Урок "Позакласне читання Д.Дефо «Пригоди Робінзона Крузо»

Про матеріал
Розробка уроку містить цікавий матеріал проведення уроку позакласного читання. Форма проведення нетрадиційна - урок- подорож, під час якої можна активізувати роботу всіх учнів класу, формувати предметні і ключові компетентності, розвивати творчі здібності
Перегляд файлу

Урок №

Тема: Позакласне читання Д.Дефо «Пригоди Робінзона Крузо»

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з окремими фактами біографії Д.Дефо, розвивати вміння аналізувати літературний твір, навички зв’язного мовлення; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: активізувати пізнавальну діяльність учнів; комунікативної: формувати навички спілкування як в колективі, так і в групах; загальнокультурної: виховувати кмітливість, розуміння ролі праці у житті людини

Обладнання: географічна карта, паперові кораблі, музика М.Римського-Корсакова «Море»

Тип уроку: урок позакласного читання

Форма уроку: урок-подорож

Хід уроку

І. Організаційний момент

Емоційний заряд

Підніміться ті, хто гарно виспався

Похлопайте в долоньки ті, хто добре підготувався до уроку

Посміхніться ті, хто любить море

Помахайте рукою ті, хто любить подорожі

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

Урок позакласного читання ми проведемо в формі гри. Ми вирушаємо в морську подорож. Всіх учнів поділимо на команди-морські екіпажі. Оберіть капітана, який буде сигналізувати готовність команди, та придумайте назву команді. (Команда «Робінзон Крузо» і «Селькірк»)

Спочатку ми візьмемо курс на Англію, батьківщину автора прочитаного твору. Попутного всім вітру. Щасливого плавання

(Звучить музика М.Римського-Корсакова «Море»)

ІІІ. Робота по темі уроку

  1. Зустріч з Д.Дефо

Вправа «Від першої особи» (індивідуальне випереджальне завдання: розповісти про автора твору)

Добрий день, мої любі юні сміливці!!! Радий вас зустріти на своїй рідній землі. Я – Даніель Дефо. Мій батько Джеймс Фо – був торговцем. Освіту я здобув у відомій на той час дисентерській академії Чарльза Мортона, де вивчав богослов’я, а також класичні й нові мови, історію, географію та математику. Батько хотів бачити мене священиком, але я розмірковував інакше.

З початку я з головою поринув у сферу приватного підприємництва і торгівлі. Починаючи з 1680 року, як торговий посередник між імпортерами і комерсантами, багато подорожував Європою, особливо довго пробув в Іспанії та Португалії. На жаль, успішного та вдалого комерсанта з мене не вийшло.

     Літературну діяльність я почав у 1697 році як публіцист памфлетом «Нариси проектів», у якому пропонував ряд політичних та економічних реформ.

   У 1700 році на сороковому році життя, я вирішив попробувати себе в журналістиці, починаючи випускати щотижневу газету «Огляд». У 1702 році опублікував анонімно памфлет «Як найшвидше розправитися з дисентерами». За це був ув’язнений і, після сплати великого штрафу, тричі виставлявся біля ганебного стовпа. У в’язниці я написав «Гімн ганебному стовпу» (1703), який натовп, що зібрався підтримати мене, співав як народну пісню на знак моєї пошани. Мене звільнили з ув’язнення.

    Саме 1703 рік став роком  мого народження в літературі. До свого родового прізвища Фо я додав  частку «де».

     Загалом моя письменницька діяльність була досить різнобарвною – від поезій до масштабних романів з яскраво представленою моральною тенденцією («Робінзон Крузо» (1719), «Мемуари кавалера», «Капітан Сінгльтон» (1720), «Молль Флендерс», «Полковник Джек», «Щоденник чумного міста» (1722), «Леді Роксана» (1724))..

  •                   А ви, діти, читали мій роман «Пригоди Робінзона Крузо»?
  •                   Яке враження він справив на вас?
  •                   А щоб швидше ви відправилися до берега остова мого героя, вам треба виконати завдання.
  •                   Хто швидше напише паспорт твору (2-3 хв.)

Назва твору

Автор

Країна

Жанр твору

Тема

Основна думка

Головні герої

- Дякую, мої шанувальники. Ви порадували мене. Ви взяли вірний курс. А тепер щоб кораблі вийшли з гавані, їм треба знятися з якоря. Команда, яка першою дасть правильну відповідь, перша відправиться в плавання.

- Що таке роман?

- Що таке прототип?

Всі команди успішно справилися з завданням і можуть виходити в море. Буду з нетерпінням чекати наступної зустрічі з вами. Цікавих пригод на хвилях мого роману!!!

  1.               (Звучить музика М.Римського-Корсакова «Море»)

Повіяв легенький вітерець і поніс кораблі в розбурхане море. Від вправності капітана і вміння приймати правильні рішення залежить доля команди.

«Конкурс капітанів»

Кожна команда задає по два запитання капітанам (домашнє завдання)

Підсумки

  1.               Але вітер не вщухає. Він з кожною хвилиною все швидше і швидше жене кораблі. Хвилі здіймаються високо над палубою корабля, з страшним ревом розбиваючись об його борти. Здійнявся шторм, і тепер доля екіпажу залежить не тільки від капітана, а й від злагодженої, правильної дії кожного моряка. Перевіримо, чи добре знають матроси свою справу.

«Бліц»-вікторина

Запитання для кожного учасника подорожі. Відповідь без обдумування. Чим більше буде правильних вдповідей, тим більше шансів у команди вийти неушкодженою із шторму

  1.               Ким хотів батько, щоб був Робінзон Крузо? (юристом)
  2.               Чим займався Робінзон, поселившись у Бразилії? (виробництвом цукру)
  3.               Де заночував Герой, в першу ніч на острові? (на дереві)
  4.               Відбираючи речі на кораблі, Робінзон знайшов те, про що сказав: «Це була для мене справді дорогоцінна знахідка, якої я не віддав би в той час за цілий корабель, навантажений золотом». Що це було? (ящик з теслярськими інструментами)
  5.               Що стало ліками для душі Робінзона? (Біблія)
  6.               Яке ремесло, засвоєне з дитинства, знадобилося герою на острові? (плетіння кошиків)
  7.               Я Робінзон зумів захистити свої посіви від хижих звірів?(убив кількох птахів і розвісив їх на огорожі)
  8.               Що найбільше злякало його на острові? (сліди дикунів-людожерів)
  9.               Про кого Робінзон сказав: «З часом я дуже прив1язався до нього, та й він, з свого боку, так полюбив мене, як досі, певно, не любив нікого»?(про П’ятницю)
  10.          Які мови знав Робінзон Крузо? (англійську, іспанську, мову дикунів)
  11.          Які речі були в героя твору, коли його викинуло на берег? (ніж, люлька і бляшанка з тютюном)
  12.          Де вів свої записи Робінзон Крузо? (в щоденнику)
  13.          Який перший подарунок зробив Робінзон П’ятниці? (штани)
  14.          Скільки років провів на острові Селькірк? (4 р.)
  15.          Скільки часу пробув на острові Робінзон Крузо? (28 р. 2 місяці 19 днів)
  16.          Із якого дерева намагався виготовити лопату Робінзон? (із залізного)
  17.          Які зерна спочатку посіяв герой? (рис і ячмінь)
  18.          Що взяв із собою Робінзон Крузо на спомин про острів? (свою величезну зроблену власними руками шапку з козячої шкури, парасольку та одного з папуг).

4.Зі штормом команди впоралися. Уже яскраво видно світло маяка, яке подає зі свого острова Робінзон Крузо. Він радо прийме у себе тих гостей, які знають його пригоди і яким відомо про його життя на острові.

Завдання для команд: за допомогою пантоміми передати якийсь епізод твору. Якщо команда суперника відгадає епізод, то отримає бал.

5.Робінзон Крузо гостинно запрошує моряків до себе в гості. Він пригостив їх свіжим хлібом, родзинками та молоком. Герой просить поділитися враженнями, яке на них справила подорож. Чого вона їх навчила.

Учні щиро подякували Робінзону та висловили своє захоплення ним.

Вправа «Продовж речення»

Я захоплююсь Вашими…

Я навчився у Вас…

Завдання: командам скласти сенкан «Робінзон Крузо»

Робінзон Крузо

Хоробрий, кмітливий

Плаває, будує, перемагає

Робінзон Крузо

  1.               Життя і доля Робінзона Крузо дуже повчальні. Тому спробуймо зібрати усі поради, які були б корисними людині, що потрапила у важку ситуацію. Написати пам’ятку (на основі прочитаного твору)
  •                   Перш, ніж впадати у відчай, подумай, що могло бути й гірше
  •                   Навчись дивитись частіше на світлі, ніж на темні сторони свого становища і пам’ятати більше про те, що в тебе є, ніж по те, чого ти позбавлений
  •                   Протиставляй злу добро
  •                   Не панікуй, дослухайся голосу розуму, знайди співрозмовника у самому собі
  •                   Шукай підтримку у вірі
  •                   Примирись з неминучим, старайся змінити те, що підвладне

ІV. Підсумок уроку

  1.               Самооцінювання, взаємооцінювання
  2.               Рефлексія

На уроці мені було цікаво…

Із твору я виніс для себе такий життєвий урок…

V. Домашня робота

Розпочати читати твір до наступного позакласного читання

 

 

 

Використана література

1. https://chl.kiev.ua › Default Життєвий та творчий шлях

 

 

docx
Додано
14 серпня 2022
Переглядів
1567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку