Заняття 4
Тема. Пори року. Дні тижня. Геометричні фігури.
Мета. Закріплювати знання дітей з природи (про пори року, їх ознаки, природні явища). Поглиблювати знання про геометричні фігури, цифри, дні тижня, вдосконалювати мовленнєві навички, вміння висловлювати свою думку, правильно відповідати на поставлене питання, будувати повне речення, розвивати навички приймати участь у дидактичних іграх, роботі у команді, виховувати любов до природи, інтерес на занятті, повагу до старших та однолітків, сприяти позитивному настрою.
Хід заняття
І. Ранкова зустріч.
- Любі діти, я пропоную вам всім стати в коло і взятися за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». (діти разом промовляють вірш-вітання, виконуючи рухи)
Привітаймо Сонечко!
Здрастуй, дороге!
Привітаймо Квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо Дощик!
Лийся як з відра!
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
- Добрі друзі, коли вітаються, звертаються один до одного на ім’я. Давайте і ми так привітаємося. (Діти по черзі вітаються, передаючи квітку привітань)
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.
- Діти, а погляньте, що я сьогодні знайшла у себе в сумочці - (показую 2 болтики). Що це? Може вони чарівні? Я знаю, що ви любите мультфільми, давайте заплющимо оченята (затуляємо долоньками). Грає музика з мультфільма , замість болтиків з’являються фігурки іграшкових фіксиків.
- Діти, вам вже відомо, що фіксики дуже розумні, багато чого знають і розповідають дітям про щось нове і цікаве, ще вони вміють вирішувати будь-які завдання. Сьогодні вони підготуваль для вас завдання, щоб перевірити, чи ви багато знаєте цікавого…
- Щоб нам розглянути ці завдання, я пропоную вам сісти на свої місця , все,що є на столиках, нам потрібно для роботи.
- Фіксики приготували нам 7 будиночків, щоб ми завітали в гості до кожного з них. Кожен будиночок, це день тижня, і у кожного дня тижня свої завдання для вас.
Я пропоную Вам назвати дні тижня, їх всього 7, як і наших будиночків. (Діти називають дні тижня)
Вранці ми із добрим ділом
Привітали ….. (понеділок).
Ніченька минула скоро
Трудовий іде ….. (вівторок).
Спритна, вміла, молода
Вже настала …… (середа).
Йде четвертий день тепер,
Називається ….. (четвер).
Діло добре ладиться
Як настала …… (п’ятниця).
Дома скрізь кипить робота
Як почався день ….. (субота).
А субота з хлібом-сіллю
Привела сестру …… (неділю)
- З них скільки вихідних? (субота, неділя)
- Отже, у першому будиночку, живе ПОНЕДІЛОК. (записуємо цифру 1, слово – понеділок код –О-О=О-О-) Він підготував нам завдання, намагайтеся відповідати на мої питання правильно і повними реченнями : спочатку загадка.
У білому кожусі.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила,
Вгадайте,хто вона,
Бабуся чепурна? (Зима)
Землю травами встелила.
Перші квіти принесла.
Чарівна моя… (Весна)
Встигли ягоди дозріти.
Ми купались, загоряли,
Бо було чудове … (Літо)
Урожай с полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - … (Осінь)
- Доречі , а яка найхолодніша пора року?
-Ви всі добре знаєте, що після зими завжди приходить яка пора року?
- А зараз у нас, яка пора року?
А коли діти йдуть до школи?
Давайте складемо речення зі словами: зима, весна, літо, осінь.
- Молодці. А тепер зашифруємо їх. Літо (=О-О), зима (-О-О), весна (-О—О), осінь (О=О=).
Командна гра.
Давайте поділимось на 2 команди, Я вам буду показувати картинки – символи, а ви будете називати до якої пори року це відноситься. (Сніжинка, дощ, ягоди, гриби, ялинка, підсніжник, жовтий листочок)
- Молодці, добре справились із завданням.
Давайте трішечки відпочинемо, і зробимо фізхвилинку:
- Другий будиночок у нас ВІВТОРОК. (Записуємо: 2, вівторок, =О- - О-О-)
А віторок день серйозний, брате
Треба нам попрацювати. Скопіювати зображення.
Добре попрацювали. Треба дати нашим ручкам відпочити.
Наступний будиночок – СЕРЕДА (Запис: 3, середа, -О-О-О), і вона розкаже нам про хмарку та сонечко…
У кожного з вас на столиках є тарілочки з паличками, я пропоную вам викласти з них геометричні фігури.
От і переходимо ми до 4 - го будиночка, до ЧЕТВЕРГА (Запис: 4, четвер, -О- - О -), тут завдання рухливе.
Гра «Передай назву» Учасники діляться на дві команди. Перші учасники команди беруть м’ячі, оббігають стільчик, прибігають до наступного учасника, називають день тижня по порядку, віддають м’яч і стають позаду і т.д. Гра закінчується, коли названо всі дні тижня.
Слідуючий будиночок - ПЯТНИЦЯ (Запис: 5, п’ятниця, --О—О=О), тут завдання від веселих звірят.
Наступний будиночок , це СУБОТА (Запис: 6, субота, -О-О-О) , це у нас завдання ігри:
Дидактична гра : «Один – багато»
Наприклад: я кажу вовк – а ви – вовки….
Сніжинка – сніжинки
Ліс – ліси
Птах – птахи
Дидактична гра : «Небезпечні слова»
Голка , квітка , трава
Лялька , книжка , вогонь
Фарба, ножик , пластилін
Дидактична гра : «Назви одним словом»
Шафа , стіл, стілець (меблі)
Виделка, чашка, тарілка (посуд)
Яблуко, каша пиріжок (їжа)
Діти, ви дуже гарно граєте в ігри.
От і залишився у нас один будиночок, НЕДІЛЯ, (Запис: 7, неділя, -О=О=О) у цьому будиночку знак питання. Неділля нас запитує, як нам, чи цікаво було на занятті, про що ми говорили, що сподобалося найбільше.
Ми сьогодні з вами цікаво провели час, закріпили свої знання та показали їх.
Я бачу, Фіксикам дуже сподобалося у нас! (Грає мелодія з Фіксиків, Фіксики перетворюються на болтики)
Додаткове творче завдання.
- Пропоную на згадку про наше заняття зробити ось такий плакат. Щоб інші дітки, теж могли вивчати і знали про пори року.