Розробка практичного заняття у 6 класі з історії

Про матеріал

Розробка практичного заняття для учнів 6 класу з історії на тему "Мистецтво Давньої Греції" допоможе вчителеві провести досить цікаву роботу і скласти в учнів уявлення про мистецтво Стародавньої Греції; навчити описувати пам'ятки давньогрецького мистецтва; розвивати вміння готувати учнівський проект і представляти його у формі презентації; виховувати повагу до історичного минулого народів світу, естетичні почуття.

Перегляд файлу

Тема. Практичне заняття «Мистецтво Стародавньої Греції»

Мета:  скласти в учнів уявлення про мистецтво Стародавньої Греції; навчити  описувати пам’ятки давньогрецького мистецтва; розвивати вміння готувати учнівський проект і  представляти його у формі презентації; виховувати повагу до історичного минулого народів світу, естетичні почуття.

Тип уроку: урок формування знань і навичок.

Хід уроку

  І. Організаційний момент.

Добрий день! Сьогодні у нас цікавий урок ми з вами відправляємось у віртуальну подорож.

  ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Куди саме ми відправимось,  дізнаємось з наступного сюжету

Перегляд відео «Афіни»(2)

Отже, на нас чекає віртуальна подорож в місто, яким пишалися афіняни.

Це - місто Афіни, з його неперевершеними шедеврами  мистецтва.

 ІІІ. Оголошення теми уроку

Скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від нашої подорожі, про  що сподіваєтесь почути?

Вправа очікування(учні висловлюються)

ІV. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Що ж, вирушаємо у подорож. Екскурсоводами будуть 3 групи.

І група проведе нас  Афінським Акрополем.

ІІ група представить нам давньогрецьких скульпторів та їх твори.

ІІІ група познайомить нас із грецьким театром.

Кожна група має на партах матеріал, фото й все необхідне для створення екскурсійного проекту. Також ви будете працювати з підручниками. Матеріал і завдання ви маєте на партах. На все про все у вас 10 хв. Ще обов’язково ви повинні будете оцінити себе самостійно. Для цього на партах у вас є листи оцінювання.

Пригадаємо правила роботи в групах(на дошці)

  1. Працюють ВСІ!
  2. Кожен пропонує варіант відповіді.
  3. Не перебиваємо один одного.
  4. Працюємо разом, спільно.
  5. Розподіляємо обов’язки для кожного.
  6. Поважаємо один одного.

Представлення проектів групами

Ми  прямуємо до високого пагорба в центрі міста. Це Акрополь. Ініціатором його став Перікл. А  до будівництва залучив свого друга Фідія.

Перша зупинка  «Афінський Акрополь»

Свідченням розквіту архітектури Давньої Греції були храми. Храми  розташовувалися в центрі Акрополя або центральній площі. Грецькі храми мали прямокутну форму й були з усіх боків оточені колонами. Колони будували  в кількох стилях.

Учитель. Найяскравішою архітектурною пам’яткою Давньої Греції став комплекс будівель на Афінському Акрополі..

Розповідь екскурсовода (комплекс будівель Афінського Акрополя)

Перегляд відеосюжету.

Учитель.  Греки уславилися не лише архітектурою. Митці створювали статуї богів та героїв, прикрашали храми рельєфами, увіковічнювали не лише державних діячів, а й переможців Олімпійських ігор.  

Далі відправляємось у храм скульптур.

Друга зупинка «Храм скульптур»

У Греції жили видатні скульптори Фідій, Мирон та Поліклет.

Розповідь екскурсовода  (Фідій статуя Афіни, Мирон  «Дискобол», Поліклет «Списник», Пракситель Афродіта)Перегляд відеосюжету

Завдання:

-  Чому греки прагнули зобразити людину фізично досконалою (оспівували лише красу людського тіла, мужність, відвагу і міць, а не потворність)

Фізкультхвилинка

Треба нам перепочити…

Щоб з історією дружити,

Мати гарную статуру,

Пропоную — фізкультуру!

Наші пращури колись

На дві кінцівки піднялись.

Зараз ми —сучасні люди,

Тож ходить на місці будем.

Люди прямо не ходили —

Нагинали шиї й спини,

Щоб вам виглядать відмінно,

Тулуб всі тримайте рівно!

Зараз як первісні люди

Ми плоди збирати будем:

Руки вгору піднімайте

І навшпиньки всі вставайте.

Ми хвилинку відпочили,

Всі пограли, всі раділи…

Тож почнем знов працювати

Та історію вивчати!

Третя зупинка «Театр Діоніса»

Учитель. Яскравою сторінкою життя Афін є театральне мистецтво. На південному схилі Акрополя розташувався театр Діоніса, куди ми зараз і прямуємо.

Розповідь екскурсовода (свята Діонісія, дифірамби, трагедії, комедії, орхестра, скене) Перегляд відео сюжету

Давньогрецькі маски часто мали широко відкритий рот, виконуючи роль мегафона. Виготовляли їх з бронзи та глини. Такі маски допомагали голосу актора досягти далеких кінців амфітеатру.

Словничок (записані на дошці поняття перенести в зошит)

Театр – спеціально збудоване приміщення для вистав.

Орхестра – майданчик для вистав.

Скене – намет для переодягання акторів.

Дифірамби – урочисті пісні.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Завдання.

  • Роздивіться сучасний вигляд одного з найбільших грецьких театрів в Епідаврі на 20 тисяч глядачів. (В Ефесі театр уміщував 60 тисяч осіб). Що спільного має ця споруда із сучасним театром, які відмінності? Чи відповідають тогочасні назви частин театру сучасним?
  • Які почуття, на вашу думку, передають тогочасні маски?
  • Які нові слова ви прочитали в тексті? Що вони означають?

 

VІ. Підсумки уроку

Давньогрецька культура справила великий вплив на Римську імперію, яка поширила чимало її елементів територією Європи та басейну Середземного моря. Досягнення культури класичного періоду, перш за все філософія, вважаються основою Західної цивілізації.

У цей період отримали початок або досягли розквіту також демократія, медицина, література і театр, музика, історія, наука і технології, скульптура, архітектура, спорт (Олімпійські ігри). До культурної спадщини Стародавньої Греції зверталися багато поколінь жителів Заходу.

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати § 36. І - відповісти на питання усно.

ІІ - скласти кросворд, ребус або тест до теми уроку.

 

 

Картинки по запросу грецький театрПохожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу стилі колон 

 

Картинки по запросу грецький театр 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу статуя зевса 

Картинки по запросу грецькі статуїКартинки по запросу статуя ники 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист самооцінки

Лист самооцінки

П.І.

П.І.

 

Вправа очіку-вання

Робота в групі

Практич

на частина

Пасив-

ність

Всього балів

 

 

Вправа очіку-вання

Робота в групі

Практич

на частина

Пасив-

ність

Всього балів

 

Макс. балів

2

3

7

-4

12

Макс. балів

2

3

7

-4

12

Моя оцінка

 

 

 

 

 

Моя оцінка

 

 

 

 

 

 

 

Лист самооцінки

Лист самооцінки

П.І.

П.І.

 

Вправа очіку-вання

Робота в групі

Практич

на частина

Пасив-

ність

Всього балів

 

 

Вправа очіку-вання

Робота в групі

Практич

на частина

Пасив-

ність

Всього балів

 

Макс. балів

2

3

7

-4

12

Макс. балів

2

3

7

-4

12

Моя оцінка

 

 

 

 

 

Моя оцінка

 

 

 

 

 

 

 

Лист самооцінки

Лист самооцінки

П.І.

П.І.

 

Вправа очіку-вання

Робота в групі

Практич

на частина

Пасив-

ність

Всього балів

 

 

Вправа очіку-вання

Робота в групі

Практич

на частина

Пасив-

ність

Всього балів

 

Макс. балів

2

3

7

-4

12

Макс. балів

2

3

7

-4

12

Моя оцінка

 

 

 

 

 

Моя оцінка

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку