Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів
Мета: домогтися засвоєння учнями змісту висновків з теореми про суму суміжних кутів та змісту понять «Висновок», «Посилання»; виробити вміння відтворювати вивчені висновки і використовувати вивчені твердження (теорему і висновки з неї) при розв'язуванні задач на обчислення і доведення, у яких йдеться про суміжні кути.
Тип уроку: доповнення знань, вироблення вмінь і навичок.
Обладнання: таблиця № 5 «Суміжні кути».
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант № 3
Правильність виконання роботи обов'язково треба перевірити. Це можна зробити з допомогою заздалегідь заготовлених записів на відкидний дошці або на плівці графопроектора.
III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Продемонструвати учням необхідність вивчення питань уроку можна, звернувшись до результатів математичного диктанту № 3, і запропонувавши сформулювати на їх основі загальне твердження (два кути, суміжні з даним кутом, рівні). Після такої демонстрації закономірно постає питання про існування інших подібних закономірностей. Пошук відповіді на це питання і є основною темою уроку.
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Усні вправи
а) тупого кута;
б) гострого кута;
в) прямого кута?
а) двох прямих кутів;
б) двох гострих кутів;
в) двох тупих кутів;
г) тупого і прямого кутів;
д) прямого і гострого кутів?
V. Засвоєння нових знань
План вивчення нового матеріалу
Методичний коментар
Незважаючи на те, що в даному підручнику не йдеться окремо про висновки з теореми про суму суміжних кутів, автор вважає за необхідне вивчити це питання з учнями. Залежно від рівня підготовки учнів вивчення змісту нових понять уроку може проходити або під керівництвом учителя, або під час самостійної роботи учнів. В будь-якому разі по закінченні вивчення цього питання учні мають знати:
VI. Усвідомлення нового матеріалу
Усні вправи за готовими рисунками
Письмові вправи
Методичний коментар
Під час розв'язування задач 1 і 2 бажано вимагати від учнів посилання не на теорему про суму суміжних кутів, а на відповідний висновок з теореми.
VІІ. Підсумок уроку
Замість крапок поставте таке слово або знак > чи <, щоб твердження було правильним:
а) кут, суміжний з прямим кутом, ...;
б) кут, суміжний з гострим кутом, ...;
в) кут, суміжний з тупим кутом, ...;
г) якщо 1 і 2 — суміжні, 2 і 3 — суміжні, то 1 і 3 ...;
д) якщо 1 і 2 суміжні, 3 і 4 — суміжні і 1 > 3, то 2 ... 4.
VIII. Домашнє завдання
а) кут ВОС, якщо BOD = 112°, AOC = 138° (рис. 31);
б) кут, сторона якого утворює з променем, доповняльним до бісектриси даного кута, кут 165°.