Розробка уроку із зарубіжної літератури "Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голок"

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого – дати учням поняття про життя і творчість ірландського письменника Джона Бойна; розпочати вивчення повісті «Хлопчик у смугастій піжамі», розвивати навички аналізу художнього тексту, характеристики персонажів, навички виразного читання, коментування, висловлення власних вражень та думок, розвивати навички роботи з цитатним матеріалом; ключові — спілкування державною мовою (уміння висловлювати думки, почуття, погляди), уміння вчитися впродовж життя (уміння постійно поповнювати словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації); виховна: сприяти формуванню особистого ставлення до проблем, порушених у творі
Перегляд файлу

Урок № 6. Тема.  Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті

Мета: формування предметних компетентностей: дати учням поняття про життя і творчість ірландського письменника Джона Бойна; розпочати вивчення повісті «Хлопчик у смугастій піжамі», розвивати навички аналізу художнього тексту, характеристики персонажів, навички виразного читання, коментування, висловлення власних вражень та думок, розвивати навички роботи з цитатним матеріалом; ключові — спілкування державною мовою (уміння висловлювати думки, почуття, погляди), уміння вчитися впродовж життя (уміння постійно поповнювати словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації); виховна: сприяти формуванню особистого ставлення до проблем, порушених у творі                                                                                                                                                           Очікувані результати: учні знають життя і творчість Джона Бойна, розуміють вплив війни на долю дітей та дорослих, характеризують персонажів, розвивають  усне зв’язне мовлення, аналітичне та критичне мислення, творчу уяву, висловлюють власні враження та думки                                                                                                                                                                               Основні терміни та поняття: світогляд, нацизм, гетто,  Голокост, геноцид                                                                                                                       Обладнання: портрет письменника, тексти твору, буктрейлер до твору Д.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі», відео – зустріч сера Ніколаса Уїнтона з дітьми, яких він урятував від смерті (669 дітей)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу                                                   

                                                                               Перебіг уроку

Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться. Не в наші дні й не в нашу історичну добу. Дж. Бойн

І. Організаційний момент                                                                                                                                                     ІІ. Актуалізація опорних знань учнів                                                                                                                                  1. Бліцопитування. ♦ Що ви чули про сера Ніколаса Уїнтона? Хто він? (Друга світова війна – це не тільки страшні злочини і масові вбивства, це ще й час справжніх героїв, які, ризикуючи своїм життям, здійснювали сміливі і благородні вчинки. Одним з таких лицарів є до певного часу нікому не відомий британський підданий – сер Ніколас Вінтон. Коли жах нацизму і драматизм війни ще тільки набував свої зловісні контури, цей чоловік здійснив операцію з вивезення дітей із захопленої фашистами Чехословаччині в Англію. Організувавши цю евакуацію, Ніколас Уїнтон в 1939 році врятував 669 єврейських дітей. Завдяки своїм рішучим діям він вирвав їх з лап нацизму, тим самим позбавивши від приготовленої їм страшної долі – смерть у концтаборах від голоду і тортур). ♦ А що таке «нацизм» - розумієте? (Націона́л-соціалі́зм, скорочено нацизмтоталітарна імперська політична ідеологія, яка була політичною доктриною керівництва Німеччини та правлячої Націонал-соціалістичної робітничої партії Німеччини, а також у деяких інших країнах. Базується на міфах про історичну велич своєї нації, її належність до "вищої раси", що, на думку ідеологів нацизму, дає їй право на розширення так званого "життевого простору", захоплюючи території інших держав та проводячи на них політику геноциду). Геноци́д (від грец. γένος — рід, плем'я та лат. caedo — вбиваю) — цілеспрямовані дії з метою повного або часткового знищення груп населення чи народів за національними, етнічними, расовими, корисливими або релігійними мотивами.   Голокост систематичне гоніння і знищення людей за ознакою їхньої расової, етнічної, національної приналежності, сексуальної орієнтації або генетичного типу як неповноцінних, шкідливих. (Друга світова – євреї, роми, масони, інваліди, нетрадиційна орієнтація) ♦ Ґе́тто (італ. Ghetto) – частина міста, виокремлена для проживання євреїв; далі створення концентраційних таборів.                                                                                                                                                                                            ІІІ. Мотивація навчальної діяльності                                                                                                                          1. Слово учителя. — Чи потрібно пам’ятати своє минуле? Навіщо? (Коментарі учнів) Чи є майбутнє у нації, яка своє минуле забуває, відрікається від історії свого народу? Звичайно, ні. Адже, знання історії є своєрідним містком, що поєднає різні покоління. В історії є події, які залишили глибокий слід у пам’яті людей. До таких подій слід віднести Другу світову війну.  На сьогоднішньому уроці будемо говорити саме про це.                                                                                                                                                                    IV. Оголошення теми й мети уроку                                                                                                                          V.Сприйняття  та засвоєння навчального матеріалу                                                                                                                  1. Презентація письменника. Джон Бойн (англ. John Boyne; нар. 30 травня 1971) ірландський письменник, лауреат численних літературних премій. Автор десяти романів для дорослих і п'яти романів для дітей, а також двох збірок оповідань. Його книги перекладені більше ніж 51-ю мовою[2]. Один із найвідоміших романів Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі», що був екранізований 2008 року.

John Boyne in Dublin (cropped).JPG Біографія-Джона-Бойна-2

Біографія *Джон Бойн народився в Дубліні, Ірландія, 1971 року. Вивчав англійську літературу в Триніті Коледжі, (Дубліні) та письменницьку майстерність в Університеті Східної Англії (Норвіч), де став володарем премії Кертіса Брауна (премія, якою нагороджують за найкращий студентський твір у прозі). Вчився письменницької майстерності у Малкольма Бредбері. Певний час працював у книгарні «Waterstone's» в Дубліні. *Його рання проза представлена переважно оповіданнями.*Перше оповідання Бойна — «Entertainments Jar» («Фляга розваг») — було надруковане в Sunday Tribune і 1993 року потрапило до шорт-листа Hennessy Literary Award в Ірландії. Всього Бойн видав близько 70 оповідань. *У 2015 році був головою журі канадської літературної премії Scotiabank Giller Prize. Є постійним книжковим оглядачем для The Irish Times. *Живе в Дубліні. Творчість Один із найвідоміших творів автора «Хлопчик у смугастій піжамі», що зачіпає тему Голокосту. Бойн написав роман за 60 годин і закінчив його 30 квітня 2004 року, у день смерті Адольфа Гітлера, який не з'являється в книзі, але незримо присутній там. Роман отримав дві премії Irish Book Awards, премію Bisto Book of the Year і був призером декількох міжнародних нагород. Крім того, роман 80 тижнів очолював список бестселерів Ірландії та New York Times Bestseller List і лідирував у 2007-му і 2008-му роках за продажами в Іспанії. У світі продано понад 9 мільйонів примірників книги.  Нагороди, які отримав цей письменник: Ірландська книжкова премія  Фіналіст British Book Awards  Нагорода Readers' Choice Awards 2007 Книга року Bisto Премія Кертіса Брауна Літературна премія «Зали слави» Хенесі 2012 Дитяча книга року Народний вибір книги року Оповідання року Премія миру Густава Гайнемана (Німеччина) Почесний доктор літератури Університету Східної Англії 2015 Усі ці нагороди є результатом його особливого підходу до певних чутливих питань, таких як війна і Голокост. *У романах для дорослих ми маємо: Злодій часу (2000) Будинок спеціального призначення (2009) Пацифіст (2011) Сліди тиші (2014) Таємниця Голін Холу (2013) *А з романів для молоді можна назвати: Хлопчик у смугастій піжамі (2006) У серці лісу (2010) Неймовірна справа Барнабі Брокета (2012) Залишайся в траншеї, а потім бігай (2013) Хлопчик на вершині гори (2015) Мого брата звуть Джессіка (2019                                    2. Слово вчителя. Попереднє сприйняття твору. — Коли ви почули назву твору «Хлопчик у смугастій піжамі», що ви вирішили стосовно теми? Про що він? ( На перший погляд, назва книжки не викликає особливих емоцій. Вона навіть асоціюється з чимось теплим, по-справжньому милим і дитячим, однак тільки доти, доки не замислюєшся над тим, що означає слово «смугаста». Саме воно поступово відсилає читача до історії дев'ятирічного хлопчика.)                                                                           3. Перегляд  відео – зустрічі сера Ніколаса Уїнтона з дітьми, яких він урятував від смерті відео  https://www.youtube.com/watch?v=ni01WBLT2is                                                                                                                           4. Перегляд буктрейлера до твору Д. Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі» https://www.youtube.com/watch?v=wfAutMafC2I                                                                                                            5. Робота з текстом. Які основні подіїї відбулися?Глава 1. (Одного дня Бруно, повернувшись зі школи, дізнається, що їхня родина  переїздить із Берліну до місця роботи батька; хлопчик не знав, ким працює його батько; з Карлом, Даніелем і Мартіном доведеться  попрощатися; будинок був п’ятиповерховим з чудовими перилами; бабуся і дідусь залишаються) ♦  Глава 2. (Будинок у Берліні знаходиться на тихій вулиці, навколо магазинчики і овочеві та фруктові лотки, кав’ярні, а на новому місці – загублений світ; з хлопчиком вчинило підло, нечесно, він страждає та мріє поїхати звідси; шукає однодумців, можливо це покоївка  Марія; зустріч з військовим від зовнішності якого повіяло холодом; погляд у вікно з надією побачити Берлін) ♦ Глава 3. (Сестра Гретель – безнадійний випадок-  на три роки старша Бруно, привезла  ляльок, завжди знущалась над 9-річним братом; зійшлись на спільній думці, що це місце – Аж – Вись – моторошне; стали навіть спілкуватися; Бруно повів  Гретель до вікна ) ♦  Глава 4. (Побачили дерев’яні сараї великі будівлі з пічними трубами і багато людей різного віку, однієї статі; вважали це сільським поселенням, але без тварин; що там робили всі ці люди – дорослі і діти -та солдати, можливо якась репетиція; чомусь усі зодягнені у смугасту піжаму; Гретель не гралась би з цими неохайними дітьми)  Глава 5.(Не потрібно було влаштовувати обід на честь Фурора вважала мама; Бруно горить бажанням поговорити про від’їзд з батьком; згадки про залізну дорогу, вагон, у якому їхала родина; вхід до кабінету заборонено цілодобово і зарубай це  собі на носі та як Бруно знехтував цією забороною; відбулась бесіда з порушенням деяких правил (хлопчик кричав на батька) і порадою, що йому скоро тут сподобається, під час якої почув, що поряд з ними за колючою проволкою живуть не люди у звичайному розумінні.)                                                                                                                                                                        VI.  Закріплення знань, умінь та навичок                                                                                                   1. Прийом «Перевтілення». Змалювати життя в новому будинку від імені дітей  Бруно та Гретель.                                                                                                                                                                                VII. Підсумки  уроку. Рефлексія                                                                                                                 1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»  Продовжте речення - Тема війни для мене.. - Хлопчик Бруно після першого знайомства здається мені..  - Думаю, що повість носить назву «Хлопчик у смугастій піжамі» тому, що …                                                                                                                                         2. Робота з епіграфом: «Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться. Не в наші дні й не в нашу історичну добу». ♦ Чому те, про що так хочеться забути, постійно про себе нагадує? (Коментарі учнів)                                                                                                                                                         VІІI. Домашнє завдання                                                                                                                                                                                                   1. Для всіх. Прочитати 6-13 глави повісті Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі», переказувати цікаві епізоди. 2. Для бажаючих. 1. Створити печворк за сюжетом прочитаних вами глав твору. 2. Намалювати ілюстрації до цих епізодів.                                        

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткаченко Олена Юріївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кащеєва Ольга Михайлівна
    Дякую, цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кучеренко Наталія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Юрченко Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додав(-ла)
Гнатенко Надія
Додано
6 серпня 2022
Переглядів
30088
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку