Заняття 5
Тема. Моя країна – Україна.
Мета. Вчити орієнтуватися на аркуші в клітинку, правильно тримати олівець. Вчити проводити безперервні лінії, штрихувати прямими лініями (горизонтальними і вертикальними). Закріплювати навички роботи з папером (орігамі), вміння користуватися ножицями і вирізати по контуру. Розвивати координацію рухів з мовленнєвим супроводом, виразність мовлення, емоційність, артистичність, міміку. Розвиток психічних процесів (пам’ять, увагу, логічне мислення), вміння працювати в парах. Виховувати навички співпраці, дружнього ставлення один до одного, почуття любові та патріотизму до своєї країни.
Хід заняття
І. Оргмомент.
— Сьогодні я пропоную вам пограти в цікаву гру. А для цього вам потрібно бути уважними, спритними, дружними. Вірними помічниками в цих іграх будуть пальчики. Покажіть, будь ласка, свої руки. Скільки у вас пальчиків?
— Це багато! Але, для того, щоб виконувати завдання, ми повинні бути всі разом і наші пальчики повинні потоваришувати. Нехай кожен з вас простягне свою руку до сусіда і ваші пальчики привітаються і обіймуться.
Діти простягають руки один одному та їх пальчики «вітаються», потім «обіймаються». Ось наші пальчики і подружилися. Тепер ми готові до гри.
(Звучить пісенька з мультфільму «Фиксики». Лунає плач. Входить Дім Дімич з частинками карти України)
— Ой, ой, ой! Що ж я наробив? Тепер мені потрапить від батька. Я грався за батьковим столом, думав, що це не потрібний аркуш і ненароком порізав його. Я не знав що це карта! Тепер на ній нічого не можна зрозуміти. Що ж мені тепер робити? Адже мене тато покарає!
— Допоможемо відновити карту, діти? (Відповіді дітей)
— Тільки це карта не проста. Це карта нашої країни. А ви знаєте, в якій країні ми живемо? (Відповіді)
— Нічого страшного. Ми допоможемо. Правда, діти? Але для цього ми повинні перетворитися в самих досвідчених і розумних чоловічків на світі. А це всім нам знайомі.
Звучить музика з м/ф «Фіксики (Відповіді дітей)
- Фіксики — маленькі всезнайки. І ми перетворимося в них. А для цього кожен з вас повинен взяти емблему фіксиків і прив’язати її до гудзика на своєму одязі.
Діти вибирають емблему і пристібають її до гудзика на одязі.
— Нам належить виконувати багато завдань і найкращими помічниками нам руки, вуха і очі. А гімнастика для очей і пальчиків підготує нас до гри.
ІІ. Гімнастика для очей і пальчиків
«Наші помічники»
Вушка, ручки і очі — наші вірні друзі.
Оченятами подивимося вліво, оченятами подивимося вправо.
Коло очима проведемо і на ручки перейдемо.
Щоб викладати, писати, треба пальці розім’яти.
Кожен пальчик ми потремо, розігріємо і зігнемо.
Будуть пальчики грати і нам в іграх допомагати.
— Для того, щоб відновити карту, ми повинні з висоти подивитися яка вона - Україна? А як ми можемо це побачити? На чому ми можемо відправитися в політ? (відповіді дітей)
ІІІ.Гра «Зробимо літачок» (орігамі)
Діти роблять літак.
— Вийшло? Тоді вирушаємо в політ! Приготувалися! Полетіли!
ІV. Словесна гра «Літачок наш летить»
«Літачок наш летить
З висоти на все дивиться.
Відповідай швидше ти,
Що побачив з висоти?»
V.Гра «Що ти побачив?»
Діти з літачком в руках обходять карту України з речівкою, розглядають карту і відповідають, що вони побачили.
— Подивіться, Україна ділиться на багато частин. Це знадобиться нам при складанні карти.
— А щоб краще запам’ятати карту, давайте її сфотографуємо. Взяли фотоапарати. (Діти з пальчиків роблять фотоапарат і «фотографують»)
— Все встигли зробити кадри? А ось і фотографії на столі. Проходьте за столи і діставайте їх з конвертів.
VІ. Гра «З’єднай точки» (контур карти України)
— Перед вами виявлені фотографії. Щоб вони перетворилися в справжні фотографії, потрібно з’єднати всі точки однією безперервною лінією і тоді фотографія буде добре видно. Але спочатку ми розімніть наші пальчики.
VІІ.Пальчикова гімнастика «Наші пальчики»
Пальчик раз, пальчик два —
Наші вірні друзі.
Третій пальчик ми додамо,
Олівець писати змусимо
Діти простими олівцями з’єднують точки по контуру карти.
— А давайте зробимо з ваших фото фотосесію і розвісимо в нашому виставковому куточку. Діти розвішують свої роботи.
VІІІ. Гра «Склади карту» (складання карти з частин)
— А тепер ми можемо приступати до складання карти. Діти складають карту з 6-ти кольорових частин.
ІХ. Гра «Жива карта» (викладання з допомогою природних матеріалів)
— Наша Україна – дуже родюча країна. Хто знає, чим багата наша держава? Ми викладемо контури зернами пшениці.
— Приступайте до викладання. Викладати треба акуратно, по контуру, не виходячи за кордон.
— У кожної країни є головний символ, який відрізняє їх один від одного. Який же головний символ нашої країни? (прапор) Ви знаєте з яких кольорів складається наш прапор?
Х. Графічний диктант «Прапор»
Давайте і ми намалюємо прапор нашої країни. Писати ми будемо по клітинках. Для цього ми повинні уважно рахувати клітинки і слухати. Перед вами аркуш паперу з точкою, від якої ми і почнемо малювати.
ХІ. Пальчикова гімнастика «Пишемо ми завжди красиво»
— Але спочатку ми пригадаємо, як треба писати.
Пишемо ми завжди красиво
Чітко і неквапливо.
Чисто, ясно і зрозуміло,
Щоб було всім приємно
ХІІ.Штрихування косими лініями прапора.
— Давайте одержаний прапор виріжемо і прикріпимо до палички, щоб вийшов справжній прапор. Діти вирізають прапор і кріплять до заготовки.
ХІІІ. Математична хвилинка.
ХІV.Підсумок.