Розробка гурткового заняття №2 "Навчалочка"

Про матеріал
Розробка гурткового заняття 2 на тему: "Країна ввічливих слів" Вчимося ввічливості разом з Фіксиками)
Перегляд файлу

Заняття 2

Тема. Країна ввічливих слів. Культура спілкування. Повторення голосних звуків. Розв’язування прикладів.

Мета. Навчити дітей використовувати слова ввічливості. Ознайомити з правилами спілкування у суспільстві. Розширити знання  про багатство і красу рідної мови. Виховувати толерантність.

Хід заняття

І. Ранкове коло.

- Доброго ранку, діти! Запрошую вас до ранкового кола. Я пропоную вам фішки. На них – запитання і завдання: кому яке попадеться, той і відповідає.

         

 ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.

- Для того, щоб дізнатися, чим ми будемо займатися сьогодні – уважно послухайте віршик.                                         

   Сію дитині у серденько ласку

   Сійся-родися ніжне «Будь ласка»

   Вдячне  «Спасибі», «Вибач» терпляче

   Слово у серці, як зернятко в ниві

   «Доброго ранку!», «Світлої днини!»

   Щедро даруй людям, дитино.

 - Які слова ви почули у віршику? Про що ми будемо сьогодні говорити? Ввічлива людина – яка вона?  Які ввічливі слова ви ще знаєте? Давайте спробуємо їх записати. (На вирізаних метеликах)

- А ще я принесла вам телеграму від Сімки (Читає)

Любі діти! Запрошую вас  до Казкової країни. Це найввічливіша країна з усіх казкових країн. Усі жителі тут ввічливі. Навіть собаки соромляться голосно гавкати. А цуценята простягають лапу усім, хто приходить, щоб привітатися. Все це тому, що там є школа ввічливості і всі діти обов’язково відвідують її. Та краще один раз побачити,  ніж  сто раз почути. Але шлях нелегкий. Щоб потрапити до цієї країни, треба правильно виконати мої завдання. Знаючи секрети ввічливої людини, допомагаючи один одному ви, я сподіваюсь, переборете усі труднощі і потрапите у цю чарівну  країну. Чекаю на вас!

ІІІ Зупинка перша  «Зачаровані слова»

- Одного разу до країни прилетів Похмурий Вітер і розкидав усі ввічливі слова. Мені вдалося зібрати лише перші букви. Вам потрібно буде пригадати і назвати ці ввічливі слова.

Слова: В…ибач (вітаю), П..ривіт, С…пасибі, Б…удь ласка, Д…якую (доброго дня, доброго ранку, дозвольте)

 - Молодці! З цим завданням ви справились. Вирушаємо до другої зупинки.

ІV Зупинка друга «Квіткова поляна»

- А тут для нас хитру ля Сімка залишила квіти, але незвичні а математичні. 

- Ой лишенько! І тут Похмурий вітер шкоди наробив, всі пелюстки з квітів пообривав. Давайте знову зробимо гарну квіткову полянку.

       

 

V. Зупинка третя «Перевал кмітливих»

На цій зупинці ми маємо погратися у гру-змагання «Закінчи речення»

  •       Щоб мати друзів, необхідно  … (бути добрим, чесним)
  •       Ввічлива людина завжди … (має багато друзів)
  •       Чесна людина ніколи… ( не візьме чужого)
  •       Вихована дитина поступиться…(місцем дорослим і малим)
  •       Добра дитина завжди допоможе…(дорослим)
  •       Якщо ввічливо попросити… (завжди дадуть)

- Давайте за цими схемами придумаємо наші власні правила ввічливості.

Пов’язане зображення          Результат пошуку зображень за запитом "схеми речень 1 клас"

Дякувати. Поводитися чемно. Поважати думку інших.  Поступатися місцем у транспорті.

-  І з цим завданням ми справилися. Вирушаймо далі. Нас чекає -

VІ. Зупинка четверта «Мінне поле»

Сімка для нас підготувала речення з помилками. Нам потрібно їх виправити. Слухайте уважно.

  •       Добрий хлопець завжди смикає дівчину за коси.
  •       Ввічливі діти не поступаються місцем старшим.
  •       Ввічлива дитина ніколи не вітається при зустрічі.
  •       Виховані дівчата завжди витирають руки об сукні.
  •       Виховані діти ніколи не дотримуються традицій сімї і школи.
  •       Виховані хлопчики завжди лазять по деревах.
  •       Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно,

щоб він бачив, що ти не засмучений.

-   Це завдання ми також подолали . Тож відправляємось далі.

VІІ. П’ята зупинка «Станція вихованості»

  • У лісові школі сталася прикра пригода. Мудра Сова вивела звірят на прогулянку, а вони замість того, щоб гарно і виховано поводитися, розбіглися. Тепер нам треба построїти їх по порядку.

  • А тепер ви потренуйтеся, як слід ходити на прогулянку. Я прикріплю вам циферку, а ви маєте стати по порядку.
  • Поки ми тут гралися з лісової школи втекло зайченятко. Ми можемо йому допомогти, вивчивши і розказавши маленького віршика.

VІІІ. Зупинка шоста «Станція весела».

  • А цю зупинку нам треба дуже швидко подолати – перечитати, перестрибати.

ІХ. Підсумок заняття.

Усі завдання Доброї феї виконані і ми прибули до Країни добрих і ввічливих людей. Стоїть вона на берегах двох річок – Дякую і Спасибі. Це слова подяки. Їх треба вживати завжди, коли хтось тобі зробив хоч маленьку послугу, щось добре. У цих річках ніколи не висохне вода, бо ввічливі люди весь час наповнюють їх словами подяки.

Є ще в цій країні чудове і лагідне озеро Будь ласка. Щодня вода цього озера стає ще більш ласкавою, мякою, бо люди не забувають говорити ці слова, коли звертаються один до одного з проханням.

- А ось і наша Сімочка. Тільки поки ми долали всі зупинки – у неї закінчилась енергія і пропали всі кольори. Допоможемо нашій подружці? Кожен колір, який ви будете використовувати дає Сімці одну одиницю енергії. Для того щоб допомогти Сімці треба 5 одиниць енергії.

 

  • Тепер ми можемо прочитати послання, яке нам залишила Сімка.

Доброго дня, діти.

Я дуже рада вітати вас у Чарівній країні.

 Усі мої завдання ви виконали. Знайте , що добрі слова необхідні для того, щоб встановити один з одним добрі, дружні стосунки. Добрі слова, як ключик відкривають серця людей, роблять їх привітними і добрими.

   До всіх сердець, як до дверей

   Є ключики малі

   І кожен легко підбере

   Якщо йому не лінь.

   Ти, друже мусиш знати їх

   Запам’ятать  не важко:

   Маленькі ключики твої

   «Спасибі» і «будь ласка».

Діти, запам’ятайте, кожна людина повинна бути ввічливою, вихованою, доброю, поважно відноситись до всіх людей, які її оточують . А щоб люди вас поважали і приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас. Будьте добрі з батьками, з товаришами, з тими, хто піклується про вас. Завжди намагайтесь помічати своїх друзів, знайомих. Частіше говоріть людям чарівні слова.

  • Ви не проти поселити ці чарівні слова у нашому кабінеті. А ви завжди використовуйте їх у повсякденному житті. (Можна роздати дітям кульки з ввічливими словами)

Х. Рефлексія.

 - Сподобалася наша подорож? На якій зупинці ви ще б хотіли побувати? Що було найцікавішим? Де було важко долати перешкоди? Про що б ви ще хотіли дізнатися від Сімки?

- Мені було дуже приємно проводити час з вами. Дякую усім! Чекаю вас завтра. Допобачення.

doc
Додано
3 травня 2019
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку