Розробка конструкції дейдвудних труб для моделі корабля

Про матеріал
Ознайомлення з технологіями виготовлення та можливими варіантами конструкції механізмів. Розробка конструкції дейдвудних труб для моделі корабля.
Перегляд файлу

Заняття судномодельного гуртка на тему:

«Ознайомлення з технологіями виготовлення та можливими варіантами конструкції механізмів. Розробка конструкції  дейдвудних труб для  моделі корабля.»

Мета: познайомити учнів з конструкцією та побудовою зменшеної копії дейдвудної труби. Розвинути навички конструктора. Сформувати у вихованців посидючість і терпіння.Узагальнитизнанняранішевивченогоматеріалуу школі. Привити навички  культурного спілкування, розвивати творчу активність учнів, самостійність.

Тип заняття: комбінований.
Матеріали: мідні трубки, латунь циліндричної форми, олово, каніфоль, літол.
Інструменти для роботи: токарний верстат, паяльник, ножівка по металу, шприц, креслярські інструменти.

Хід  заняття

І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності учнів.

Перед початком заняття керівник гуртка перевіряє готовність вихованців та їх робочих місць .

2. Організація уваги гуртківців.

Перевірка наявності інструментів та матеріалів, необхідних для роботи. Але перед тим як начнемо роботу необхідно пройти випробування.

- Ми дізнаємося не тільки хто з вас самий кмітливий, але і хто самий дисциплінований, адже без дисципліни на занятті не можна.

- Я буду задавати питання, і той, хто знає відповідь повинен, як можна швидше підняти руку, але з місця викрикувати не можна.

- Отже, почнемо вікторину на морську тему.

Бліц - вікторина:

1. Хто з присутніх знає назви всіх океані і зможе голосно їх усі перелічити? (Тихий, Атлантичний, Північний-Льодовитий та Індійський.)

2. Який фізичний закон був використаний вами в досвіді по визначенню водотоннажності моделі судна?(Закон Архімеда)

3. А хто назве мені «кольорові» моря? (Чорне, Червоне, Біле, Жов­те.)

4.Перше, молодше військове звання військовослужбовців в ВМС? (Матрос)

5. Час, протягом якого за кліматичними умовами можливе судноплавство? (Навігація).

6.Що таке маяк? (Це висока вежа, яка подає сигнальне світло і допомагає кораблям орієнтувати­ся вздовж лінії берега.)

- Діти, ви показали відмінні результати і правильно відповіли на всі питання, а якщо чогось ви і не знали, тепер запам'ятайте, і будете знати.

ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні ми познайомимося з таким елементом ходової частини судна, як дейдвудна труба. Що ж таке ця дейдвудна труба?

Рис.1Креслення дейдвудної труби

1- гребний гвинт; 2- кормове дейдвудне ущільнення; 3 - яблуко ахтерштевня; 4 - кормовий дейдвудний підшипник; 5 – дейдвудна труба; 6- гребний вал; 7 – змазка; 8 - носовий дейдвудний підшипник; 9 –ахтерпікова перегородка; 10 - носове дейдвудне ущільнення

Сталева або чавунна водонепроникна труба, через яку гребний вал виходить з корпусу судна назовні, що складається з самої труби і ущільнювачів званими сальниками, всередині порожнину труби заповнена густим мастилом, яке перешкоджає проникненню води всередину корпусу судна.

Завдання дейдвудной труби пропустити через себе гребний вал,який обертається, назовні при цьому забезпечуючи абсолютну герметичність.

Схематично дейдвудну трубу можна зобразити так:

99730722_1.png

Рис.2 Схема дейдвудної труби

- Хто скаже, які матеріали будемо використовувати для виготовлення дейдвудної труби?
- Можна використовувати мідну або латунну трубку відповідного діаметру, а сальники зробити зі шматка гуми!

- Вірно, але замість сальників краще виготовити латунні втулки діаметр отвору яких збігається з діаметром гребного валу, тим самим уникнувши зносу гуми від тертя. Так само необхідно буде густе мастило, якою ми заповнимо порожнини в трубі. Яке ж мастило краще вибрати?

-Найкраще підійде літол!

- Абсолютно вірно! 

ІІІ.Практична робота

перед тим як почнемо роботу пригадаємо назви деяких морських термінів

  1. Стоп-кран у корабля? (Якір).
  2. Відхилення судна від курсу, його мимовільне переміщення при спущених вітрилах або непрацюючому двигуні під впливом вітру, течії? (Дрейф)
  3. Велике з'єднання військових кораблів. (Ескадра)
  4. Особа, відповідальна за палубне майно на морських судах? (Шкіпер)
  5. Безпечний в навігаційному відношенні прохід по водному простору, позначений бакенами, буями і створними знаками? (Фарватер)
  • Молодці, ви показали відмінні результати і правильно відповіли на всі питання.

Згідно з кресленням ножівкою відрізаємо мідну трубку потрібних розмірів і обробляємо краї надфілем.

 

 

 

 

 

 

Рис.3 Креслення трубки моделі

Інструкція з техніки безпеки

При роботі на токарному верстаті

• Дотримуйтесь порядок на своєму робочому місці.

• Перед роботою перевірте справність верстата.

• Не допускаються обвислі рукави, не заплетене волосся, щоб уникнути попадання їх в обертовий патрон верстата.

• Ретельно перевірити закріплення заготовки в патроні.

• Перед роботою перевірити гостроту різця.

• При роботі на верстаті не відволікатися, при необхідності відволіктися або відійти від верстата обов'язково вимкнути його.

• До обертається заготівлі різець підводити плавно без ривків.

• Знімання матеріалу здійснювати частинами по кілька десятих міліметра за прохід.

• Не складати на верстат інструмент, перед роботою обов'язково перевірити чистоту верстата.

• Використовуйте мастила при обробки деталі.

Використовуючи токарний верстат під наглядом викладача виточити втулки з латунного кругляка і просвердлити в них отвір рівний діаметру гребного валу.

 


 

 

 

  Рис. 4 Втулка дейвудної труби моделі

 

Інструкція з техніки безпеки

При роботі з паяльником

• Перевірити цілісність шнура, штекера і розетки.

• Перевірити цілісність самого паяльника, на наявність пошкоджень ізоляції.

• Якщо при включенні паяльника чути тріск – негайно вимикайте його.

Не працювати вологими руками.

• При виключенні забороняється тягнути за провід.

• Тримати паяльник тільки за ручку, уникаючи дотиків до металевих частин (дуже висока температура)
• Працювати тільки в провітрюваному приміщенні.

• При паянні не нахилятися над паяльником ближче ніж на 20 см., щоб уникнути попадання бризок олова і гарячої пари в очі.

• Не працювати поблизу горючих і легкозаймистих предметів і на столах з горючих матеріалів без негорючої підставки.

• В перервах між роботою ставити паяльник тільки на підставку.

• Ні в якому разі не впускайте навіть вимкнений паяльник.

• Після закінчення роботи не торкатися до жала і корпусу паяльника до його повного охолодження (15-30 хвилин).

 

 

Припаяти втулки накінці труби "врівень».

Шприцом набити трубу мастилом і вставити гребний вал.

Дейдвудна труба готова!
ІV. Підведення підсумків

Демонстрація готового продукту, розповідь вихованців про виготовлення дейдвудной труби, закріплення матеріалу.

Прибирання робочихмісць.

-  Я дякую вам за плідну співпрацю. До нових зустрічей

 

 

Література:

Список літератури

  1. Как сделать нужные и полезные вещи / Авт. — Е.С.Лученкова [Текст]. — Москва, 2002.
  2. Бескурников А.А. Юный моряк-конструктор: [Текст]. — М.: Просвещение, 1985.
  3. Ветров С. Пионерская судоверфь. [Текст]— Мн.: «Гангут», 1998.
  4. Дрегалин. Азбука судомоделизма [Текст]— Мн.: «Эксмо», 1998.
  5. Дремлюга А.И., Дубина Л.П. Юному судомоделисту. [Текст]. — М.: Изд-во Эксмо, 1986.
docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку