На своїх уроках вчитель початкових класів Задністрянської СЗШ І ст. Задорожна О. І. використовує такі інтерактивні технології:
Ольга Ігорівна часто на багатьох своїх уроках використовує інтерактивні прийоми «Очікування» та «Мікрофон», на етапі повідомлення теми та мети уроку та підсумку уроку.
«Очікування»:
- Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку. Продовжіть речення:
- Я хочу, щоб урок був…
- На цьому уроці я хочу…
« Мікрофон»:
- Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
- Яким був урок?
- Продовжіть речення:
Урок був…
На цьому уроці я…
Українська мова (читання), 1 клас
Тема: Мова і мовлення
"Криголам"
Вчитель добирає вірш, який , який можна намалювати і показати в русі.
Спочатку сам розпочинає урок з цього вірша, а потім пропонує учням повторити за ним за допомогою малюнків чи рухами.
Я перша квіточка весни,
Я пролісковий цвіт.
Я пережив зимові сни
І знов родивсь на світ. М. Познанська
Я досліджую світ, 1 клас
Тема: Наша Батьківщина
"Роз'єднай слова"
Ольга Ігорівна на етапі повідомлення теми та мети уроку добирає вислів, гасло уроку, записуючи усі слова разом і дає учням завдання прочитати вираз.
Наприклад: Українанашабатьківщина. (Україна наша батьківщина).
«Асоціативний кущ»
Під час вивчення нового матеріалу вчитель дає завдання учням провести асоціації зі словом Україна (Батьківщина, держава, край, родина, домівка, калина, лелеки, вишиванка, пісня і т. д.)
Математика, 3 клас
Тема: Табличне множення і ділення
На етапі закріплення знань вчитель використовує інтерактивний прийом «Мозковий штурм».
«Мозковий штурм»
(2 години)
Природознавство, 3 клас.
Тема: Риби.
На етапі узагальнення і систематизації знань Задорожна О. І. використовує роботу в групах, паралельно в парах.
«Робота в групах»
1 група: на листку подані жителі морських водойм. Ваше завдання знайти «зайвих» риб.
Камбала, оселедець, короп, морський коник, скат, карась, акула.
2 група: на листку подані жителі прісних водойм. Ваше завдання знайти «зайвих» риб.
Лящ, літаюча риба, карась, короп, хек, лин, судак.
3 група: на задній частині дошки позначити на малюнку будову тіла риб.
«Робота в парах»
1 пара – Гра «Дешифрувальник»
Складіть назви риб з отриманих букв
кьОну – осьЛсо -
абаКмал - удакС -
2 пара – Гра «Склади прислів’я»
Без труда не витягнеш рибку зі ставка.
Риба шукає, де глибше, а людина — де краще.
Як риба у воді.
3 пара - гра «Художники»
На парті недомальований малюнок певної риби,слід впізнати її, домалювати і розфарбувати.
4 пара - «Скульптори»
Пара з пластиліну ліпить аплікацію з рибками.
Математика, 3 клас
Тема: Десяткова система числення
Пояснення нового матеріалу відбувається методом „Навчаючи вчуся”. Вчитель роздає підготовлені картки з текстом, що стосується теми уроку (вправа з підручника) кожному учневі (картки п'яти кольорів, один колір – одна група учнів з різною інформацією). Упродовж кількох хвилин учні читають інформацію на картці, вчитель перевіряє, чи розуміють вони прочитане. Далі вчитель пропонує кожному учню ходити по класу і знайомити зі своєю інформацією інших (у кого такий самий колір картки). Учень може одночасно говорити тільки з кимось одним. Завдання полягає в тому, щоб поділитись своєю інформацією і самому подати інформацію якомога більшій кількості колег. По завершенні даної вправи вчитель пропонує учням по черзі розповісти, відтворити одержану інформацію. Відповіді учнів можна доповнити. Питання:
- Що можуть розповісти „жовті”?
- Хто хоче або може доповнити?
- Чому люди групували предмети по десять?
- Наведіть, які ви знаєте розрядні одиниці?
- Які утворюються класи чисел?
Українська мова, 3 клас
Тема: Частини мови
На етапі актуалізації опорних знань Ольга Ігорівна використовує метод «Карусель».
- Який розділ ми вивчаємо? ( Частини мови)
- До якої частини мови належить слово «Весна»? Доведи.
- Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати .
«Карусель»
- Що таке іменник? ( Слова, що є назвами предметів, називаються іменниками. Іменники відповідають на питання хто?, що?)
- Як називаються іменники, які відповідають на питання хто?
(На питання хто відповідають іменники, що є назвами істоти)
- Як називаються іменники, які відповідають на питання що?
(На питання що відповідають іменники, що є назвами неістоти)
- Що таке власні назви?
(Імена, прізвища, по батькові людей, клички тварин, назви країн, сіл, міст, вулиць, морів – це власні іменники)
- Як пишуться власні назви?
(Власні назви пишуться з великої букви)
- Що таке загальні назви?
(Це назви, що даються багатьом предметам)
- Яких родів бувають іменники? (Чоловічого, жіночого та середнього)
- Які слова можна додати до іменників жіночого роду? (Вона, моя)
- Які слова можна додати до іменників чоловічого роду? (Він, мій)
- Які слова можна додати до іменників середнього роду? (Воно, моє)
- Які числа мають іменники? ( Однину і множину)
- За допомогою чого встановлюється зв'язок іменника з іншими словами?
(За допомогою закінчень та прийменників)
- Якими членами речення можуть виступати іменники?
(Іменники можуть бути в реченні головним і другорядним членом)
- Наша карусель справно працювала.