Розробка уроку. Повторення вивченого у 8 класі. Граматична основа речення. Односкладні й двоскладні речення.

Про матеріал

Дана розробка даєможливість учням поглибити та систематизувати знання про граматичну основу речення, односкладне та двоскладне речення; формувати практичні навички виділяти граматичну основу речення шляхом формування лінгвістичної компетентності; розвивати вміння відрізняти односкладні речення від двоскладних, використовуючи вправи на розвиток комунікативної компетентності; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Тема. Повторення вивченого у 8 класі. Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про граматичну основу речення, односкладне та двоскладне речення; формувати практичні навички виділяти граматичну основу речення шляхом формування лінгвістичної компетентності; розвивати вміння відрізняти односкладні речення від двоскладних, використовуючи вправи на розвиток комунікативної компетентності; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: картки, схеми.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  •                   Чим підмет відрізняємо від присудка?
  •                   Чим односкладне речення відрізняється від односкладного?

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

  1.               Перевірка домашнього завдання
  2.               Інтерактивна вправа «Ти – мені, я - тобі» (перевірка опрацьованого матеріалу)
  3.               Проблемне завдання

З наведеного речення випишіть головні члени речення, вкажіть тип присудка, вибравши правильну відповідь. Поясніть орфограми у виділених словах.

Київ – краса мого краю, слава і гордість слов’ян (В. Швець):

а) простий дієслівний;

б) іменний складений;

в) дієслівний складений.

Відповідь: Київ – краса, слава і гордість, б).

V. Повторення і узагальнення вивченого у 8 класі

1. Робота з підручником:

1) Вправа 3 (с. 12)

Прочитайте виразно текст пісні О. Ткача «Ти моя, Україно». Що ви можете сказати про ліричного героя? Ким він є для України та чому вона дорога й близька його серцю?

Спишіть виділені речення, підкресліть усі члени речення. Поясніть використання тире в цих реченнях.

Але всі ми – України рідні діти.

Я для тебе дитина.

Моє серце, моя пісня – Україна.

  1.               Завдання-дослідження

Запишіть речення, підкресліть граматичну основу.

Прийшли батько із сином – складений підмет.

Олег став переможцем – складений іменний присудок.

Денис почав відповідати – складений дієслівний присудок.

  1.               Опрацювання таблиці підручника «Складений підмет і присудок» (с. 13)
  2.               Опрацювання таблиці підручника «Односкладні речення» (с. 14)

2. Тестове завдання

Вкажіть вид односкладних речень, вибравши правильну відповідь. Виконайте синтаксичний розбір одного речення.

  1.               Дорога. Ранок. Тиша. -  (д)
  2.               Світає. – (в)
  3.               Стою і милуюсь полем. – (а)
  4.               Посієш вчасно – збереш рясно. – (г)
  5.               Відчинити кватирку! – (е)
  6.               Там ціле підземне місто спорудили. – (б)

а) означено-особове;

б) неозначено-особове;

в) безособове;

г) узагальнено-особове;

д) називне.

3. Тестове завдання-характеристика

Схарактеризуйте речення, вибравши правильну відповідь; поясніть орфограми у виділених словах.

  1.               Широкий лан. – (г)

а) просте, односкладне, непоширене, неповне;

б) просте, двоскладне, поширене, неповне;

в) просте, односкладне, означено-особове, непоширене, неповне;

г) просте, односкладне, називне, поширене, повне.

  1.               Розплети задуму на полотнах сонця. – (б)

а) просте, односкладне, означено-особове, поширене, неповне;

б) просте, односкладне, узагальнено-особове, поширене, повне;

в) просте, двоскладне, непоширене, повне;

г) просте, двоскладне, поширене, неповне.

  1.               Від добра добра не шукають. – (б)

а) просте, двоскладне, поширене, неповне;

б) просте, односкладне, узагальнено-особове, поширене, повне;

в) просте, односкладне, неозначено-особове, непоширене, неповне;

г) просте, односкладне, поширене, неповне.

 4. Робота в групах

Інтерактивна вправа «Віднови речення»

Поєднайте слова в речення, розставте розділові знаки. Утворені речення розберіть синтаксично.

  1.               За мир, справа, боротьба, найсвятіша. – Боротьба за мир – найсвятіша справа.
  2.               Святих, святая, історія, народу. – Історія – це святая святих народу.
  3.               Добро, найбільше, народу, в кожного, його, мова, це. – Найбільше добро в кожного народу – це його мова.

VІ. Підсумок.

 Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  •                   З чого складається граматична основа?
  •                   За структурою підмет і присудок можуть бути?
  •                   Які речення називаються односкладними?

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §1, вправа12.

І р. – вправа 11 (І, ІІ, ІІІ).

ІІ р. – напишіть твір-мініатюру «Осінь у рідному місті», використовуючи односкладні речення.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
15563
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку