну рівновагу чи усунути порушення поведінки. Найкраще саме з нашими учнями працюють техніки малювання та елементи пісочної терапії. В результаті в психіці дитини виробляються різні адаптивні механізми. Вони дозволяють людині краще пристосовуватись до життя, бути більш успішним в мінливому світі.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

сім ї, які повністю або частково втратили свої виховні можливості; (80% досліджуваних)батьки зловживають спиртними напоями, наркомани, ведуть аморальний спосіб життя;панують жорстокість та насилля;Висока конфліктність; спілкування батьків із дітьми має формальний характер; 82% учнівнадмірна суворість у вихованні, застосування фізичних покарань; низький морально-культурний рівень батьків; неповні сім ї;Проблемні сім`ї

Номер слайду 14

*Знайомство з сім'єю при прибутті до школи;*Складання двосторонньої угоди (за потребою).*Консультування та просвіта.*Діагностичне дослідження сім'ї та усвідомлення існуючих у ній проблем (Які Ви батьки? «Стиль виховання у родині», «Батьківсько-дитячі відносини» PARI).*Обстеження житлових умов сім'ї.*Корекційно-розвивальні заняття (практичні вправи, притчі, рольові ігри) комунікативний тренінг для батьків: « Позиція батьків-розуміння, визнання та прийняття дитини»*Метод медіації (вирішення конфліктів за допомогою медіатора).*Залучення інших спеціалістів.*Засідання координаційної ради школи. Алгоритм роботи практичного психолога з проблемною сім'єю:

Номер слайду 15

дітям-іноземцямдітям які мають власні сім`ї та дітейтривожним дітям (тест Філіпса)дітям які часто хворіють та перебувають у СІЗОдітям з сімей, які потрапили в складні життєві обставини. Психологічна підтримка надається:

Номер слайду 16

Необхідно пам’ятати що позитивної соціалізації потребують і учні які мають власні сім`ї та дітей а також вагітні , в яких проблем значно побільшало, що можуть спричинити нервове виснаження, депресії, розпач, зневіру, для них постійно працює консультпункт, де розглядаються питання з якими звернулися діти, в разі необхідності залучаються інші фахівці (Служба у справах неповнолітніх, юрист,спеціалісти з центру зайнятості, медичні працівники) 

Номер слайду 17

Дякую за увагу!!!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
29 вересня 2023
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку