Даний матеріал допоможе вчителю систематизувати знання учнів 5 класу щодо звичайних дробів та мішаних чисел, розвивати їх логічне мислення та формувати пізнавальну компетентність.
Тема: Узагальнюючий урок по темі «Звичайні дроби та мішані числа».
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо читання, запису звичайного дробу; перетворення неправильних дробів в мішані і навпаки; додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну компетентність; виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність, добросердність.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація, яблука, картки.
Епіграф: Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику.
Цицерон
Хід уроку.
І. Організаційна частина. Привітання, установка на плідну працю:
Всі сідайте тихо, діти!
Домовляймось – не шуміти,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Діти, так як це ваш перший відкритий урок математики у старших класах, то щоб вас трошки заспокоїти і підняти вам настрій я підготував для вас невеличкий подарунок – яблука і хочу вас пригостити. Але вас 6, а яблук у мене всього 3. Що ж нам робити? Як їх поділити так, щоб ніхто з вас не образився? Так, правильно! Потрібно поділити кожне яблуко на дві рівні частини. І по скільки ж дістанеться кожному з вас? Так по 0,5.
А які знання ми з вами застосували при поділі яблук? Знання про звичайні дроби. Я думаю, що ви ще раз переконалися, що знати все про звичайні дроби корисно, а іноді,ще й смачно? Правда? Тому на сьогоднішньому уроці ми з вами пригадаємо все, що вивчили про звичайні дроби та мішані числа. (Слайд 2). Згодні? Адже, як сказав Цицерон «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику».
Саме цей вислів великого мислителя стане епіграфом до нашого уроку. (Слайд 3).
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Сьогодні у нас буде незвичайний урок, до нас у гості завітав ось такий чудовий Сніговичок і хоче подивитися чого ви навчилися. Але він каже, що теж дещо знає про дроби. (Слайд 4).
1 завдання Перевірка теоретичних знань
Гра «Падають сніжинки». (Слайд 5).
Учитель кидає кожному учневі зроблену з паперу сніжинку, а то і дві, до яких прикріплено по одному запитанню. Учні відповідають.
Запитання
1.Що таке дріб?
2. Що означає риска дробу?
3. Як називається число, яке записується під рискою дробу і що воно означає?
4. Як називається число, яке записується над рискою дробу і що воно означає?
5. Які дроби називаються правильними?
6. Які дроби називаються неправильними?
7. Який з двох дробів більший правильний чи неправильний?
8. Як додати два дроби з однаковими знаменниками?
9. Як відняти два дроби з однаковими знаменниками?
10. Які закони використовують при додаванні мішаних чисел?
11. Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
2 завдання (Слайд 6).
Яка частина фігури зафарбована ?
3 завдання (Слайд 7).
Якому натуральному числу відповідає дріб, написаний Сніговичком?
= 1 =2 = 3 = 4 = 64 завдання Зібрати на ялинці знаменники неправильного дробу . (Слайд8).
5 завдання Серед дробів демонстрованих на дошці виберіть правильні дроби. (Слайд 8).
; ; ; ; ; ; ; ; ;
6 завдання Які з записаних дробів мішані? (Слайд 9).
, , , , , , , , , ,
ІІІ. Розв’язування вправ
Молодці! Ви справились із завданнями. Сніговичок переконався, що ви все знаєте і вирішив спуститися до вас з гірки і попросити у вас допомоги. До нього звернулися казкові персонажі за допомогою, а сам він не справиться. Допоможемо йому? (Слайд 10).
До Сніговичка звернулися Дід Мороз і лісові звірятка, бо у них сталося лихо: вовк переодягнувся в діда Мороза та викрав зайченят, а щоб врятувати їх, вам діти, потрібно перетворити мішані числа у неправильні дроби і навпаки.
, , . 2 ; 5 ; 5 .
Дуже добре! Справилися! А тепер давайте трошки порухаємось.
Фізкультхвилинка
Усім учням роздаються листки на кожному з них надруковане число (одноцифрове або двоцифрове), діти стають в ряд і виконують такі завдання:
утворіть неправильні дроби, правильні дроби, мішані числа.
А тепер ще давайте допоможемо ведмедику Умці. Він загубився і не може відшукати свою маму. Допоможемо? (Слайд 11).
Для цього потрібно виконати дії:
От і допомогли ми Умці знайти маму.
Але щось дуже холодно, то ж давайте ще попрацюємо, і щоб зігрітися розв’яжемо рівняння.
V. Підсумок уроку
Ось підійшов до завершення наш урок-гра. Ви дуже гарно попрацювали, виконали багато завдань,
врятували від вовка зайченят, допомогли Умці знайти матір і за це отримаєте оцінки. (Слайд 11).
А наш Сніговичок прощається з вами (Слайд 12) і пропонує ще одне завдання:
«Знайдіть помилку» (Слайд 13).
Вчитель. А ще я вам пропоную невеличке тестове завдання. На карточках, які ви отримали обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді. (Слайд 14).
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Яке з наведених чисел найбільше?
2. Чому дорівнює різниця
|
1.Яке з наведених чисел найбільше?
2. Чому дорівнює різниця
|
Відповідь: 1варіант 1- В, 2-Б:
2варіант 1-Б, 2- А.
Вчитель. Діти, як ви думаєте: що важливіше - що ви про себе думаєте, чи що про вас думають інші люди? (Слайд 15).
Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, чисельник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а знаменник те хороше, що про цю людину думають інші. То ж бажаю вам, щоб дріб у кожного з вас був завжди правильним.
І V. Домашнє завдання (Слайд 16).
Підготуватися до контрольної роботи
«Узагальнюючий урок по темі «Звичайні дроби та мішані числа» (конспект відкритого уроку) 5 клас
Чемеринецька ЗОШ І-ІІ ступенів вчитель математики Данилів М.М.
06 лютого 2014 року
|