Розробка уроку на тему "НАРОДНІ ТАНЦІ"

Про матеріал
Мета: • навчальна: надати учням уявлення про особливості танців — польки та вальсу (відчуття дводольності та тридольності у музиці); засвоїти з ними поняття «полька», «аркан»; учити висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконан¬ні настрій і характер музики; • розвивальна: розвивати почуття ритму, метру; • виховна: виховувати любов до природи, інтерес до музики різних народів. Музичний матеріал: М. Глінка «Полька»; П. Чайковський «Вальс квітів»; український на¬родний танець «Аркан»; поспівка «Зробим коло»; білоруська народна пісня «Савка та Гришка»; О. Янушкевич «Мама і я»; гра «Імена».
Перегляд файлу

Урок № 22. НАРОДНІ ТАНЦІ

Мета:

 навчальна: надати учням уявлення про особливості танців — польки та вальсу (відчуття дводольності та тридольності у музиці); засвоїти з ними поняття «полька», «аркан»; учити висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконан­ні настрій і характер музики;

 розвивальна: розвивати почуття ритму, метру;

 виховна: виховувати любов до природи, інтерес до музики різних народів. Музичний матеріал: М. Глінка «Полька»; П. Чайковський «Вальс квітів»; український на­родний танець «Аркан»; поспівка «Зробим коло»; білоруська народна пісня «Савка та Гришка»; О. Янушкевич «Мама і я»; гра «Імена».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети композиторів М. Глінки,    П. Чайковського; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

 Обладнання: дитячі музичні інструменти; комп’ютер , фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

ХІД уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вальс квітів» П. Чай- ковського).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Хто в нашому класі любить танцювати?

Учитель. Правильно, майже всі. Але спочатку пограємо у гру «Імена».

Гра «Імена»

Учитель. Отже, ваші імена можна вимовити по-різному: або коротко, або продовжити їх звучання. Ось, наприклад: Га-ля, О-ля, Пет-рик, Ро-ма.

Зверніть увагу, що наголошений завжди перший склад. Отже, проплескай- мо імена дітей нашого класу за такою схемою:

Ці самі імена ми можемо назвати ласкаво, наприклад: Га-лоч-ко, 0-леч-ко, Пет-ри-ку, Ром-чи-ку.

Проплескаймо ці імені за іншою схемою:

image6

Як бачите, ваші імена можна простукати двома долями, а можна трьома.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Кожен народ має свою музику. З-поміж народних танців різ­них країн деякі відомі в усьому світі.

А чи любите ви танцювати? Чи хотіли б ви дізнатися, які танці є найпоши­ренішими? Ми з’ясуємо це сьогодні на уроці.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Сьогодні ми отримали запрошення від одного з «китів» — тан­цю. Я переконаний (-на), що всі ви любите танцювати. Яке ж свято може бути без танців? Отже, послухайте музику танцю, що має назву полька.

 Яким є характер цього танцю?

4.1. Слухання музики

Слухання «Польки» М. Глінки, визначення особливостей музики танцю

Учитель. Написав цей танок російський композитор М. Глінка. Поль­ка — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підско­ками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і лег­кими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики. (Робота у зо­шитах, с. 26.)

Повторне слухання «Польки» М. Глінки

На відміну від польки вальс — тридольний, плавний, спокійний танок. Його виконують, плавно кружляючи, немов ковзаючи по полу. Послухайте вальс та пластичним рухом рук передайте плавність звучання музики.

Слухання «Вальсу квітів» П. Чайковського

Написав цю чудову музику П. Чайковський, чиї твори ми вже слухали. Який ніжний, тремтливий вступ до «Вальсу квітів»! Нібито той, хто виконує цю музику, торкається не інструмента, а нашої душі. Коли я слухаю цю музи­ку будь-якої пори року, то одразу уявляю квітучий сад, весну та квіти. Музика вальсу така легка, повітряна, що, здається, зараз підхопить нас, закружляє і перенесе в далеке королівство, де всі люди бажають одне одному лише добра. Заплющте очі та послухайте цю чудову музику.

Повторне слухання «Вальсу квітів» П. Чайковського.

(Робота у зошитах, с. 26.)

 Чим різняться між собою ці танці?

 Які українські народні танці ви вже знаєте?

Зараз познайомимося з новим танцем, який називається «Аркан».

4.2. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

Аркан — український народний чоловічий танець. Музика цього танцю

швидка, енергійна, запальна.

4.3. Слухання музики

Учитель. Отже, послухайте цей танець та зверніть увагу на його незви­чайний ритм.

Слухання українського народного танцю «Аркан»

з виконанням танцювальних рухів

4.4. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Зробим коло» з проплескуванням пульсу та ритму

Учитель. Сьогодні до нас завітала білоруська народна пісня про двох хлопчиків — Савка та Гришка. Прослухайте історію, що трапилася з ними.

Слухання та розучування білоруської народної пісні «Савка та Гоишка»

(робота у зошитах, с. 26)

Продовження роботи над піснею О. Янушкевич «Мама і я»

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Подякуймо нашому гостеві — «киту» — за чудову музику, з якою він нас познайомив.

 Назвіть танці, що пролунали на уроці.

 Чим вони різняться між собою?

 Які танці вам ще відомі?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс квітів» П. Чай­ковського).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку