Розробка уроку до теми "Диско" з музичного мистецтва у 7 класі

Про матеріал
Розробка уроку до теми " Диско" з музичного мистецтва у 7 класі (урок № 23) за підручником Л. Кондратової " Музичне мистецтво 7 клас
Перегляд файлу

Тема. Диско.

Мета:  формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися, самоорганізовуватись до навчальної діяльності, уміння працювати в колективі;

- загальнокультурної – дотримуватись норм культури мовлення, зв’язно висловлюватись; аналізувати та оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності;

- інформаційно-комунікаційної – використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і суспільно значущих завдань;

- міжпредметної естетичної — виявляти естетичне ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтва, проаналізувати засоби виразності музичних стилів,  визначити спільне, відмінне, інтерпретувати музичні твори, розвивати творчі здібності, розвивати  вміння  учнів  уважно  слухати  диско-музику, знаходити  на слух  характерні ознаки стилю,аналізувати  музичні  твори в стилі  диско,  виразно  виконувати  пісні  під  акомпанемент  інструмента та  фонограму.

 Виховувати  інтерес  до  музики  диско, ціннісне  ставлення  до  творчості  видатних  виконавців  цього  стилю.

- предметних компетентностей: . Ознайомити  з  особливостями  диско,  розглянути  історію  виникнення  цього  стилю, презентувати  видатні імена  у  диско-музиці, розглянути  приклади  їхньої  творчості.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: дошка, підручник, комп’ютер.

Методи і прийоми: бесіда, коментар вчителя, віртуальна подорож, дискусія, демонстрація наочності, організація процесу сприймання, пізнавальної та практичної діяльності учнів, стимулювання активності учнів, педагогічне спостереження, порівняльний аналіз, зстосування фрагментів  різних типів інтелекту та критичного мислення;

Форма організації: виконання творчих завдань напередодні уроку .

Терміни і поняття:  диско, стиль, хауз, техно, хіп-хоп.

Види мистецтв (предметів), що інтегруються на уроці: образотворче та музичне мистецтво

Музичний ряд, відеоряд: Гурт  «Boney  M.».     «Sanny».

Гурт  «Ricchi  E  Poveri».    «Mamma  Maria».

Гурт   «Modern  Talking».    «Brother  Louie»,  «Cheri  Cheri  Lady».

Донна  Саммер.    «Hot  Stuff»,   «I  Feel  Love».

Гурт   «Bee  Gees».     «How  Deep  is  Your  Love».

Гурт   «Pet  Shop  Boys».    «Go  West».

Тип  уроку: комбінований.

 

                                                                                     Хід  уроку

  1. Організаційний  момент. Вхід під музику « Бонні М»

 Запрошую вас  на  дискотеку,  де  будуть  звучати  мелодії  та  захоплюючі  танцювальні  ритми.

  Ми  продовжуємо  вивчати  тему  «Новаторство  в  музичному  мистецтві»  і  сьогодні  ми  познайомимося  ще  з  одним  стилем  сучасної  музики – «Диско».  На  уроці  ми  дізнаємося,  що  таке  «диско»,   його  характерні  особливості  та  представників  цього  стилю.

 

3.Мотивація  до  навчання.

Давайте  згадаємо,  з  якими  основними  стилями  та  напрямами  сучасного  музичного  мистецтва ми  вже  знайомі  з  попередніх  уроків?   (роздати  визначення)-картки

Ви  отримали  визначення,  ваше  завдання  згадати  про  що  йде  мова і зачитати  його . 

Діти читають визначення.

 

Музичний  стиль – історично  складена  сукупність  засобів  та  прийомів  художньої  виразності,  що  відображає  естетичні  погляди  різних  людей  певної  епохи  або  творчого  напряму.

Джаз – напрям  у  музиці,  що  виник  на  зламі  XIX – XX ст.  на  основі  поєднання  європейської  та  африканської  культур. Характерними  рисами  джазу  є  імпровізаційність,  підвищена  емоційність,  темброва  своєрідність.

Імпровізація – (неочікуваний,  раптовий)  створення  музики  на  момент  її  виконання  без  попередньої  підготовки.

Рок-н-рол – (крутитися,  гойдатися)  виник  на  основі  ритм-енд-блюзу.  У  50-ті  роки  рок-н-рол  сформувався  як  самостійний  музичний  напрямок. Це був одночасно і новий  музичний  стиль, і  новий  танець.

Рок – музичний  стиль,  що  виник  у  другій  половині  XX ст.;  характеризується  чітким  ритмом,  застосуванням  електромузичних  і  ударних  інструментів.

Поп-музика – напрям  у  сучасному  музичному  мистецтві,  розрахований  на  невибагливого  масового  слухача;  сучасна  популярна  розважальна  музика,  що  поєднує  стереотипи  різних  музичних  стилів  та  жанрів.

4.Актуалізація  опорних  знань. Індивідуальне  опитування.

Давайте зупинимось на визначенні «поп-музика»

(вправа « Асоціативний кущ»)-магніти+картки з питаннями

-   Що  таке  ВІА?

-Які ансамблі були популярні в минулому столітті?

-Назвіть популярні гурти сьогодення, які ви з задоволенням слухаєте?

4.Новий  матеріал  для  засвоєння. Розповідь  про  диско:  характерні  особливості,  представники. Випереджувальне завдання-диско (учениця)

Вчитель-(перегляд презентації)

На  відміну  від  року,  де  переважають  гітари,  у  «Диско»  зазвичай  використовують  клавішні,  струнні  та  електронні  музичні  інструменти,  які  створюють  своєрідний  акомпанемент. Партію  соло  здебільшого  виконують  оркестрові  інструменти  (наприклад:  флейти). Темп  музики – від  80  до  140  ударів  за  хвилину. «Диско»  властива значна  кількість  оркестрових  п'єс.

«Королевою  диско»  вважається  американська  співачка  Донна  Саммер.  Найвідомішими  виконавцями  цього  стилю  є  Глорія  Гейнер,  Даяна  Росс,  Аманда  Лір,  Даліда  та  інші. До стилю  «Диско»  звертались  і  музичні  колективи – групи  «АВВА»,  «Воney M.»,  «Arabesque»,  «Baccara»  та  інші.

На  початку  1980-х років  популярність  «диско»  спадає,  проте  цей  стиль  залишив  свій  вплив  на  напрямки  електронної  і  танцювальної  музики  хауз, техно  і  хіп-хоп.

  «Ricchi  E Poveri» - італійський  музичний  гурт,  створений  у  1968 році. Гурт  був  популярним  як  в  Італії,  так  і  за  її  межами. У  1970-1980-х  роках  деякі  його  сингли  стали  справжніми  хітами,  посівши  вершини  італійських  та  міжнародних  хіт-парадів.

«Boney M.» - німецький  диско-гурт,  створений  у  1975 році. Пік  популярності  гурту  припадає  на  1978 рік,  коли  їхні  пісні  «Rivers  Of  Babylon»  та  «Brown  Girl  in  the  Ring»  трималися  40  тижнів  у  британських  хіт-парадах. «Boney  M.»  належали  до  когорти  тих  закордонних  виконавців,  які  офіційно  були  «дозволені»  в  СРСР.  У  наш  час  колектив  залишається  одним  із  найпопулярніших  гуртів  у  світі.  Західні  музичні  критики  часто  називали  «Boney  M.»  «чорною  АВВА».

Донна  Саммер – американська  співачка  в  стилі  «Диско».  Вона є  однією  з  найпопулярніших  співачок  1970-х  років,  яка  завоювала  собі  титул  «королеви  диско».

Донна  Саммер  стала  першою  співачкою  в  музичній  історії,  чиї  сингли  за  рік  чотири  рази  були  на  вершинах  хіт-парадів. Співачка  7 разів  давала  успішні  світові  гастролі  країнами  Європи,  Азії  та в  Австралії.

«Вее  Gees» - британська  музична  група,  яка  працювала  в  стилі  «диско»  і  складалася  з  трьох  братів.

Світовий  продаж  їхніх  платівок  перевищує  мільярд  копій,  що  робить  колектив  одним  із  найуспішніших  колективів  в  історії  музичної  індустрії.

«Modern  Talking» - німецький  англомовний  музичний  дует,  створений  у  1983  році. Вокалістом,  композитором  та  продюсером  Дітером  Боленом  та  вокалістом  Томасом  Андерсом.

Гурт  виконував  танцювальну  музику  в  стилі  «євродиско».  Вже  перший  сингл  дуету  «You’re  My  Heart,  You’re  My  Soul»  (1984) став  хітом. Наступні  сингли  теж  мали  величезний  успіх  не  тільки  в  Німеччині,  а  й  по  всій  Європі.

«Pet  Shop  Boys» - британська  поп-група,  яка  утворилася  1981 року  у Лондоні.  Гурт  є одним  із  найбільш  комерційно  успішних  і  плідних  колективів  Великобританії,  що  виконували  танцювальну  музику:  за  20  років  ними  було  випущено  понад  40  синглів    них  22  потрапили  у  верхню  десятку  британського  хіт-параду).

  1.  Музичне  сприймання. (Фрагменти)

Гурт  «Boney  M.».     «Sanny».

Гурт  «Ricchi  E  Poveri».    «Mamma  Maria».

Гурт   «Modern  Talking».    «Brother  Louie»,  «Cheri  Cheri  Lady».

Донна  Саммер.    «Hot  Stuff»,   «I  Feel  Love».

Гурт   «Bee  Gees».     «How  Deep  is  Your  Love».

Гурт   «Pet  Shop  Boys».    «Go  West».

  1. Фізкультхвилинка.  « Диско -танець»-відеофрагмент.

 

  1.  Евристична  бесіда  за  прослуханими  творами:

ЗА ТИПАМИ  ІНТЕЛЕКТУ:

-Перерахуйте назви гуртів, які ми сьогодні слухали на уроці?

-Опишіть мелодію твору, який вам сподобався, добираючи відповідні слова.

      5.  Музика  диско  вплинула  не  тільки  на  розвиток  музичних  смаків,  а й  на  появу  відповідного  стилю  одягу.Розгляньте  зображення  моделей,  одягнених  у  стилі  «диско».Зверніть  увагу  на  елементи  одягу,  основні  відтінки  кольорів  та  дизайн  вбрання.

Робота  з  ілюстраціями:  моделі  в  стилі  «диско».

Творче завдання:  Уявіть  себе  модельєрами  та  створіть  за  допомогою  олівців  ескіз  одягу,  в  якому  б  ви  могли  піти  із  друзями  на  вечірку  в  стилі  «диско». Проявіть  фантазію  та  нестандартність  мислення!

Вправа « Ромашка Блума» - робота в групах

  1. Опишіть стиль диско. Чи є особлива відмінність даного стилю від інших стилів?
  2. Як ви вважаєте, чому виникла потреба у виникненні стилю « Диско»?
  3. Чим стиль  «диско» відрізняється від інших стилів?
  4. У  чому  особливість  музики  в  стилі  «диско». Чим він відрізняється від інших стилів? року
  5. Порівняйте стиль «диско» з рок-музикою. Обґрунтуйте свою відповідь.
  6. Чому на початку 80-тих популярність диско спадає?
  7. Чому після спаду популярності стиль «диско» залишив свій вплив на інші напрями танцювальної музики? В чому цей вплив виражається?
  8. Чи актуальний стиль диско для наших днів? Чи слухають його зараз і чому?

 

  1. Вправи  для  розспівування. Від танцювальної частини уроку ми переходимо до вокальної частини.
  2. Розспівка.(на склади ма, мо, му,мі). Виконання пісні Н.Май  «Рок-н-рол»    
  3. Вивчення пісні А.Малишка і П.Майбороди « Пісня про рушник».
  • Знайомство з піснею, змістом та мелодією;
  • -Розучування першого куплету та приспіву (під інструмент);
  • Ознайомлення з мелодичними та ритмічними особливостями пісні;
  • Виконання першого куплету пісні під акомпанемент інструменту.
  1. Підсумок уроку.

-Поділіться своїми враженнями від прослуханої музики в стилі «диско»;

-Хто із прослуханих виконавців вам більше сподобався?

      9.  Домашнє завдання.-Послухайте музику у виконанні ваших улюблених співаків. Чи будуть серед них виконавці в стилі « диско»?

    10. Вихід під музику    «Modern  Talking».   

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Живиця Інна
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку