Розробка уроку-квесту з Основ здоров’я ддя учнів 7 класу за темою ФУНКЦІЇ ШКІРИ. ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ФУНКЦІЇ ШКІРИ

Про матеріал
Урок-квест є сучасним цікавим уроком для учнів 7 класу, який дає можливість корисно та граючи одержати знання.
Перегляд файлу

1

 

Розробка уроку-квесту з Основ здоров’я ддя учнів 7 класу за темою

ФУНКЦІЇ ШКІРИ. ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ФУНКЦІЇ ШКІРИ

Тип уроку: комбінований, урок-практична робота.

Вид уроку: урок-квест

Обладнання: костюм зими для вчителя, таблиця “Будова шкіри”, мультимедійний проектор, музичні колонки, 2 ялинки, запис пісні “Go fish youre happy and you know it”, 2 штучні маленькі ялинки, набір новорічних кульок двох кольорів, 2 кольорові лампочки, серветки, 2 набори універсального індикаторного паперу, зразки шампунів, гелів для душу, предметні скельця за кількістю зразків на 2 групи, новорічні кульки з кольорового паперу трьох кольорів, м’ячик-смайлик.

Мета: ознайомити з основними функціями шкіри та чинниками впливу на її здоров’я, дати уявлення про поширені косметичні проблеми підлітків та причини їх виникнення, поглиблювати знання учнів про косметичні засоби для підлітків та їх призначення; розвивати санітарно-гігієнічні навички, уміння виконувати гігієнічні процедури; виховувати потребу звертатися до фахівців у разі виникнення косметичних проблем.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання. (Учитель одягнений у костюм Зими.) Учитель. Доброго дня! Ви, мабуть, здивовані, що я вбралася у костюм Зими… Я вам зараз зачитаю твір одного учня 5 класу школи № 92. (Зачитує твір).

 

 “Що б я робив, якби до мене на урок завітала Зима”

 Як би до мене на урок завітала Зима, то в клас почали б залітати сніжинка і дмухав би прохолодний вітерець. Урок Зима провела б на шкільному подвір’ї, наворожила велику снігову гірку та санчата. Всі дітлахи залізли б на цю високу гірку і почали кататися з неї. А потім всі пройшли б льодяний лабіринт, шукаючи вихід з нього.  Щасливі від того, що вихід знайдено, почали б грати в сніжки та будувати снігові фортеці. Аж раптом пролунав би дзвоник. Ми швиденько підійши б до Зими й подякували їй, а вона у відповідь – нам.

 Мені хотілося, щоб до нас на урок завітала Зима.”

Учитель. А з чим у вас асоціюється слово “Зима”? (відповді учнів).

 Знайомство. Учитель. Мені дуже хочеться познайомитись з вами. Давайте зробимо коло, виходьте з-за парт. В мене в руках м’ячик-смайлик, він посміхається; сподіваюсь, що і у вас сьогодні гарний настрій. Ми будемо передавати смайлик один одному, при цьому називаючи своє ім’я і продовжуючи речення: “Взимку я люблю…” Почнемо з мене (називає ім’я та продовжує фразу, те ж саме роблять діти).  У всіх гарний настрій, всі чекають щасливих свят. Пропоную вивчити декілька рухів під чудову пісню, а слова пісні у вас на слайді. Сподіваюсь, що ці нескладні рухи ви пригадаєте в Новорічні свята. Починаємо (під музику виконують рухи, на презентації слова пісні). Дякую. Сідайте будь ласка.

 То ж ви, мабуть здогадались, що ми сьогодні теж будемо готуватись до Новорічних свят і, як написав п’ятикласник у своєму творі, пройдемо лабіринт, але не льодяний, а квест-підготовку до Новорічних свят. Бо в народі існує повір’я: “як  Новий рік  зустрінеш, так його і проведеш!” Уперед!

Учитель. Та не може бути все так гарно зимою. Мороз, вітер, сніг. Чи вони на нас впливають якимось чином? (відповіді дітей: застуда, холодно, шкіра страждає, волосся тощо). Так,  дійсно, взимку є свої переваги і свої недоліки. І сьогодні ми саме поговоримо про шкіру. Отже, тема нашого уроку: “Функції шкіри. Чинники, що впливають на функції шкіри”. Давайте запишемо в зошиті.

ІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання.

Учитель. Перед тим, як перейти до нової теми, давате згадаємо, про що ви дізнались минулого разу. Яким було домашнє завдання? (відповіді учнів). Фронтальна бесіда: стор. 59 Практична робота.

ІІІ. Повідомлення мети, завдань уроку-квесту та мотивація.

Очікування. Учитель. Ви вже здогадались, що ми на уроці повинні ознайомитись з будовою і функціями шкіри, а також визначити чинники, що впливають на функції шкіри. Практично всі підлітки незадоволені власним зовнішнім виглядом, своїм відображенням у дзеркалі. Але це зовсім не привід себе розлюбити. Насправді кожен гарний по-своєму, і ця краса неповторна, індивідуальна. А якщо й трапляються проблеми із зовнішністю (висипання на шкірі, лупа тощо) - це пов’язане зі швидкими змінами, що відбуваються на фізіологічному рівні. Адже недарма кажуть, що шкіра дзеркало всього організму. Тому саме підлітки повинні уважно стежити за власною зовнішністю.

  Хотілося б дізнатися, які питання вас цікавлять, знаючи тему нашого уроку, що ви хотіли б дізнатися. Запишіть будь-ласка, очікування від сьогоднішнього уроку на паперових новорічних кульках червоного кольору, які є на ваших столах та прикріпіть їх на ялинку на дошці, проговорюючі ваші очікування. (виконують). Дякую.

Учитель. Будемо прикрашати ялинку. Працювати ви будете в командах, їх дві. Кожна команда виконуватиме завдання, при правильному виконанні отримує шанс пройти наступний крок квесту та має можливість прикрасити ялинку своєї команди новорічною кулькою. Максимальна кількість кульок – 12. Завдання кожної команди якомога швидше виконати завдання квесту та повісити на ялинку кульку. За правильну відповідь активні гравці одержуватимуть символічні новорічну кульку, яку можна буде обміняти на оцінку в кінці уроку. Для виконання завдань відводится певний час. Та команда, яка готова відповідати, включає лампочку, що є на робочому місці кожної команди. За умови, що гравці однієї команди не дали правильної відповіді, право передається другій команді. Готові? Тоді подивіться на завдання квесту (зачитує завдання, які є на слайді та роздруковані командам)

Крок 1. Ознайомитись з будовою шкіри людини.

Крок 2. З’ясувати функції шкіри.

Крок 3. Визначити тип своєї шкіри.

Крок 4. Визначити тип свого волосся.

Крок 5. Визначити, що впливає на шкіру.

Крок 6. Дослідити миючі засоби для шкіри.

Крок 7 Вивчити рухи флеш-мобу.

Крок 8. Бліц-конкурс (5 запитань).

ІV. Вивчення нової теми.

Учитель. Уявіть, що ви всі косметологи. Хто такий косметолог? (відповіді

учнів+ слайд з визначенням)

Косметолог – це фахівець, який займається лікуванням, оздоровленням та відновленням шкіри обличчя і тіла. 

Крок 1. Будова шкіри.

Для того, щоб бути гарним косметологам і допомагати людям, треба знати що? Правильно, будову шкіри та її функції. Ознайомимось з будовою шкіри (обговорюють будову шкіри). Більш детально будову шкіри ви вивчите на уроках біології.

Перший крок квесту пройдено. Можна повісити кульку.

Крок 2. Функції шкіри.

Учитель.  “Мозковий штурм” Які функції виконує шкіра? (відповіді учнів, учитель записує на дошці)

 Другий крок квесту пройдено. Кулька

Крок 3. Типи шкіри.

 Учитель. Давайте дізнаємось з підручника, які типи шкіри виділяють косметологи.  (робота з підручником с. 61, читають)

Шкіра підлітків має свої характерні ознаки. Ви ще можете сумніватися, підліток ви чи ні, а ваша шкіра вже безпомилково про це сигналізує. Нещодавно ваше обличчя було свіжим і чистим, а зараз воно постійно лисніє, з’являються дрібні чорні цятки й гнійнички, які так псують настрій.

Насправді все гаразд. Ви нормально розвиваєтеся, а вугри — це побічний продукт дії гормонів. Просто підвищена чутливість сальних залоз до гормонів, які циркулюють у крові, призводить до надмірного виділення шкірного сала. Але для того щоб не нашкодити собі в цей період, треба знати, який у вас тип шкіри та як за нею доглядати.

Лікарі-косметологи виокремлюють декілька типів шкіри, властивих для кожної людини. Це нормальна шкіра, суха, жирна й комбінована.

Учитель. Давайте зараз визначимо, який тип шкіри притаманний кожному з вас. Ми виконуватимемо практичні завдання. І я хочу нагадати правила техніки безпеки, про які вже дізналися на уроках хімії (згадують правила ТБ). Основне з яких: нічого без дозволу вчителя та вказівок інстукції не робити, не смакувати, після виконання роботи руки вимити.

V. Узагальнення і систематизація знань.

(інструктивні картки роздруковані) Практичне завдання 1.

«Визначення типу шкіри» (пояснення вчителя, інструкції на столах)

Мета: визначити тип своєї шкіри і волосся.

Хід роботи

1. Визначення типу шкіри.

Притисніть до обличчя суху серветку.

   Якщо вона залишилася сухою, то це є ознакою шкіри нормального або сухого типу. Якщо ви хочете визначити свій тип шкіри більш точно — зверніться до фахівця-косметолога.

   Якщо в центрі серветки з’явилася жирна пляма, то це є ознакою шкіри комбінованого типу.

   Якщо на ній з’явилися жирні плями в ділянці проекції лоба, носа, підборіддя і щік, то це є ознакою шкіри жирного типу.

Зробіть висновок. Крок пройдено.

Практичне завдання 2.

КРОК 4 “Визначення типу волосся» (пояснення вчителя, інструкції на столах)

Дайте відповіді на такі запитання:

1.    Як швидко після миття голови ваше волосся стає жирним?

2.    Як виглядають кінчики вашого волосся (наприклад: нормальні, сухуваті, сухі, посічені, непосічені, ламкі)? Роздивіться під лупою (дивляться).

   Якщо ваше волосся стає жирним за 2-3 дні, кінчики нормальні або сухуваті, іноді січуться, то у вас нормальний тип волосся.

   Якщо ваше волосся довго не стає жирним, кінчики волосся сухі, посічені, ламкі, то у вас сухий тип волосся.

   Якщо ваше волосся дуже швидко стає жирним, а кінчики не січуться, то у вас жирний тип волосся.

   Якщо ваше волосся стає жирним за 3-4 дні, кінчики сухі, посічені, то у вас змішаний тип волосся (тобто жирне коріння, сухі кінчики).

Зробіть висновок.

Учитель. Трохи втомились? Давайте продовжимо вивчати рухи під пісню! Виходьте! (рухавка, супроводжується відео). Подякуємо один одному!

Учитель. Дайте відповідь на запитання. Донька взяла мамин крем, туш, тіні, помаду й скористалася ними. За якийсь час у неї на обличчі з'явилося висипання. Чому так трапилось? (відповіді учнів)

  КРОК 5. Учитель. Варто знати, що шкіра — відображення стану всього організму. За її станом можна діагностувати здоров’я людини або часткову його втрату чи відсутність, наявність захворювань. “Мозковий штурм” А що впливає на нашу шкіру? (відповіді учнів).

Учитель. Настав час дізнатися, як саме можуть впливати косметичні засчоби на шкіру. З хімії ви чули про таке поняття як кислотніть (учитель згадує разом з учнями). Для нормальної шкіри значення рН в межах від 4,5 до 5,5

Давайте ж дослідимо кислотність засобів особистої гігієни та зробимо висновки.

Крок 6  Практичне завдання 3.

“Визначення кислотності господарчого мила, банного мила та гелю для душу (пояснення вчителя, інструкції на столах).

  1. Взяти зразок 1 (господаче мило), універсальний індикаторний  папір покласти на предметне скло; скляною паличкою нанести краплю засоба на універсальний індикатонрий папір. Порівняти одержаний колір з еталонним на шкалі. Зробити висновок.
  2. Взяти зразок 1 (банне мило), універсальний індикаторний  папір покласти на предметне скло, скляною паличкою нанести краплю засоба на універсальний індикатонрий папір. Порівняти одержаний колір з еталонним на шкалі. Зробити висновок.
  3. Взяти зразок 1 (гель для душу), універсальний індикаторний  папір покласти на предметне скло, скляною паличкою нанести краплю засоба на універсальний індикатонрий папір. Порівняти одержаний колір з еталонним на шкалі. Зробити висновок.

Учитель. Отже, який ми висновок можемо зробити? (роблять висновки, які косметичні засоби є більш наближеними до рН шкіри).

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Учитель. Наскільки ви сьогодні плідно попрацювали ми зараз подивимось. Та команда, яка швидше прикрасить новорічну ялинку, стане переможцем. Ви повінні якуомога швидше відповісти на питання, що з’являться на екрані. На відповідь дається 30 секунд. Якщо команда готова відповідати, запалює лампочку. Якщо відповідь неправильна, право відповіді переходить до другої команди. Кульку на ялинку чіпляє та команда, яка відповіла вірно на запитання.

Бліц-конкурс

  1. Наведіть приклади типів шкіри.

      

  1. Наведіть приклади функцій, які виконує шкіра.

       

  1. Чому шкіру іноді називають «соціальним паспортом»?

           

4.    Доведіть, що косметичні проблеми перехідного віку є тимчасовими.

5.  Яке значення рН (кислотності) має здорова шкіра?

     

Отже, перемогла команда…

Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів.

VI. Домашнє завдання. Учитель. Я сподіваюсь, що урок був корисний для вас, що ви дізнались щось нове. Звичайно всього ми не могли охопити, тому перед тим як ми закінчимо, я пропоную домашнє завдання виконати наступне. Відкрийте щоденники Записують Д.з. за поясненнями вчителя:

1. Пам'ятка «Правила застосування косметичних засобів»

2. Доповідь “Чинники, що впливають на шкіру”

3. Параграф 8 опрацювати, відповідати на питання усно.

4. Підготувати антирекламу «Шкірі догляд не потрібний».

Учитель. А тепер візьміть, будь ласка, паперові кульки синього кольору, продовжіть на них фразу “ сьогодні на уроці я…” та прикріпіть їх поряд з вашою червоною кулькою на ялинку і ставайте у коло.

Всі успішно пройшли новорічний квест. Ялинки прикрашені. А значить скоро прийде Новий рік! І я хочу на згадку про нашу зустріч подарувати ці Різдвяні дзвіночки (передають кошик з подарунками)

(в цей час вчитель зачитує слова)

«Людина приходить у цей світ в «одязі», який набагато краще за все те, що можна купити в магазині». Будьте здорові!

Учитель. А я запрошую всіх закінчити наш флеш-моб. Урок закінчується флеш-мобом.

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку