Реформа сучасної школи передбачає формування всебічно розвиненої особистості, яка не просто має великий багаж знань, а вміє застосовувати їх у повсякденному житті. Знання рідної мови та вміння грамотно спілкуватися – показники сучасної освіченої людини. З орієнтацією на нову мету шкільної мовної освіти — формування й удосконалення вмінь і навичок учнів щодо володіння рідною мовою в усіх сферах і видах мовленнєвої діяльності вчитель початкової школи повинен творчо підходити до завдань, які використовує в своїй роботі.
Запропонований матеріал може бути використаний для проведення уроків читання та української мови у 2 класі, а також для індивідуальної роботи з дитиною.
Оксана Кротюк «Різдвяні гостинці».
Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах серії «Шкільна бібліотека» Львів, 2016
1.Пригадай, що таке р и м а. Випиши з вірша 5 рим. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Доповни речення, обвівши правильне слово.
* Були ми у … парку, полі, лісі. * Лишили гостинці на … дубі, ялинці, сосні. * Різдвяні гостинці були для … птахів, комах, звірів. * У ялинці стирчали … ноги, вуха, хвостики.
3. Назв яких звірів не було в вірші? Замалюй кольором відповідні слова.
Їжак вовк лисиця козуля ведмідь білка заєць лось кабан олень
4. Пригадай: кому які лишили гостинці. З’єднай стрілочками слова лівої колонки із словами правої.
Для зайця - сіна Для білки - ковбаску Для лося - морквину Для лиски - зерняток Для синичок - горіхів
5.Що не так? Подумай та запиши правильно.
Горіхів жмуточок___________________________________________________________ Морквина солодка_________________________________________________________ Сіна торбину ______________________________________________________________ Пеньочок сіренький________________________________________________________ Вуха біленькі______________________________________________________________ Гостинців мало ____________________________________________________________
6.Намалюй того, хто зітхав і хлипав гірко.
*Який гостинчик ти б повішав (-ла) на гілку для нього? Розкажи.
7.Кому ще ти хотів (-ла) би дати гостинці? Які саме? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Іван Малкович «Золотий павучок» Різдвяна історія.
1.Розшифруй слова та дізнайся, хто ж є героями твору. АМАМ - ______________ РАТАИСК - ______________________ АТОТ - ___________ АСНУТЯН - _____________________ ЧИІЛЬК - _____________________
2. Прочитай різдвяну історію. Подумай:на скільки частин її можна поділити. Придумай назву кожній частині, запиши. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Діти вигадували забави. Випиши назви забав. Яка з них відома тобі? Розкажи. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.Знайди в тексті продовження речень. Запиши. *У їхній привітній оселі завжди було___________________________________________ *А на свята вони всі разом їхали ______________________________________________ *Тато сказав,що війна _______________________________________________________
5.З’єднай запитання із відповіддю.
1.Чому одного дня перемінилося життя в сім’ї? 2. Куди пішов тато? 3. Чому в домі вперше не чутно було дитячого щебету? 4. Про кого мати розповідала Ільчикові? 5. Яку колядку колядували діти? 6. Яке диво побачили діти?
А на роботу Б переїхали жити в інше місто В про Ісусика Г «Нова радість стала» Д чарівну ялиночку Е «Добрий вечір тобі, пане господарю!» Є про воїнів Ж захищати рідний край З не було чого їсти Й на країну напав ворог
6. Напиши, якими словами описано павучка та ялинку. Додай свій опис. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Обведи : а) , б), в)
*Щоб утішити рідних, Тарасик привіз: а) собачку б) ялинку в) зайчика *Діти виміняли ялинкові прикраси на: а) гроші б) одяг в)картоплину *Ялиночку сім’ї прикрасив : а) добрий дідусь б) чарівник в) павучок *Раптом у двері постукав: а) незнайомець б) сусід в) тато *Таємниче підморгував усім щасливий : а) місяць б) павучок в) котик