10 клас
Тема: Утворення Головної української ради у Львові. Національні формування українців. Бойовий шлях Українських січових стрільців.
Мета: після цього уроку учні зможуть: на основі аналізу різних джерел інформації: а) характеризувати український національний рух у Наддніпрянській Україні та на західноукраїнських землях; б) визначати програмові положення діяльності ГУР; в) з’ясовувати основні засади формування легіону УСС.
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття: ГУР, УСС.
Обладнання: підручник, цитати з документів.
Хід уроку.
Етап заняття |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Організаційний момент (3 хв) |
||
Перевірка д/з (5 хв) |
Перевірка відповідей на задані запитання. |
Озвучують підготовлені вдома відповіді. |
Актуалізація опорних знань (2 хв) |
Завдання: Поміркуйте, в чому полягала трагедія українського народу в Першій світовій війні. (Необхідно пригадати, між якими військово-політичними блоками розгортаються воєнні дії в ході війни.)
|
Відповідають на запитання. |
Вивчення нової теми (20 хв) |
План
1) Розповідь про створення ГУР. Робота з документом: З маніфесту Головної української ради (3 серпня 1914 р.) «Ідучи війною на австро-угорську монархію, Росія грозить загином також українському національному життю, яке найшло охорону в конституційнім ладі австрійської держави. Побіда Росії мала би принести українському народові австро-угорської монархії те саме ярмо, в якім стогне 30 мільйонів українського народу в Російській імперії. І тому дорога наша ясна…Теперішня хвиля кличе український народ стати однодушно проти царської імперії при тій державі, в якій українське національне життя знайшло свободу розвитку… Побіда австро-угорської монархії буде нашою побідою. І чим більше буде пораженіє Росії, тим швидче виб’є година визволення України… Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!» Завдання: - На основі документу визначте програмові засади діяльності ГУР. 2) Розповідь про національні формування українців. 3) Розповідь про створення УСС. Запитання: - Поясніть, чому австрійський уряд обмежив кількісний склад легіону УСС. - З’ясуйте ставлення австрійського командування до українського стрілецтва. Чим ви можете пояснити таку позицію? |
Слухають, працюють з документом.
Слухають, конспектують.
Відповідають на запитання за допомогою підручника. |
Закріплення нових знань (10 хв) |
Проблемне завдання:
|
Розмірковують, відповідають. |
Висновки і узагальнення (3 хв) |
Вчитель робить короткий підсумок. |
Можуть задавати запитання. |
Домашнє завдання (2 хв) |
§ Реферат «Бойовий шлях УСС».
|
Запис у щоденники. |