Розробка уроку на тему: Закріплення і застосування знань з теми «Будова слова».

Про матеріал
Мета уроку. Повторити і узагальнити знання дітей по темі „Будова слова”; закріплювати вміння визначати у слові його значущі частини; добирати слова для перевірки ненаголошених голосних [е],[и]; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати інтерес до слова, творче мислення і мовлення учнів, вміння узагальнювати, бути винахідливим, кмітливим. Виховувати бережливе ставлення до природи, шанобливе ставлення до звичаїв наших предків, почуття колективізму.
Перегляд файлу

 Українська мова 3 клас

Тема. Закріплення і застосування знань з теми «Будова слова».

     Мета уроку. Повторити і узагальнити знання дітей по темі  „Будова слова”; закріплювати вміння визначати у слові його значущі частини; добирати слова для перевірки ненаголошених голосних [е],[и]; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати інтерес до слова, творче мислення і мовлення учнів, вміння узагальнювати, бути винахідливим, кмітливим.   Виховувати бережливе ставлення до природи, шанобливе ставлення  до  звичаїв наших предків, почуття колективізму.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, літературне читання, музика, народознавство

   Обладнання. Круг, що обертається; ілюстрації героїв, листи із завданням, малюнок Мудра Сова,  картини природи,  картки із   завданнями.

    Тип уроку. Урок повторення й узагальнення.

 Форма проведення: ”Урок-гра ”Що? Де? Коли?”.

 

Хід уроку

І. Організація уроку.

       Ось почули ми дзвінок.

       Він покликав на урок.

       Кожен з вас вже постарався –

       До уроку приготувався.

       Тож девіз тепер згадаймо.

Девіз нашого уроку:  Граючись, вчимось!

 ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

    –Діти, сьогодні урок української мови ми проведемо у формі гри „Що? Де? Коли?” Узагальнимо одержані знання з теми „Будова слова”; покажемо, як навчилися визначати будову слова, добирати спільнокореневі слова, перевіряти  ненаголошені голосні у коренях слів. Попрацюємо  над  розвитком мовлення,  уважності, кмітливості.

         Лише дзиґа забринить,

         Стане кожен серйозним в цю мить,

         Бо роботи багато у нас,

         І активно працює весь клас.

  1. Очікування
  • Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  1. Повідомлення плану уроку.
  2. Сьогодні у грі вашими супротивниками будуть не учні, а друзі, з яким ми не раз зустрічалися на уроках з української мови . За правильні відповіді ви будете отримувати пазли, з яких ви зберете те, що з нетерпінням  чекають  діти.

ІІІ. Підготовка до гри „Що? Де? Коли?” Повторення теоретичного матеріалу.

- А ось і Мудра Сова – ведуча і суддя нашої гри. Вона тримає в руках слово СВЯТО.

 Каліграфічна хвилинка пов’язане із цим словом.

  •  А яке свято чекають найбільше дітки?

Н нн но ов вий р рі рік Новий рік

    Старий Новий рік, Василя.

   Сію, сію, посіваю, з Новим роком всіх вітаю!

                 Завдання:

  1. Хто співає засівальні пісні?
  2. Які орфограми є у цих реченнях?

 – А зараз, щоб краще підготуватися до гри, повторимо теоретичний матеріал.

  1.   Кубик Блума

 –З яких частин складається слово?

 –Як визначити в слові закінчення і основу?

 –Що називається коренем? Як його знайти?

 –За допомогою чого утворюються нові слова?

 –Чим префікс відрізняється від суфікса?

 –Як перевірити написання ненаголошених [е],[и] в коренях слів? ( ПАЗЛИ)

 –Молодці. Увага, увага! Гру розпочато!

 ІV. Гра „Що? Де? Коли?”

  Раунд 1. У грі сектор №2. Проти команд знавців української мови  грає Читалочка (З конверта під №2 виймаю ілюстрацію Читалочки та лист із завданням, ілюстрацію  розміщую  на екрані імпровізованого телевізора, зачитую завдання).

  • Кого дітки ліплять із снігу. Запиши номери сніговиків –родичів. Які слова родичі. Як іще можна їх назвати?

Перевірка.  (ПАЗЛИ)

 Раунд 2. У грі сектор №1. Проти знавців грає Родзинка.

Вправа  «Кути»

Дібрати спільнокореневі слова до слів: сніг, зима, свято, мороз.

Перевірка.  (ПАЗЛИ)

 Раунд 3. У грі сектор №3. Проти знавців грає Щебетунчик. Він пропонує попрацювати в групах з хмарами слів.

— Випишіть в один стопчик споріднені слова до слова ялинка , 

а в другий — слово ялинка з різними закінченнями.

Перевірка (ПАЗЛИ)

 

 Раунд 4. У грі сектор №6.З вами грає Ґаджик. Допоможи Ґаджикові визначити, яке слово має таку будову. Запишіть його і позначте усі частини. (слайд)+ картки

Перевірка (ПАЗЛИ)

 

Фізкультхвилинка від Санти і його помічників .

 

Раунд 5.У грі сектор 4. З вами грає хлопчик Розумник..

Цеглинки ЛЕГО ( слайд)

 

Перевірка  (ПАЗЛИ)

 Раунд 6. З вами грає сектор №7.У грі Снігурка.

Вправа «Юний поет»

Завдання: Спробувати себе у ролі поета. Відновити вірш. Виписати із поданого вірша слова з ненаголошеними голосними [е], [и]. Довести свою думку щодо написання ненаголошених голосних.

 

Перевірка (ПАЗЛИ)

Раунд 7. Сектор №5. З вами грає песик Радик. Він надіслав нам „Чарівну скриньку”. У цій скриньці на вас чекає сюрприз- інформація « Як Новий рік святкують у різних країнах світу?»

Ігровий прийом «Обмін думками» (робота в групах)Стор 69 вправа 3 

Багато наших предків вірили, що в новорічну ніч Бог чує всі прохання. 31 грудня накривали пишний сімейний стіл, тому вечір цього дня називався щедрим. Також в новорічну ніч проводили різні обряди, спрямовані на захист домашньої худоби і хороший урожай.

Цікавим фактом є те, що раніше в українців символом Нового року була не ялинка, а дідух. Дідухом був стіг сіна, прикрашений стрічками, вінками, квітами. Цей символ ставили в будинку на покуті столу.

 Він пропонує вам бліц-турнір:

  1. – Хто опівночі відчиняє задні двері будинку і навіщо вони це роблять?
  2. – Як угорці відганяють злих духів?
  3. – Хто і в якій країні біля каміна залишає свої черевики і чому?
  4. – В якій країні з вікон викидають старі меблі, посуд?
  5. -  У що вірили наші предки?
  6. – Який символ Нового року був у наших предків?

Самому активному (ПАЗЛИ)

V . Самостійна робота «Хто перший?»

Вправа 1 стор.69

Випиши виділені слова , розбери їх за будовою

Перевірка (ПАЗЛИ)

VІ.  Підведення підсумків уроку.

  –Наш урок завершується. Підсумуємо ж свої знання.

  –Чому ви навчилися, вивчаючи тему „Будова слова”?

  –Зараз я хочу почути ваші враження від цього уроку.

Гра „Інтерв’ю”.

  –Чи сподобався урок?

 –У якій формі він проходив?

 –Що найбільше сподобалось робити?

 –Які завдання викликали труднощі?

Рефлексія

  • Чи справдилися ваші очікування?

( іграшки на ялинку за кольорами)

  • Так кого ж чекають діти?

  (Аналіз роботи класу на уроці, індивідуальне оцінювання учнів. Мудра Сова вручає нагороди)

VІІ. Домашнє завдання.

Диференційоване :

Високий : скласти 5-6 речень про зиму

Середній : дібрати спільнокореневі слова до слова щедрівка

docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку