розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв’язку

Про матеріал
На уроках ми здобуваємо знання, які, ніби каміння осідають у наші голови. Тільки тоді, коли ми будемо застосовувати наші знання на практиці, каміння перетвориться на коштовності.
Перегляд файлу
Картинки по запросу картинки про навчання школу 
Урок з української мови

Тема: розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв’язку.

Картинки по запросу картинки про  успіх 

І. Розвиток мотивації до навчання

«Філософський» експеримент

«Для чого ми ходимо до школу?»

 

Посміхнися всім навколо:

Сонцю, квітам, травам, людям.

І тоді обов'язково день для тебе добрим буде!

 

На уроках ми здобуваємо знання, які, ніби каміння осідають у наші голови.      Тільки тоді, коли ми будемо застосовувати наші знання на практиці, каміння перетвориться на коштовності.

 (доберіть до кожного променя сонечка, ті якості, які б ви хотіли в собі розвивати, або досягти)

Картинки по запросу картинки про поїздІІ. Актуалізація опорних знань

 

               Експрес-тест

 

1 .Складним називається речення, яке складається з:

а) двох і більше простих речень, об'єднаних в одне ціле за змістом, інтонацією, з допомогою сполучників або без них;
б) двох і більше простих речень, одне з яких обов'язково двоскладне, а інші - односкладні;
в) двох і більше простих речень, часто не пов'язаних за змістом інтонаційно.

2.Складні речення утворюються:

а) лише з двоскладних речень, рівноправних між собою;
б) лише з односкладних речень, залежних одне від одного;
в) із двоскладних чи односкладних простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу.

3. Кілька частин, що входять у складне речення, можуть поєднуватися:

а) сурядним, підрядним сполучниковим і безсполучниковим зв'язком;
б) лише сурядним і підрядним сполучниковим зв'язком;
в) лише сурядним сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.

4.Речення  Над світом стояла така тиша, що чути було, як плакала надламана гілка:

а) складносурядне;
б) складнопідрядне;
в) безсполучникове;
г) складнопідрядне з кількома підрядними;
д) складне речення з різними видами зв'язку.

5. У реченні   Я вірю добро і краса житимуть вічно   … потрібно поставити такий розділовий знак:

а) кому;
б) крапку з комою;
в) двокрапку;
г) тире.

6. Який вид  складного речення відображено на схемі?
[  ]: [ ], але [  ], ( бо  ).
а) складнопідрядне з кількома підрядними;
б) складносурядне;
в) безсполучникове;
г) складне речення з різними видами зв'язку .

Картинки по запросу картинки про підручникІІІ. Вивчення нового матеріалу.

         1) Робота з підручником (опрацюйте параграф )

         2) Слово вчителя:

          Сьогодні  розглянемо тему «Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку ».   Ми дізнаємося, які розділові знаки потрібно ставити у складному реченні, навчимося знаходити складні речення у текстах, будемо обґрунтовувати розстановку розділових знаків.

Для чого нам потрібно це вивчати?

         3) розгляньте теорію до теми:

У складних реченнях із різними видами зв'язку вживаються такі самі розділові знаки, що і в складносурядних, складнопідрядних та безсполучникових складних реченнях. Найчастіше в таких реченнях уживається кома.

У реченнях, які складаються з кількох простих речень, можуть стояти поряд два сполучники або сполучник і сполучне слово. Між ними ставиться кома, якщо речення, котре приєднується другим сполучником, можна опустити.

Між двома сурядними реченнями, поєднаними сполучниками і (й), та (і), якщо вони мають спільне підрядне, кома не ставиться.

У реченнях зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком вживається двокрапка і тире.

 

 

07

 

ІІІ. Практична частина

  1. Творче моделювання

       Складіть речення до поданих схем.

        [ ], а [ ], ( що…. ).
        [ ]: [ ], і [ ], [ ], а [ ], ( як …. ).

Раскраски Раскраска лабиринт Детская раскраска-лабиринт ... 

  1. Вправа- лабіринт

Якому реченню відповідає схема?  (складіть речення до поданої схеми)     

 ( Хто… ), [ той.. ], а [ ].

  1. Словниковий диктант

Завдання: на місці крапок, де потрібно, поставити апостроф. Вибрати 5-6 слів та введіть їх у речення (речення мають бути складними), слова, які ввели в речення, підкресліть.

Зобов…язаний, возз…єднання, м…язи, д…юна, ад…ютант, миш…як, кур…йоз, кур…єр, п…єдестал, суб…єкт, ком…юніке, грав…юра, інтерн…ю, в…ється, в…юнкий, зап…ястя, верф…ю, нав…ючений, п…явка, верб…я, бур…ян, Лук…ян, в…язальниця, дит…ясла, двох…ярусний, мавп…ячий, кон…юнктивіт, над…їдений, реп…ях, перед…ювілейний, цв…ях, пів…яблука, медв…яний , торф…яник, Св…ятослав, кав…ярня.

 

  1. Творче завдання:

Записати речення та розставити розділові знаки. Підкреслити головні та другорядні члени речення. Визначити тип зв'язку у складному реченні.

Скрізь по обидва боки Раставиці на покаті стеляться чудові городи жовтіють тисячі соняшників що ніби поспинались та заглядають поверх бадилля кукурудзи на річку там набігли на річку високі коноплі і залили берег своїм гострим важким духом.

Более того, три точки, ios 7 символ интерфейс | Бесплатно значок 

  5) Вправа «Незакінчені речення» (усно відповісти на питання)

- Сьогодні  на  уроці  я   дізнався …
-   Моя робота  на  уроці  була   
- Що треба довчити …

восклицательный знак и запятая | Восклицательный знак, Знаки ... 

 

Для тих, хто хоче знати більше!

 (виконайте завдання за бажанням)

 

Вправа- ребус

Розшифруйте вислів Г. Сковороди.

Світ по Shematychne zobrazhennya 192.jpg бний до театру: Shematychne zobrazhennya 192 1z.jpg б грати в ньому успішно і з

похвалою, Shematychne zobrazhennya 192 2.jpg руть Shematychne zobrazhennya 192 3zz.jpg за здібністю.

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку