До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розділ. Героїчне минуле в літературі Тема. Мудрість та любов жіночого серця. (Ровена та Ревекка – дві різні долі)

Про матеріал

Розділ. Героїчне минуле в літературі

Тема. Мудрість та любов жіночого серця. (Ровена та

Ревекка – дві різні долі)

Мета: поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх

образів, визначати їх ідейно-естетичне навантаження;

розвивати навички виразного читання, усне й писемне мов-

лення, вміння інсценювати окремі епізоди з твору;

виховувати почуття поваги до жінки, шляхетність щодо

стосунків з нею.

Перегляд файлу

Зарубіжна  література  7 клас

Розділ. Героїчне минуле в літературі

Тема. Мудрість та любов жіночого серця. (Ровена та

          Ревекка – дві різні долі)

 

Мета:    поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх

              образів, визначати їх ідейно-естетичне навантаження;

              розвивати навички виразного читання, усне й писемне мов-

              лення, вміння інсценювати окремі епізоди з твору;

              виховувати почуття поваги до жінки, шляхетність щодо

              стосунків з нею.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Єфіменко Ірина Василівна, учитель зарубіжної літератури Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Білоцерківської міської ради Київської області

Програма для загальноосвітніх закладів: Зарубіжна література. 5-9 класи. (Авторський колектив: О.М. Ніколенко – кер. колективу, К.В. Таранік-Ткачук, С.П. Фоміна, О.В. Ревнивцева, Т.П. Сегеда, Н.В. Онищенко)», розробленої на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (схвалено постановою Кабінету МіністрівУкраїни від 23.11.2011 р. №1392), з урахуванням змін у 2015 році, оновлення у 2017 році, затверджених наказом Міністерства науки і освіти України від 07.06.2017 № 804 та відповідно концептуальним засадам реформування середньої школи «Нова українська школа».

 

 Обладнання: мультимедійний проектор, екран.

Наочність: тексти роману «Айвенго»; виставка учнівських малюнків до твору; костюми героїв.

 

Епіграф:                             

                                                   А ти тільки вдумайся: перед тобою.

                                                   Неповторною радістю і журбою

                                                   Пройнята кожна сторінка – жінка.

                                                                              Т. Коломієць

                                                    Мені здаєшся ти такою

                                                    Земною водночас і неземною.

                                                    Щодень ти неоднакова і різна –

                                                    Ласкава й грізна,

                                                    Шляхетна й недосяжна,

                                                    В красі суворій невимовна,

                                                    Розумна і відважна.

                                                                              Е. Межелайтіс

Хід уроку:

І. Організація класу.

1.Оголошення теми, мети й завдань уроку (1-2 слайди)

Слово вчителя: В історії літератури в усі часи було немало чудових жіночих образів. Жіноча доля особлива. У кожної вона різна: цікава, незвичайна, трагічна, сповнена скорботи чи насичена щастям і коханням… Всі жінки різні, різні й жіночі літературні долі. На сьогоднішному уроці ми поговоримо про дві з них – долі Ровени та Ревекки з роману В. Скотта «Айвенго».

Отже, щоб досягти мети на уроці, щоб  він пройшов у співпраці й цікаво. Ми заздалегідь розбилися на групи. Кожна з яких отримала індивідуальні завдання. 1 група учнів – «Творча». Учні підбирають епіграфи до уроку, готують творчі роздуми до долі героїнь, малюнки до твору, сенкани; 2 група- «Текстологи». Вони знаходять цитати у творі для характеристики жіночих образів, визначають риси характеру героїнь, яку оцінку їм надають інші герої. 3 група-

«Театрали» розіграють перед нами окремі сцени з твору, в яких розкриваються характери наших героїнь.

Досягнення кожної групи візьмуть на озброєння всі учні.

Запитання: Які ще епіграфи до уроки ви дібрали?

Учні зачитують. Наприклад, такий епіграф:

 

                                                Сама я п’ю журби терпке вино,

                                                Сама слізьми мішаю тугу я…

                                                Сама для всього я. і все в мені,

                                                Сама живу у мрії й наяву. 

                                                                        Крістіна де Пізан

З слайд. Проблемне запитання

- Як історичні обставини вплинули на долю Ровени та Ревекки?

4 слайд. Складання порівняльної характеристики образів Ровени та Ревекки.

Аспекти дослідження:

-соціальне походження;

- виховання та віра;

- зовнішність;

- риси характеру ;

-ставлення до Айвенго;

- ставлення ваше та автора до героїнь.

4. Бесіда за текстом.

-Який соціальний стан леді Ровени?

-До якого прошарку населення належала Ревекка?

-Чому Ревекка відчуває зневагу з боку саксів і ще більшу – з боку норманів?

-Які привілеї має леді Ровена? Чому вона стає королевою турніру?

-Які стосунки між опікуном Ровени, Седриком Саксом, і нею?

-Як ставиться до Ревекки її батько, старий Ісаак?

-Чи можна вважати, що леді Ровені пощастило, що її кохає рицар Айвенго?

-Чи є нещастям для Ревекки кохання до неї рицаря Бріана де Буагільбера?

5 слайд – орієнтовна порівняльна характеристика Ровени та Ревекки.

              Ровена                                               Ревекка

                                   Відмінне

1.Онука короля                                  1.Донька єврея-лихваря

2.Католичка                                        2.Іудейка

3.Королева турніру                            3.Звичайна гостя

4.Тиха, сором’язлива                         4.Стійка, мужня, гордовита

5.Одружується з Айвенго                  5.Стала черницею

                                   Спільне

1.Обидві красиві.

2.Забезпечені матеріально.

3.Кохають Айвенго.

4.Кожна вірна своєму народові.

5.Мають високі моральні якості.

5. Запитання до групи «Текстологів» та завдання.

Знайти описи зовнішності героїнь та оцінку  їх іншими героями.

( Учні зачитують. На слайдах 6-7 коротко разом з портретами героїнь подається для перевірки матеріал).

8 слайд – це малюнки, що відображають поведінку героїнь у полоні в замку Фрон де Бефа.

6. Група «Театрали» інсценізують дві сцени: зустріч Ровени з Дебрасі та зустріч Ревекки з Бріаном де Буагільбером.

Запитання до учнів:

-Що врятувало від ганьби леді Ровену і як зуміла захистити свою честь Ревекка?

-Які риси характеру виявили героїні?

7. Група «Текстологів» знаходить нам сцену «Божого суда».

Зачитується поведінка Ревекки під час безглуздих звинувачень.

-Що найсильніше в характері Ревекки? (8-9 слайди)

8.Проблемне запитання: Хто з героїнь гідний кохання Айвенго?

Учні розв’язують його. (10 -11 слайди. Інсценізація останнього епізоду - Прощання Ровени та Ревекки).

9. «Гронування» (11-13 слайди). Записані риси характеру. Учні повинні вибрати  відповідні до образу кожної з героїнь. Діти працюють, зачитують, звіряються з гронуванням на слайдах.

Відданість вірі, вихованість, доброта, гордість, честь, мужність, любов до Батьківщини, народу, вміння кохати, чесність, щедрість,   

 вимогливість, всепрощення, стриманість, відвага, вишуканість, жертовність.

11. Складання сенканів.

Учитель. Нагадуємо, що таке сенкан.

Сенкан –п’ятирядковий неримований вірш із 11 слів.

1-й рядок – одне слово, іменник, який є темою сенкану.

2 рядок – два слова, прикметники, які є означеннями теми.

3 рядок – три дієслова. Які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою.

4 рядок – фраза з 4-х слів, якою висловлюється розуміння теми чи ставлення до неї.

5 рядок – одне слово, іменник – синонім до теми.

Учні складають сенкани «Ровена», «Ревекка».

Ровена

Чесна і справедлива

Любить, бореться, примиряє

Віддана Батьківщині та своєму народові

Патріотка.

12. Проаналізувавши жіночі образи роману, бачимо, які різні долі у наших героїнь. Скажіть,чи вплинули історичні події на долю наших героїнь? (Учні відповідають).

13.Підбиття підсумків. Звернення до малюнків.

Домашнє завдання. Написати листа герою твору, в якому треба виразити своє ставлення до нього.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
14 січня
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку