Розробка уроку на тему «ПЕРЕВІР СЕБЕ!»

Про матеріал
Мета уроку : Навчальна: попередньо узагальнити опанування учнями матеріалу теми «Жанри камерно-інструментальної музики»; поглибити знання учнів на основі варіативного матеріалу навчальної програми; Розвивальна: розвивати вміння учнів знаходити причинно-наслідкові зв'язки, творчі якості особистості; Виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату, прищеплювати вміння злагоджено працювати в команді, зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.
Перегляд файлу

УРОК № 27 ПЕРЕВІР СЕБЕ!

Мета уроку :

Навчальна: попередньо узагальнити опанування учнями матеріалу теми «Жанри камерно-інструментальної музики»; поглибити знання учнів на основі варіативного матеріалу навчальної програми;

Розвивальна: розвивати вміння учнів знаходити причинно-наслідкові зв'язки, творчі якості особистості;

Виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату, прищеплювати вміння злагоджено працювати в команді, зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.

Музичний матеріал: твори, які слухали впродовж першої частини семестру, та пісні, які вивчали впродовж першої частини семестру.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; тестові завдання; картки для діловоїгри «Музичний аукціон».

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.

Тип уроку: узагальнення знань, умінь та навичок.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід (Й. С. Бах «Скерцо»),

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку

(теми семестру та уроку написані на дошці)

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні у нас підсумковий урок, на якому ви виконуватимете тестові завдання та пограєте в ділову гру «Музичний аукціон».

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Виконання тестів за темою  «Жанри камерно-інструментальної музики»

Варіант № 1

Оберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь — 0,5 бала)

1. Пісню «Веселка» Н. Май слід виконувати:

а) урочисто; б) суворо; в) радісно.

2. Позначте правильне твердження:

а) сюїта складається з кількох частин;

б) сюїта є одночастинним твором.

3. «Жарт» — це:

а) скерцо; б) рондо; в) танець.

4. Основний принцип варіації — це:

а) використання різних музичних тем;

б) зміна засобів музичної виразності;

в) використання різних музичних образів.

Дайте стислу відповідь (кожна правильна відповідь — 2 бали)

5. Ноктюрн — це...

6. Скерцо — це...

Дайте обґрунтовану та змістовну відповідь (кожна правильна відповідь — 3 бали)

7. Схарактеризуйте засоби музичної виразності рапсодіі.

8. Що ви знаєте про камерно-інструментальні жанри?

Варіант № 2

Оберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь — 0,5 бала)

1. Пісню «Краплини мрії» М. Рожка слід виконувати:

 а) піднесено; б) сумно; в) рішуче.

2. Скерцо із Сюїти № 2 Й. С. Баха мають назву:

а) жарт; б) алеманда; в) менует.

3. Рапсодія належить до:

а) жанрів камерно-інструментальної музики;

б) жанрів камерно-вокальної музики.

4. «Рондо в турецькому стилі» В. А. Моцарта — частина:

а) варіацій; б) сюїти; в) сонати.

Дайте стислу відповідь (кожна правильна відповідь — 2 бали)

5. Етюд — це...

6. Варіації — це...

Дайте обґрунтовану та змістовну відповідь(кожна правильна відповідь — 3 бали)

7. Що ви знаєте про камерно-інструментальні жанри?

8. Схарактеризуйте засоби музичної виразності ноктюрна.

 

Ділова гра «Музичний аукціон»

 

І етап

 

Методичний коментар. Клас об'єднується у дві групи. Учитель показує картку з музичним терміном. Кожна група, щоб викупити картку, має «зробити ставку» — дати визначення поняттю, навести музичні приклади. Яка група назве більше характеристик — та й отримає нотки у винагороду. А та команда, яка матиме більше ноток,— переможе.

 

Слова для карток

Ноктюрн

Етюд

Варіація

Соната

Сюїта

Рондо

 

II етап

Методичний коментар. Звучить музика, учні мають відгадати назву цього музичного твору, назвати його автора, схарактеризу­вати засоби музичної виразності твору. Яка команда назве більше характеристик — та отримає нотки у винагороду. А та команда, яка матиме більше ноток,— переможе.

 

 

Твори для аналізування

Й. С. Бах «Скерцо» із сюїти № 2

С. Рахманінов «Прелюдія»

Л. ван Бетховен «Соната № 14»

 

М. Лисенко «Елегія»

 

Е. Ґріґ «Ноктюрн»

М. Лисенко «Українська сюїта у формі старовинних танців»

В. А. Моцарт «Рондо в турецькому стилі»

Ф. Ліст «Угорська рапсодія № 2 »

 

Ф. Ліст. Етюд «Кампанелла»

 

У кожній команді обирають кількох солістів, які мають виконати пісню за власним вибором та вибором учителя. Решта учасників — підспівує. Яка команда виконуватиме пісню більш правильно та злагоджено — та й отримає нотки у винагороду. А та команда, яка матиме більше ноток,— переможе.

  1.               ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підбиття підсумків уроку

Підбиваються підсумки гри, нагороджуються переможці.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

  • «Мені сьогодні вдалося...»;
  • «Для мене виявилося складним...».

Учні виходять із класу під музичний супровід («Веселка» Н. Май).

 

 

doc
Додано
29 березня 2020
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку