Розробка уроку "Біг і фізика ( Рівноприскорений рух)"

Про матеріал
привести здобувачів та здобувачок освіти до розуміння суті прискорення, навчити створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати досвід математичної діяльності під час розв'язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач;.
Перегляд файлу

Тема уроку: Біг і фізика ( Рівноприскорений рух)

Клас: 10

Метауроку:

Предметна компетентність: привести здобувачів та здобувачок освіти до розуміння суті прискорення, навчити створювати математичні моделі процесів навколишнього світу, застосовувати досвід математичної діяльності під час розв'язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих задач;.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою- спілкуватися сучасною науковою мовою з використанням усталених математичних, біологічних і фізичних термінів та понять.

Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати інформаційні системи для швидкого та цілеспрямованого пошуку інформації; користуватися сучасними гаджетами як інструментальними засобами.

Уміння вчитися впродовж життя: планувати самостійне опрацювання навчального матеріалу з фізики та інших предметів; визначати цілі навчальної діяльності в короткотерміновому та довготерміновому періодах; виконувати самостійний пошук інформації з використанням різних видів джерел; виділяти головне в опрацьовуваній інформації.

Соціальна та громадянська компетентності: відстоювати аргументовано свої погляди на вирішення навчальних завдань та сприймати аргументовані пропозицій товаришів/товаришок; дотримуватися принципів демократичності та відповідальності під час роботи в групі.

Форма проведення заняття: навчальний проєкт

Типуроку: урок застосування знань, умінь і навичок

Освітні галузі, які інтегруються: математична, фізична, фізкультурна, інформатична.

Обладнання: комп’ютер, смартфони, планшети, папір, олівець, креслярські інструменти (лінійка, гумка), картки для самооцінки роботи здобувачів освіти.

Програмне забезпечення: програма-браузер (GoogleChrome), програма для створення презентацій (наприклад РowerРoint), програмне забезпечення для адміністрування опитування(наприклад GoogleForms); лабораторія PhET(симуляція людина, що рухається) https://phet.colorado.edu/sims/cheerpj/moving-man/latest/moving-man.html?simulation=moving-man&locale=uk, інтерактивна дошка Padlet https://padlet.com/oksanaag974/padlet-fo4mn2sccmzglcbj.

Хід уроку:

 І. Вступ. Актуалізація опорних знань (3 хвилин)

Використовуємо кубик Блума для актуалізації опорних знань


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Опишіть: Який рух називають рівноприскореним прямолінійним?
  2. Де застосовується фізичні величини рівноприскореного руху?
  3. Порівняйте швидкість рівномірного та рівноприскореного руху.
  4. Поміркуйте:   Як рухається тіло, якщо напрямок його прискорення: а) збігається з напрямком швидкості руху?
  5. Проаналіуйте: Як рухається тіло, якщо напрямок його прискорення протилежний напрямку швидкості руху? Як рухається тіло, якщо його прискорення дорівнює нулю?
  6. Наведіть асоціації до прискорення, рівноприскореного руху.

ІІ. Проблемна ситуація, виклик (1 хвилина)

На кожному уроці фізичної культури ви робите розминку та бігові вправи також здаєте контрольний норматив з бігу на різні дистанції. Ви можете сказати чому у кожного з Вас різна оцінка після здачі контрольних нормативів?

На сьогоднішньому уроці ми це дізнаємося, чому у кожного різна оцінка та від чого це залежить.

ІІІ. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів (3 хвилини)

Щоб дізнатися тему уроку, пропоную розгадати ребуси

(Рівноприскорений)

(рух)

(Прискорення)

Всі ми з вами кожен день ходимо, а іноді якщо не встигаємо то і біжимо. На уроках фізичної культури здобувачі освіти здають контрольні нормативи з бігу також пробігають дистанції на розминках, вчитель проводить естафети серед команд класу.

Як ви гадаєте , чому я запросила на урок вчителя фізичної культури? ( Відповіді дітей)

Вона нам допоможе знаходити вихідні дані для наших задач.

Сьогодні наш урок ми проведемо разом з учителем фізичної культури, будемо визначати фізичні величини, які характеризують рівноприскорений прямолінійний рух, а саме прискорення, швидкість, час і складемо рівняння руху кожного з дітей, які будуть брати участь у змаганні.

Задачі будуть незвичайні , ви самі будете створювати і записувати дані до умов.

Щоб нам було краще записувати дані створимо  електронну таблицю Exsel

ІV. Збір даних для задач (25 хвилин)

 

Зведена таблиця даних

 

Учасник

Шлях, м

Час, с 

Швидкість, м/с

Прискорення, м/с2

,1

Аня

30

4,9

 

 

2

Андрій

30

5,5

 

 

3

Єгор

100

 

6,5

 

4

Влада

100

 

6

 

5

команда 1

 4*30

 

 

 

6

команда 2

 4*30

 

 

 

 

Задача 1.

Аня і Андрій біжать відстань на 30 м, Влада пробігла за 4,9 с, Андрій – за 5,5 с. Знайти прискорення кожного учаснику бігу, записати рівняння для швидкості руху Влади і Андрія.

Задача 2.

Діти здають контрольний норматив біг 100м, Єгор біг зі швидкістю 6,5м/с, а Влада – 6 м/с. За який час діти здали норматив, знайти прискорення та записати рівняння для руху.

Задача 3.

Учні 10 класу розділились у команди по 4 чоловік, в кожній команді по 2 дівчини та 2 хлопці. Діти біжать естафету по 30 м відомо, що перша команда пробігла всю естафету за 5,3 хв, що на 2 хв менше ніж друга команда. Знайти прискорення кожної команди,  швидкість брати середню арифметичне значення, записати рівняння руху для кожної.

4. Наближаючись до станції, потяг рухався зі швидкістю 90 км/год й після початку гальмування зупинився через 50 с. Визначте прискорення потяга під час гальмування.

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:.

 

5. За який час автомобіль, рухаючись із прискоренням 0,4 м/с2, збільшить свою швидкість від 12 до 20 м/с?

Дано:

Розв’язання

 

 

 

 

Відповідь:.

 

 

V. Демонстрація рівноприскореного руху ( 5 хвилин)

Перейти за посиланням та на прикладі лабораторія PhET (симуляція людина, що рухається) https://phet.colorado.edu/sims/cheerpj/moving-man/latest/moving-man.html?simulation=moving-man&locale=uk, розглянути від чого залежить прискорення та як зрозуміти, що тіло сповільнюється або прискорюється.

VІ. Самостійна робота. ( 5 хвилин)

Виконати самостійну роботу перейшовши за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdO_ts2454Zx96xRG4qyX8fQm1piQvK5HGLfE2U7KFnRifXrA/viewform?usp=sf_link

VІІ. Рефлексія. ( 5 хвилин)

Прийом «Три Два Один». (Схожий на синквейн, можна використовувати презентацію або заздалегідь приготовлені аркуші, інтерактивні дошки, наприклад Padlet https://padlet.com/oksanaag974/padlet-fo4mn2sccmzglcbj). В першому рядочку (або на першому слайді) пишемо три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці. В другому – два факти, які хотілось би вивчити детальніше, поглибити знання. В третьому – один факт, який здався нецікавим, некорисними, або вже був відомим учням/ученицям.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку . ( 1 хвилина)

Мішень потрібно розділити на кілька частин (я поділила на 4 сектори), в залежності від чинників, які вас цікавлять. Чим ближче до цілі – тим більший бал. Кожен учень може зробити чотири постріли – у кожен сектор по одному. Якщо йому не сподобалося, то він обирає 0, якщо середньо – то 5, якщо йому все сподобалося – то буде ближче до середини.

ІX. Домашнє завдання. ( 2 хвилини)

Опрацювати § 6, Пункт 4 Задача 1, Вправа № 6 (3,4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Гончар Оксана
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку