Розробка
конкурсно-розважального заходу
Мета: розвивати творчі здібності, фантазію, винахідливість, допитливість, наполеглевість; логічне мислення,
сприяти більш дружнім стосункам у колективі
Обладнання: емблеми для двох команд;
«сніжки» з паперу, намальовані ялинки з отворами для кидання «сніжок», пазли картин О. Шупляка « Богдан Лепкий (Різдво)»
«Зимовий сон», репродукції картин
Стівена Гарднера; 4 аркуші паперу А2,
помада (2 шт.), тіні для повік ( 2 шт.) , кольоровий папір, фарби, пензлі, склянки з водою, вологі серветки…
При вході в зал, учні витягують з чарівної торбинки емблему «Ялинка» або«Сніговик», кому яка попадеться. Таким чином діти діляться на 2 команди.Одна команда сідає праворуч, друга – ліворуч.
Для участі в заході на роль журі запрошуються декілька учнів з старших класів.
Привітання педагога:
Доброго дня любі діти! Я хочу вас привітати з наступаючим Новим роком та Різдвом Христовим! Дай Боже Вам любові і тепла,
Добра в сім'ї і затишку в оселі,
Щоб щастя світла музика текла
В різдвяні свята, щедрі і веселі!
Хай здійснює бажання рік Новий, Хай ваше все сімейство процвітає, З чудовим святом, радості і мрій
Я щиро і сердечно Вас вітаю!
Зима кружляє і сміється,
Вітерець за нею в’ється,
Сніг, мов хутро, розвіває, Білі крила розправляє.
Вкриті килимом всі стежки,
Бурульки сяють, мов сережки,
І зима, як справжня птиця, В білій казці – чарівниця.
За вікном чарівниця зима, яка весела і сумна. Сумна бо у цю пору року найкоротші дні та найдовші ночі, холодно, ви не можете, як влітку цілий день гратися на вулиці, у річці купатись… Але і весела, бо саме взимку до нас приходять найдивовижніші свята з подарунками і вірою в дива, веселі канікули, та зимові забави - катання на санчатах, лижах і коньках, чи просто на пластмасовій тарілці, шматку целофана, на колінах а то і на куртках … Сьогодні за вікном мороз і заметіль, та ми не будем сумувати , а будемо веселитись і грати.
У яку гру грають всі без винятку, навіть дорослі, тільки впаде перший сніг?
У сніжки. Ми також пограємось у сніжки.
ВЕСЕЛИЙ СНІГ
Падав сніг,
Падав сніг –
Для усіх, усіх, усіх, І дорослих і малих, І вселих і сумних. Всім, хто гордо носа ніс, Він тихцем сідав на ніс. А роззяв, як на сміх, Залетів до рота сніг. Вереді за комір вліз І довів його до сліз. А веселі грали в сніжки – Сніг сідав їм на усмішки І сміявся з усіма:
- Ой, зима, зима, зима!
Команди отримують «кочугуру снігу» (коробку зі сніжками у вигляді зім’ятого в кульки паперу). Кожен учасник команди підходить до коробки, бере сніжку», стає на певну відстань від ялинки та намагається влучити в отвір на ялинці. Перемагає та команда, учасники якої найбільше влучили в отвір. Команда- переможець отримує смайлик.
Із доріжки до доріжки
Полетіли влучні сніжки, І почався білий бій, Закрутився у сувій.
Закрутився, покотився.
Під горою зупинився.
Зверху сніг і знизу сніг,
І ніхто узнать не міг,
Де чиї стирчали ніжки.
Ой, весела гра у сніжки!
На підлозі залишились розкидані «сніжки». Грає музика, учны з однієї команди грають у сніжки з вихованцями іншої команди.
На рахунок 3, діти швиденько збирають їх у коробки. Виграє та команда, яка найбільше назбирає сніжок.
Напевно серед вас, любі діти, не знайдеться тих, хто не любить ліпити снігову бабу, або принаймні тих, хто її ніколи не ліпив. Сьогодні ви її спробуєте намалювати, але закритими очима. Вихованець 4 Що за гамір? Що за гра? Ліпить бабу Дітвора. Ой, у баби
Горб на спині І ломака Он яка!
Ніс у баби
З картоплини, Рот у баби З буряка!
Ой же, баба снігова, Біла в баби голова.
У веселому танку Всі кружляють на катку.
Звідусіль лунає сміх:
Кіт Мурко упав на сніг. Ось взялися дружно діти Бабу снігову ліпити.
Очі – чорні дві вуглинки,
Ніс зробили із морквинки.
Посеред залу ставляться два мольберти. Від кожної команди за власним бажанням виходять два учасника. Їм завязують шарфом очі. Дають у руки фломастер, підводять до мольберта і на рахунок три діти починають під музику та підбадьорення команди малювати сніговика. Хто з учасників вирішить, що завершив малюнок, голосно про це повідомляє. Журі визначає переможця,у кого сніговик вийшов найкращий. Якщо є ще бажаючі Позмагатися в цьому конкурсі, то гра продовжується.
З пару днів Новий рік, і кожний із вас сам або за допомогою братика чи сестрички, може разом з батьками, прикрашали вдома ялинку.
Отже іграшок і прикрас у нас не залишилось. Але є шматочки використаного кольорового паперу, самоклейки, дощику…І так як ви діти творчі, я вірю, що зможете гарно прикрасити наші ялинки, використавши все що отримали.
Прикрашають всі ялинки – Кульки, блискітки, сніжинки Їм на віти одягають, З чудом зустрічі шукають.
Команди отримують коробку зі шматочками кольорового паперу, самоклейки, дощику… Допоки грає музика, кожний з учасників вирізає іграшку чи робить прикрасу, підбігає до ялинки, прикрашає її та швиденько біжить назад. Жюрі визначає в кого найкраще прикрашена ялинка і в якої команди найбільше на ній іграшок.
Команди отримують аркуш паперу формату А2 із зображенням контуру новорічної кульки. Учасникам необхідно гуртом розмалювати іграшку.
Одна дівчинка мені зізналась, що їй до вподоби зима тільки за те, що дуже любить сніг, ці чудові, дивовижні, наповторні метелики, мушки або хто як їх ще по іншому називає – сніжинки.
Розв’язав мішечка
Дядько Сніговій,
Відпустив на волю Білий, сніжний рій.
Розлетілось всюди
Диво крижане, Усміхнулись люди –
Сніг пухнастий йде! Учень 8 Упала сніжинка мені на рукав.
Яка ж вона гарна, а я і не знав.
Біленька, пухнаста, така чарівна, А я завжди думав – вона крижана. 7. Конкурс « Сніжинки»
Двом бажаючим з команди необхідно як найшвидше вирізати сніжинку.
А зараз погляньте на віконце. Які химерні візерунки без фарб,олівця та пензлика намалював мороз. Я думаю, маючи їх, ви зможете намалювати ще краще. Позмагаєтесь з Морозенком?
Хто зумів це на вікні,
Візерунки чарівні, Уночі намалювати,
Не заходячи до хати?
Чудо-трави, диво-квіти - Це ж потрібно так уміти! Ці холодні візерунки,
Мов листівки-подарунки,
Нам Мороз на склі лишає, Бо чарівну фарбу має!!!
***
Вранці визирнуло сонце, Загорілися сніги.
Засміялося віконце
Й мальовничі береги…
А шибки візерункові
Заіскрилися нараз…
Стали просто пречудові — Стільки ж є на них прикрас! Неземні ліси чарівні, Звірі дикі льодяні.
І рослини дуже дивні,
Не побачиш те й у сні… На шибках усе розквітло, Незвичайне, льодяне.
Сонячне ввібрало світло
Й зачаровує мене…
Команди отримують аркуш паперу А2 синього кольору. Учасникам необхідно гуртом розмалювати візерунки на віконці.
А тепер на вас чекають інтелектуальні ігри.
Перед учасниками команд розташовані картки з номерами. Кожна команда по черзі називає номер, отримує запитання і дає відповідь на нього. Якщо відповідь правильна, вихованці перевертають картку, на якій зі зворотньої сторони - фрагмент картини. Давши на відповіді під усіма номерами та перевернувши всі картки, діти отримують репродукцію картини відомого українського художника. Їм необхідно назвати імя художника та назву картини. У командах різні репродукції одного художника.
За всі правильні відповіді на запитання – один смайлик.
За назву картини – другий смайлик.
За імя художника – третій смайлик.
Питання за бажаням дітей можуть бути цікаві на логічне мислення. А можуть бути по вивченим темам з образотворчого мистецтва.
Запитання для першої команди
1. Предмет, з яким можна іти на всі чотири сторони (Компас)
2. Як звати батька Татьни Михайлівни Ларіної? (Михайло)
3. Летіли качки; одна попереду і дві позаду, одна позаду й дві попереду, одна між двома і три в ряд. Скільки всього летело качок? (Всього летіло 3 качки, одна за одною)
4. Чи може страус назвати себе птицею? (Не може, він не вміє говорити)
5. Що можна побачити із заплющеними очима? (Сон)
6. У кого вуса довші за ноги? (Таргана)
7. Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу? (Той, що зупинився)
8. Який півострів говорить про свої розміри? (Ямал)
9. Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, він не говорить)
10. Коли руки бувають займенниками? (Коли вони вимиті)
11. Що знаходиться між горою і долиною? (І)
12. На яке запитання ніколи не можна відповісти “так”? (Ти спиш?)
13.Не лає, не кусає, а так ся називає. (@)
14.Що це таке: чорне, на трьох ногах? (Піаніно)
15. Ви сидите в літаку, спереду кінь, позаду автомобіль. Де Ви є? (На каруселі)
1.Що це таке: великий, синій, з вусами і повністю набитий зайцями?
(Тролейбус)
2. Що має голову, та не має розуму? (Сир, цибуля, часник…)
3. Витвір мистецтва, який не повинен виходити за рамки (Картина)
4.Той, що ходить і не дає спати (Будильник)
5. Шкільний писака (Крейда)
6. Якими нотами можна виміряти простір (Мі-ля-мі).
7. Одна нога там? друга тут. Яка це гімнастична фігура? (Шпагат)
8. На яких полях не росте трава (Капелюх) 9. Шпалери для стовпів (Оголошення)
Папірці, які гріють душу і тіло (Гірчичники).
10. Курка стоїть на двох ногах і важить 3 кг, якщо вона стане на одну ногу, скільки вона буде важити. (3 кг)
11. Хто говорить всіма мовами? - Луна (Ехо)
12. Чим закінчується літо та починається осінь? (Літерою "О")
13. Який кінь не їсть вівса? – (Шаховий)
14. Якою рукою краще розмішувати чай? (Чай краще розмішувати ложкою) 15. Людина потрапила під дощ, і йому ніде і нічим було укритись. Додому він прийшов весь мокрий, але не одна волосина на його голові не промокла. Чому? (Він був лисим).
Олег Ілліч Шупляк (нар. 23 вересня 1967, с. Біще Бережанського району Тернопільської області)— український художник, педагог. Член НСХУ (2000), лауреат премії ім. Михайла Бойчука (2014), автор офіційного логотипу до 200-річчя народження Т. Шевченка.
Художник , який малює картини з подвійним змістом.
І репродукція картини - «Зимовий сон»
ІІ репродукція картини - «Богдан Лепкий (Різдво)» Вихованець10
Богдан Лепкий
І знов Різдво...
Ах, скільки раз
Воно неначе казка літ
З давно-давно минулих літ Являється посеред нас!
З подвір'я сніп входив до хати, Ставав в кутку і колосками Щось шелестів. Хотів сказати, що знов
Христос родивсь між нами, Родилась правда, мир, любов І всепрощення.
Нині знов
Будем це свято святкувати,
Знов сіно й сніп внесуть до хати, Засяє під вікном звізда, І залунає коляда....
А зараз я хочу вас познайомити з картинами незвичайного американського художника Стівена Гарднера. Стівен Гарднер народився в Сан-Дієго, Америка. Його улюблена тема - тварини. Їх почав малювати ще в 1980 році і тепер малює тільки тварин.Стівен Гарднер - справжній мастер. Його картина - це не тільки твори мистецтв, приголомшлива майстерність пензля, але й захоплюючий ребус. У кожній картині заховано більше тварин, ніж це здається на перший погляд.
Перевірте свою спостережливість! Знайдіть їх усіх!
Команди отримують репродукції картин американського художника Стівена Гарднер. Вихованці мають порахувати скільки намальовано тварин на картині.
Якщо діти не втомилися то можна провести ще такі конкурси.
Від кожної команди виходять два учасника – хлопчик і дівчинка. Хлопчику зав’язують очі. Дають помаду, тіні. Він повинен нанести макіяж як найшвидше і найгарніше.
Або конкурс «Розмалюй мене». Фарбами для обличчя, нанести візерунок на новорічне свято, але вже не зав’язуючи очі.
З кожної команди виходять по одному бажаючому. Вони взявши в рот ложку з писанкою, повинні, не тримаючи руками, дійти до ялинки, обійти її та повернутись на місце, не впустивши писанку.
Журі підраховує отриманні командами смайлики.
Зимові забави вийшли на славу. Добре всі повеселились. Фантазією, усмішками, бажанням творити всі підзарядились.
З Новим Роком! З Добрим роком!
Що ступив широким кроком На поріг у вашу хату І веселу, і багату. Новорічне Вам вітання І найкращі побажання:
Щоб були завжди здорові,
Жили в радості й любові,
Щоби гарно Вам велося,
Все задумане – збулося,
Хай Вас бог благословить, В Новім році – хай щастить!