Розробка гурткового заняття №5 "Навчалочка"

Про матеріал
Вивчаємо з майбутніми першокласниками свій рідний край та виконуємо завдання від фіксиків.
Перегляд файлу

Заняття 5

Тема. Моя країна – Україна.

Мета. Вчити орієнтуватися на аркуші в клітинку, правильно тримати олівець. Вчити проводити безперервні лінії, штрихувати прямими лініями (горизонтальними і вертикальними). Закріплювати навички роботи з папером (орігамі), вміння користуватися ножицями і вирізати по контуру. Розвивати координацію рухів з мовленнєвим супроводом, виразність мовлення, емоційність, артистичність, міміку. Розвиток психічних процесів (пам’ять, увагу, логічне мислення), вміння працювати в парах. Виховувати навички співпраці, дружнього ставлення один до одного, почуття любові та патріотизму до своєї країни.

Хід заняття

І. Оргмомент.

— Сьогодні я пропоную вам пограти в цікаву гру. А для цього вам потрібно бути уважними, спритними, дружними. Вірними помічниками в цих іграх будуть пальчики. Покажіть, будь ласка, свої руки. Скільки у вас пальчиків?

 — Це багато! Але, для того, щоб виконувати завдання, ми повинні бути всі разом і наші пальчики повинні потоваришувати. Нехай кожен з вас простягне свою руку до сусіда і ваші пальчики привітаються і обіймуться.

Діти простягають руки один одному та їх пальчики «вітаються», потім «обіймаються». Ось наші пальчики і подружилися. Тепер ми готові до гри.

(Звучить пісенька з мультфільму «Фиксики». Лунає плач. Входить Дім Дімич з частинками карти України)

 — Ой, ой, ой! Що ж я наробив? Тепер мені потрапить від батька.  Я грався за батьковим столом, думав, що це не потрібний аркуш і ненароком порізав його. Я не знав що це карта! Тепер на ній нічого не можна зрозуміти. Що ж мені тепер робити? Адже мене тато покарає!

 — Допоможемо  відновити карту, діти? (Відповіді дітей)

 — Тільки це карта не проста. Це карта нашої країни. А ви знаєте, в якій країні ми живемо? (Відповіді)

— Нічого страшного. Ми допоможемо. Правда, діти? Але для цього ми повинні перетворитися в самих досвідчених і розумних чоловічків на світі. А це всім нам знайомі.

Звучить музика з м/ф «Фіксики (Відповіді дітей)

- Фіксики — маленькі всезнайки. І ми перетворимося в них. А для цього кожен з вас повинен взяти емблему фіксиків і прив’язати її до гудзика на своєму одязі.

Конспект заняття в старшій логопедичній групі (підготовка руки до письма) «По дорозі з фиксиками.

Діти вибирають емблему і пристібають її до гудзика на одязі.

— Нам належить виконувати багато завдань і найкращими помічниками нам руки, вуха і очі. А гімнастика для очей і пальчиків підготує нас до гри.

ІІ. Гімнастика для очей і пальчиків 

«Наші помічники»

Вушка, ручки і очі — наші вірні друзі.

Оченятами подивимося вліво, оченятами подивимося вправо.

Коло очима проведемо і на ручки перейдемо.

Щоб викладати, писати, треба пальці розім’яти.

Кожен пальчик ми потремо, розігріємо і зігнемо.

Будуть пальчики грати і нам в іграх допомагати.

— Для того, щоб  відновити карту, ми повинні з висоти подивитися яка вона - Україна? А як ми можемо це побачити? На чому ми можемо відправитися в політ? (відповіді дітей)

ІІІ.Гра «Зробимо літачок» (орігамі)

Діти роблять літак.

  Пов’язане зображення

— Вийшло?  Тоді вирушаємо в політ! Приготувалися! Полетіли!

ІV. Словесна гра «Літачок наш летить»

«Літачок наш летить

З висоти на все дивиться.

Відповідай швидше ти,

Що побачив з висоти?»

V.Гра «Що ти побачив?»

Діти з літачком в руках обходять карту України з речівкою, розглядають карту і відповідають, що вони побачили.

— Подивіться, Україна ділиться на багато частин. Це знадобиться нам при складанні карти.

— А щоб краще запам’ятати карту, давайте її сфотографуємо. Взяли фотоапарати. (Діти з пальчиків роблять фотоапарат і «фотографують»)

— Все встигли зробити кадри? А ось і фотографії на столі. Проходьте за столи і діставайте їх з конвертів.

VІ. Гра «З’єднай точки» (контур карти України)

— Перед вами виявлені фотографії. Щоб вони перетворилися в справжні фотографії, потрібно з’єднати всі точки однією безперервною лінією і тоді фотографія буде добре видно. Але спочатку ми розімніть наші пальчики.

VІІ.Пальчикова гімнастика «Наші пальчики»

Пальчик раз, пальчик два —

Наші вірні друзі.

Третій пальчик ми додамо,

Олівець писати змусимо

Діти простими олівцями з’єднують точки по контуру карти.

— А давайте зробимо з ваших фото фотосесію і розвісимо в нашому виставковому куточку. Діти розвішують свої роботи.

VІІІ. Гра «Склади карту» (складання карти з частин)

 — А тепер ми можемо приступати до складання карти. Діти складають карту з 6-ти кольорових частин.

ІХ. Гра «Жива карта» (викладання з допомогою природних матеріалів) 

Наша Україна – дуже родюча країна. Хто знає, чим багата наша держава? Ми викладемо контури зернами пшениці.

— Приступайте до викладання. Викладати треба акуратно, по контуру, не виходячи за кордон.

— У кожної країни є головний символ, який відрізняє їх один від одного. Який же головний символ нашої країни? (прапор) Ви знаєте з яких кольорів складається наш прапор?

Х. Графічний диктант «Прапор»

Давайте і ми намалюємо прапор нашої країни. Писати ми будемо по клітинках. Для цього ми повинні уважно рахувати клітинки і слухати. Перед вами аркуш паперу з точкою, від якої ми і почнемо малювати.

ХІ. Пальчикова гімнастика «Пишемо ми завжди красиво»

— Але спочатку ми пригадаємо, як треба писати.

Пишемо ми завжди красиво

Чітко і неквапливо.

Чисто, ясно і зрозуміло,

Щоб було всім приємно

ХІІ.Штрихування косими лініями прапора.

— Давайте одержаний прапор виріжемо і прикріпимо до палички, щоб вийшов справжній прапор. Діти вирізають прапор і кріплять до заготовки.

ХІІІ. Математична хвилинка.

  • А ще наша країна – дуже квітуча. Точу давайте прикрасимо карту України квітами. Але, щоб показати, що в нашій країні дітки – розумники, квіти у нас будуть не звичні, а математичні.

        

ХІV.Підсумок.

  • А тепер, свої квіти посадіть на карту, щоб наша країна процвітала і ми б жили мирно і щасливо. Діти ставлять квіти з  на карту.
  • Ви впоралися з усіма завданнями. Ви — справжні друзі. Залишайтеся завжди такими справжніми фіксиками, готовими прийти на допомогу другові.

 

doc
Додано
3 травня 2019
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку