Розробка уроку. 10 клас. Тема: "Утворення Головної української ради у Львові. Національні формування українців. Бойовий шлях Українських січових стрільців."

Про матеріал
Розробка уроку. 10 клас. Тема: "Утворення Головної української ради у Львові. Національні формування українців. Бойовий шлях Українських січових стрільців." Опорний конспект поданий у вигляді таблиці.
Перегляд файлу

10  клас

Тема: Утворення Головної української ради у Львові. Національні формування українців. Бойовий шлях Українських січових стрільців.

Мета: після цього уроку учні зможуть: на основі аналізу різних джерел інформації: а) характеризувати український національний рух у Наддніпрянській Україні та на західноукраїнських землях; б) визначати програмові положення діяльності ГУР; в) з’ясовувати основні засади формування легіону УСС.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття: ГУР, УСС.

Обладнання: підручник, цитати з документів.

Хід уроку.

Етап заняття

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Організаційний момент (3 хв)

 Перевірка д/з

(5 хв)

Перевірка відповідей на задані запитання.

Озвучують підготовлені вдома відповіді.

Актуалізація опорних знань

(2 хв)

Завдання:

 Поміркуйте, в чому полягала трагедія українського народу в Першій світовій війні. (Необхідно пригадати, між якими військово-політичними блоками розгортаються воєнні дії в ході війни.)

 

Відповідають на запитання.

Вивчення нової теми (20 хв)

План

  1. Утворення Головної української ради.
  2. Національні формування українців.
  3. Українські січові стрільці.

1) Розповідь про створення ГУР.

Робота з документом:

З маніфесту Головної української ради (3 серпня 1914 р.)

«Ідучи війною на австро-угорську монархію, Росія грозить загином також українському національному життю, яке найшло охорону в конституційнім ладі австрійської держави. Побіда Росії мала би принести українському народові австро-угорської монархії те саме ярмо, в якім стогне 30 мільйонів українського народу в Російській імперії. І тому дорога наша ясна…Теперішня хвиля кличе український народ стати однодушно проти царської імперії при тій державі, в якій українське національне життя знайшло свободу розвитку…

Побіда австро-угорської монархії буде нашою побідою. І чим більше буде пораженіє Росії, тим швидче виб’є година визволення України…

Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!»

Завдання:

- На основі документу визначте програмові засади діяльності ГУР.

2) Розповідь про національні формування українців.

3) Розповідь про створення УСС.

Запитання:

-  Поясніть,  чому  австрійський уряд  обмежив кількісний склад легіону УСС.

-  З’ясуйте  ставлення австрійського  командування до українського стрілецтва. Чим ви можете пояснити таку позицію?

 

 

 

 

 

Слухають, працюють з документом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слухають, конспектують.

 

 

Відповідають на запитання за допомогою підручника.

Закріплення нових знань

(10 хв)

Проблемне  завдання:

  •         Прокоментуйте твердження  українського історика Л.П. Нагорної: «Світова війна стала для українського народу новим актом трагедії і водночас початком  доби               національного самоствердження». Чи згодні ви з думкою історика?

Розмірковують, відповідають.

Висновки і узагальнення

(3 хв)

Вчитель робить короткий підсумок.

Можуть задавати запитання.

Домашнє завдання (2 хв)

§

Реферат «Бойовий шлях УСС».

 

Запис у щоденники.

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку