Російська народна казка « Лисичка ». Білоруська народна казка « Легкий хліб».

Про матеріал

Вдосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання; вчити давати характеристику дійовим особам; розвивати уміння переказувати близько до тексту; виховувати працелюбність, повагу до людей праці.

Перегляд файлу

 

                                               Урок 1         «Легкого хліба ніде нема»

 

                                          Тема: Російська народна казка « Лисичка ». Білоруська народна казка « Легкий хліб».

                                          Мета: Вдосконалювати навички правильного, виразного, швидкого читання; вчити давати  характеристику

                                                     дійовим особам; розвивати уміння переказувати близько до тексту; виховувати

                                                     працелюбність, повагу до людей праці.

                                          Обладнання: Політична карта світу, книги казок народів світу.

 

                                                                                                  Хід уроку

                 І. Організація класу. Рефлексія.

                 ІІ. Мовна розминка.

                     1.Фонетична зарядка.

                        - Як кричить осел? Як мукає корова? Як гарчить собака? Як виє вовк?

                     2.Розчитування.

                        а) « Плутаниця ». Прочитайте порівняння. Чи все у них правильно? Розплутайте їх.

                                                      Вірний, як вовк.

                 Голодний, як їжак.

                                                      Неповороткий, як лисиця.

                                                      Колючий, як пес.

                                                      Хитрий, як ведмідь.

                        б)Робота над прислівям. Казка вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.

                       ( Читання на одному мовному видиху, тренування вимовляння прислівя із запитальною, здивованою і радісною

                         інтонацією. )

                 ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Як ви розумієте це прислівя? Що таке казка? Які казки ви знаєте? Хто їх автор?
  • Подивіться на карту світу. На ній дуже багато країн. Багато держав, але ще більше націй і народностей. І у

кожного народу своя культура, побут, звичаї і творчість: своєрідна, оригінальна, відмінна від інших. А хіба

буває творчість без казок? (Огляд виставки книг – казок народів світу. )

  • Наша держава має добрих сусідів. Це народи європейських країн: росіяни, білоруси, поляки, чехи, болгари…

        У новому розділі читанки « Казки народів Європи » ми познайомимось із казками, які читають діти сусідніх народів.

              IV. Опрацювання російської народної казки  « Лисичка ».

                       1.Читання казки комбінованим способом                                   а) Слухання казки (учитель читає до слів «Приїхав додому дід »).                                                                                                                                           - Чому лисичка притворилася мертвою? Чи вдалося їй обдурити діда? Для чого діду потрібна була мертва лисиця?                                                               б) Самостійне дочитування тексту.                                                                                                                                                                                 -   Чим закінчилась казка? Чому баба сварилась на діда?

       2. Словникова робота.

  Жили, наловив, підїхав, підійшов, поклав, зрозумів, побідкався.                                       Побачила, схотілось, забігла, лягла, викидала, лаяла, втекла.                                         

  • Що обєднує усі слова? Чию дію означають слова першого рядка? А другого? Яке слово зайвеу кожному рядку?

3. Повторне читання казки з метою підготуватись до переказу, близького до тексту.

4. Переказ казки.

5. Вправа на розвиток читацьких навичок. Гра Читання Незнайком (у парі).

                         6. Висновок.

        -  Хто у казці хитрий? А кого перехитрили? Чи відрізняється чимось лисичка в укр. і рос. казках?

               V. Фізкультхвилинка.           Руді лисички маленькі, хвостики у них довгенькі.

             В лісі грались, веселились, працювати вже втомились.

             А щоб добре працювати, треба трошки пострибати.

                              Відпочили, розімялись – й до роботи знову взялись.

              VІ. Опрацювання білоруської народної казки “Легкий хліб”.

1.   Підготовча бесіда.

  • Якщо лисиця – хитра, пухнаста, руда, то хто – сірий, зубастий, голодний, злий?
  • Вовк і лисиця в багатьох казках зображені разом. Недарма кажуть:Лисичка – сестричка і Вовчик…
  • Послухайте білоруську народну казку Легкий хліб, головним персонажем якої є вовк.
  1. Слухання казки.
  • Які тут ще персонажі , крім вовка? Чим пригостив косар вовка? Чи сподобався хліб вовкові? 
  1. Словникова робота.

а) Читання колонок слів з дошки швидко і правильно.

           Стомився  шодня  дочекайся                                                                                      сподобався                            порадь                            погодився                                                                                                                                                                     спершу                            стривай                            облизнувся

           б) Тлумачення значення слів.

   Вигін – частина поля, лугу, куди виганяють пастися худобу.

   Марудна – одноманітна, надокучлива.

   Закрасує – зацвіте.

  1. Повторне читання вголос “ланцюжком”. – Знайдіть у казці зачин, основну частину і кінцівку.
  2. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

Яким вийшов вовк із лісу? Як вовк сприйняв розповідь косаря про хліб? Прочитайте. Куди відіслав чоловік вовка? Чи знайшов вовк          легкий хліб? Яка основна думка казки? Прочитайте.                                                                                                                                           6. Робота в групі. Читання казки в особах.

7. Робота в зошитах (с. 55 – 56, з. 1, 2, 3 ).          

          8. Висновок.

                              -  Що у казці означає вислів легкий хліб ? Порівняйте значення таких висловів: легкий хліб, легка пірїна, легка задача. Що помітили?                                         Який вираз вжито в прямому значенні? А чи легкий шлях долає хліб до нашого столу? Чи легка хліборобська праця? Чому? А як                                                       ставиться народ до тих, хто вирощує хліб, добре працює? А до тих , хто хоче легкого хліба ?                                                                                                  VІІ. Підсумок уроку.

          Творче завдання. Закінчіть прислівя.             Легкого хліба ніде…(нема).                                                                                                                      Хто дбає, той і…(має).                                                                                                                                                                                                    Лисиця і сімох вовків…(обдурить).                                                                                                                                                                        VІІІ. Домашнє завдання. (Диф.)       а)   свідомо, виразно читати                      б)  читати в особах;                         в)              +                                                                                                                             і   переказувати;                                          малюнок;                                         порада герою.                                         

doc
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку