Ранкова зустріч на тему: «Осінь»
Тема дня. Як упізнати осінь?
Мета: Збагачувати знання учнів про ознаки осені, ознайомити з назвами осінніх місяців. Розвивати пам'ять, уважність, збагачувати словниковий запас, формувати вміння уважно слухати. Виховувати інтерес до осінніх явищ природи,бережливе ставлення до природи рідного краю, створити дружню атмосферу.
Обладнання: календар погоди,осінні листочки, малюнки по темі, дошка для ранкових зустрічей, смайлики.
Хід зустрічі
I Привітання
Оберіть смайлик ,який у вас зараз настрій.
Діти збираються в коло на килимку.
Вітання у колі друзів.
«Доброго ранку!» - щиро вітаюся.
«Доброго ранку!» - я до всіх посміхаюся.
«Доброго дня вам!» - бажаю я учням своїй,
Всі разом вголос.
- Добридень, добридень, добридень скажу,
Як ранок настане до школи біжу.
Тут вуха, тут носик, а тут голова,
Тут ручки, тут ніжки, а тут є і п’ята.
Вправа «Передай настрій»
- Дітки, а коли ви йшли до школи вам було холодно чи тепло?
- А коли холодно, який настрій?
- Давайте потремо свої долоньки й передамо тепло своїх долонь
сусідам ліворуч і праворуч, посміхаємося і бажають гарного настрою.
Учитель показує кошик з осіннім листям.
- Що в мене в руках?
Учитель: Підкажіть, хто міг залишити його?
Не знаєте? Ну, то ми сьогодні це з`ясуємо разом.
Учитель: Відгадайте загадку і скажіть, про що вона?
Золоті метелики з дерева летять.
Крильцями своїми шумно шарудять.
(Осінь)
ІІ. Обмін інформацією.
1.Розгляд календаря погоди:
- В якій частині малюнка зображено осінь?
- Як ви про це здогадалися?
- Які кольори переважають у природі восени?
- Назвіть якомога більше «осінніх» слів. (Айстри, чорнобривці, жоржини, яблука, дощ…)
- Назвіть осінні місяці.
2.Відгадайте загадку.
У садах, лісах блукає, жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль, жде сестрицю білу в гості.
В жовте лист пофарбувала, урожай з полів зібрала,
Золотила вербам коси золота цариця…
Діти : Осінь!
Ось і наша гостя! (малюнок дівчини-осінь)
- Діти, сідаите за парти.
III Робота в групах.
Емоційне налаштування.
Виглянуло сонечко ( підняли руки вгору )
Подув легенький вітерець (терти долоні)
Іду на галявину ( рухи ходи ).
На галявині ростуть квіти (долонями показуємо –імітуємо квіти)
Над квітами літають метелики (махаємо руками як крильцями метелики).
Пішов дощик ( кап, кап, кап,..)пішов ще сильніше.
І мені цікаво йти під дощем ( рухи ходи)
Звучить спокійно музика.
Заплющіть оченята. Уявіть, що зараз ми знаходимося в осінньому парку.
Осінь, прощаючись із нами, прислала нам свої останні подарунки, цікаві
листочки. Але поки вони до нас долетіли, з ними трапилася біда.
Сердитий вітер розірвав всі листочки на маленькі шматочки, і осінь засмутилася.
Відкриваємо оченята…
Давайте попрацюємо у групах. Розподіл на групи.
Ваше завдання скласти ці шматочки-пазли та визначити, з якого дерева
листочок.(листочки: клену, дубу, липи, каштану, берези,акації.)
Повторимо правила роботи в групах.
-Працюємо разом.
-Поважаємо думку інших.
-Не викрикуємо.
-По закінченню роботи – піднімаємо руку.
Кожна група презентує свою роботу.
-Молодці, ви вірно склали всі листочки та визначили , з якого дерева.
Осінь нагадує примхливу царівну, яка то теплом повіє, то щедро
золотом сипне, а то може й закапризувати чи заплакати, немов мале дитя.
Подивіться за віконечко і назвіть характерні ознаки осені, які ви
бачите за вікном.(Відповіді дітей).
Легенда про осінь
За народними переказами осінь - перша старша дочка Сонця.
Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою
року.Посилаючи осінь на землю, Сонце сказало їй : " Збирай все моє
багатство.Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди будуть любити
тебе." І осінь, як ви бачите, виконала наказ Сонця і кожного року дарує нам
щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм осіннім золотом.
Гра «гоп -хлоп»
А зараз я вам пропоную пограти у гру . Я буду говорити
фразу, якщо це правильно – ви плескаєте в долоні, якщо неправильно - ви
топаєте ногами.
Осінню:
1.Жовтіє листя …
2.Збираємо черешні …
3.Збираємо яблука…
4. Часто йдуть дощі…
5. Ночі коротші, дні довші …
6.З дерев опадає листя …
7. Можна купатися у річці …
8. Збираємо гриби …
9.Вересень, жовтень, листопад…
Це осінні місяці…
10.Розпускаються на деревах бруньки…
IV Щоденні новини
-Чи принесла вам ця зустріч впевненість в своїх силах?
-Чи отримали ви радість від здобутих знань?
-Бажаю вам гарного настрою і успіхів на сьогоднішній день.