Тема. Протилежні числа.
Мета: сформувати уявлення про зміст поняття «протилежні числа»; навчити знаходити й записувати число, протилежне до даного, розв'язувати рівняння, що передбачають застосування поняття числа, протилежного до даного.
Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант
Варіант 1 [2]
II. Актуалізація опорних знань
Під час перевірки якості виконання завдань математичного диктанту (відбувається одразу після проведення математичного диктанту) повторюємо зміст таких понять, як:
III. Формування знань
Взагалі поняття «протилежні числа» не є складними для завдання. Єдиним складним моментом є усвідомлення того, що знак «-» може стояти як перед числом, так і перед числовим або навіть буквеним виразом замість слова «число, протилежне до...». Тому найбільше зусиль потребує відпрацювання саме цього моменту.
План викладення теми
IV. Закріплення знань. Вироблення вмінь
Усні вправи
-100; 0,5; -; ; 0,25; -; -; ; 0.
-2; -(-2); -а; -(а + b); -(-а); ; ; -3а.
Письмові вправи
-276; 124; -321; 62; 9; -1; 1; -7,8; -9; 0,5; -; 4; -3; , зробивши записи у вигляді рівностей. (Наприклад: -(-276) = 276 і т. ін.)
а) -(-80) = *; б) 3,5 = -*; в) -(-247) = *; г) 3,2 = -*;
д) ; е) .
б) k, якщо -к = 27; -35; 7,1; -6,9; 80; -90; ; -; 3;
в) -(-с), якщо с = 41; -3,6; 0; -2; .
Завдання 5 є дуже важливим для усвідомлення означення модуля числа:
x |
3 |
|
5 |
|
0 |
|
-6 |
-x |
|
4 |
|
-2 |
|
-1 |
|
Додаткові вправи
V. Підсумки уроку
Запитання до класу
IV. Домашнє завдання
Задача 1. Які числа, протилежні до чисел:
124; -124; 3; -; 0,6; -2,85; -1; 0?
Задача 2. Запишіть усі натуральні числа а, менші від 5, та числа, що їм протилежні.
Задача 3. Знайдіть значення виразу:
а) т, якщо m = ; -2,5; 0; б) -с, якщо с = 2; -3,75; 0.
Задача 4. У фермерському господарстві на поливних землях збирали з гектара 60,8 ц пшениці. Заміна старого сорту пшениці новим дає збільшення врожаю у 25 %. Скільки тепер пшениці збирають у господарстві з 23 га поливного поля?