Розробка уроку "Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами "Козацька Україна"".

Про матеріал

Розробка нестандартного уроку з математики для учнів 6 класу. Урок поєднаний з історією козацтва та України. Розвиває патріотичність, любов і повагу до Батьківщини.

Перегляд файлу

Відділ освіти і науки Нікопоьської міської ради

Комунальний заклад «Нікопольська середня

загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №18»

 

 

Розробка уроку

математики на тему:

«Розвязування вправ на всі дії з раціональними числами «Козацька Україна»»

http://blistar.net/images/photos/de2e36c786ebc87e8904a57107a62f14.jpg

Проведений у 6 класі

вчителем математики

Бардичевською К.В.

 

Нікополь

2018р.

Тема: Розвязування вправ на всі дії з раціональними числами              «Козацька Україна».

Мета:

 Навчальна:  систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів щодо застосування правил додавання, віднімання, множення і ділення  раціональних чисел, збагатити знання з історії українського козацтва;

Розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу; розвивати навики самостійної  роботи, усної лічби, активізувати пізнавальну діяльність учнів;

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення, зосередженість, взаємоповагу.

 

Обладнання: проектор, смайлики-настрій, «вареники» із задачами, козацькі клейноди, грамоти джур.

Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організація учнів до початку уроку.(Слайд1)

1. Привітання. (Слайд 2)

- Вчитись нелегко буває

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

Що знання – найлегша,

Найцінніша ноша.

 (Звучить козацький марш) Слайд 3

Памятка козаків. 

Дружба – звичай.

Товариськість – традиція.

Гостинність – закон.

2. Перевірка готовності. Рефлексія.

- Подивіться чи все ви підготували до уроку. Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

- На ваших партах лежать 3 смайлики-настрої. Оберіть один із них, який відовідає вашому настрою.

- Бачу, що всі в доброму настрої, тому можемо розпочинати роботу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо знання про раціональні числа, повторимо правила додавання і віднімання раціональних чисел, множення та ділення їх, а також розв’язуватимемо вправи з модулем.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Розгадування кросворду. (Слайд 4-19)
  • Як ви вже здогадалися, урок сьогодні незвичайний. А щоб дізнатися як він називається, необхідно розгадати кросворд.

Запитання до кросворду.

  1. Компонент дії при додаванні. (Доданок).
  2. Відстань від початку координат до будь-якої точки. (Модуль).
  3. Результат віднімання. (Різниця).
  4. Числа, більші за нуль. (Додатні).
  5. Додатні числа, від’ємні та нуль. (Цілі).
  6. Ні додатне, ні від’ємне число. (Нуль).
  7. Результат дії ділення. (Частка).
  8. Цілі та дробові числа разом називаються …(Раціональні).
  9. Числа, які використовуються при лічбі. (Натуральні).
  10.         Компонент при дії множення. (Множник).
  11.         Числа, сума яких дорівнює нулю. (Протилежні).
  12.         Пряма, на якій позначають точки. (Координатна).
  13.         Додавання, віднімання, множення, ділення одним словом … (Дії).
  14.         Яку дію треба виконати, щоб знайти невідомий доданок? (Відняти).
  15.         Результат дії додавання. (Сума).
  • Прочитайте словосполучення, що утворилось (Козацька Україна).
  • Саме про козацтво і козаків ми будемо говорити на уроці.

 

  1. Козацькі клейноди. Усна лічба. (Слайд 20-31)
  • Перед вами приклади. Зафарбувати клітинки, що містять числа, знайдені як результат обчислень прикладів.
  1. 34*(-4) = -136                            7) -68*(-5)=340
  2. -25*5 = -125                                8) 56: (-14)=4
  3. 50* (-2)= -100                             9) 45*(-5)= -225
  4. -48:(-3) = 16                                10) -39:13=-3
  5. -8 * (-36) = 288                            11) -78: 3= -26
  6. 16*(-10) = -160                           12) 96:(- 4)=-24

 

(Слайд 32)

  • Булава — один із козацьких клейнодів, символ найвищої влади гетьманів, козацьких отаманів в Україні XVI—XVIII ст. Мала вигляд палиці з горіхового дерева із срібною або позолоченою кулею на кінці. Оздоблена, як правило, гербом, прізвищем або вензелем власника. 
  • Протягом уроку за правильно виконане завдання ви будете отримувати жетони із зображенням булави. Наприкінці уроку, порахувавши їх кількість, отримаєте оцінку.

 

  1. Встановити відповідність.
  • Образ запорізького козака став символом захисника Батьківщини. Козацтво захищало українські землі від руйнівних набігів турецько-татарських загарбників, повернуло до життя спустошені татарськими ордами південноукраїнські землі.
  • А коли ж вперше згадується про українське козацтво?(Слайд 33)
  • Встановіть відповідність між прикладами та їх розв’язками та дізнаєтесь який це рік.

1)     -24-(-25 )                                       а) 4

2)       -96+100                                       б) 9

3)     132 +(-124)                                    в) 8

4)     -85 +94                                          г) 3,5

                                                                д) 1

(Слайд 34)

- Саме з хроніки польського автора М. Бєльського 
дізнаємося, що у 1489 р. козаки супроводжували польське військо в поході проти татар.

 

 

ІV.Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

  1. Козацький човен. Усна вправа.
  • Козаки досконало володіли мистецтвом морського бою.(Слайд 35)
  •  Розташуйте числа в порядку зростання і ви дізнаєтесь назву козацького човна.

-8,4; 2; 3,7; -1,8; 0,6.

Ч       к   а      а     й

(Чайка)(Слайд 36)

 

(Слайд 37)

  • Козацький  флот складався із чайок – легких маневрених човнів, які мали два керма (кормове і носове), рухалися як на веслах, так і з допомогою вітрила.

 

2.«Квадрат» (робота за рядами) (Слайд 38)

  • Щоб дізнатися, які роміри мав човен, треба виконати наступне завдання.
  • З першого рядка обрати найбільше число, з другого – найменше, з третього – ні найбільше, ні найменше. Знайшовши їх суму, дізнаєтесь відповідь.

     І ряд                                        ІІ ряд                                   ІІІ ряд

23

24,8

-13

 

19,4

19

-19,5

 

-56

56,45

56,5

-32,1

-30

0

-10

0

-14,3

-22,4

-15

0

-25,1

25,3

25,5

-1,2

-1,1

-1

36

35,9

-30

Ширина – 18м                         Висота борту – 4м             Кількість місць- 70

(Слайд 39)                               

 

3.«Дніпровські пороги»

  • Відомо, що кожен новачок, незалежно від віку, приймався на Січі спочатку в «молодики». Він учився фехтувати, влучно стріляти, сидіти на коні. Тільки після трьох років навчання, новачок мав скласти іспит – ливучи човном по Дніпру проти течії подолати пороги.
  • Щоб стати справжніми козаками нам також треба подолати «пороги». (Слайд 40)
  • По-черзі до дошки  виходять по два учня з кожного варіанту і розвязують приклади.

 

 

Фізхвилинка «Ми майбутнє України» (Слайд 41) (або відео)

4.«Шифрувальник»  (біля дошки)

Хто такі українські козаки? Це вільні люди, що над усе любили волю, свободу, рідну мову, землю. Козаки - це воїни, хлібороби, господарі, поборники вільної України. Відомі українські козаки боролись за майбутнє України, захищали українські землі від нападників. Хто славетні козаки України згадаємо. (Слайд 42)

  • Виконати дії і в таблиці знайти літеру, яка відповідає результату. Прочитати прізвище козака.

35

76

49

3

60

23

8

270

7

135

58

84

с

л

ц

н

х

и

ь

м

к

е

й

а

 

  1. |-15| +|-45|= 60                          7) |47|-|-24|=23
  2. |-283|-|-13|=270                         8) |96| - |-47|=49
  3. |-45|*|-3|= 135                            9) |-32| : |-4| =8
  4. |-12|+|-64|=76                             10) |-63|: |-9| = 7
  5. |-56|: |7| = 8                                 11) |-127| - |104|= 23
  6. |-120|: |-40|=3                              12) |-152|- |-94|= 58

Відповідь: Хмельницький.

5.Робота на картках. (самостійно)

1 учень:  -1,2х=-1,2

2 учень:    0,7 – х = -5,3

3 учень:     х+ (-12) = -8

4 учень:    -4х=-32

Відовідь: 1648 рік. (Слайд 43)

( Слайд 44) або (Відео про Б.Хмельницького)

6.«Поповнення запасів їжі» (Слайд 45-52)

- Ми з вами вже добре попрацювали, але нам треба підживитися ще знаннями.

Робота з сигнальними картками:

  • На зворотньому боці ваших  смайлів є сигнальні картки. На екрані з’являтимуться тестові завдання, ви повинні підняти картку з правильною, на вашу думку, відповіддю).

Обчислити:

  1. 12 : ( – 3)

А: 4  Б: – 4  В: 9

  1. – 24 : (– 6)

А: 4  Б: – 4  В: – 30

  1. 0 : (– 8,7)

А: 8,7  Б: – 8,7 В: 0

  1. (–1) *100

А: – 100 Б: – 1  В: 1

  1. (–1)*121

А: 1  Б: – 1  В: – 121

  1. 72: (-8)

А: 64                Б: -9            В: 9

  1. |11| =

А: -11             Б: 22               В: 11

  1. |-43|=

А: 43               Б: -43            В: розвязку немає

 

  1. «Вареники». (один учень біля дошки,хто раніше розв’яже отримає добавку).
  • Козаки майже весь час перебували у походах. Тому коли видавалась нагода гарно пооїсти, вони не відмовлялись. Як відомо, національна страва українців – вареники.
  • Поласуйте ж і ви смачними вареничками.  В кожному варенику – задача. (Слайд 53)

Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом.

                                                                А.Франс.

Задача 1. (Слайд 54)

У курені було 350 козаків. 240 козаків вирушили в похід і 20 у розвідку. Назад повернулося 180 козаків. Скільки козаків стало в курені ?

Відповідь: 270 козаків стало в курені.

Задача 2.

З Січі виїхав козацький загін, швидкість пересування якого 28 км/год. Назустріч йому зі степу вирушив другий загін зі швидкістю пересування 22 км/год. Знайдіть час, за який загони зустріняуться, якщо відстань між Січчю та степом 150 км.

Відповідь: 3 год.

Задача 3.

Вирушивши у похід, козаки за 3 дні подолали 180 км. Другого дня вони проїхали  40 км, що у 2 рази менше, від  відстані, яку здолали першого дня, а третього – решту відстані. Скільки кілометрів подолали козаки третього дня?

Відповідь: 60 км.

 

Задача 4.

До острова козацька чайка плила 6 годин за течією річки, а назад вона той самий шлях пройшла за 10 годин. Знайдіть відстань, в обидві сторони, якщо власна швидкість козацької чайки 12 км/год, швидкість течії річки 3 км/год.

Відповідь: 180 км .

 

8. «Урочиста обіцянка козацького джури».  (Слайд 55)

- Козаки постійно перебували у військових походах. Але вони ніколи не розставалися з обіцянкою козацького джури. Через це, в тексті стерті деякі слова. Щоб їх відновити, треба розвязати приклади зручним способом.

(Слайд 56-66)

1) -125*8*17 = -17000 Івана Сірка

2) – 32,73*50*(-2)= 3273  «Козацького джури»

3) 0,5*(-2)*(-125)= 125  патріотом

4) -5,46*20*(-5)*(-0,1)= -54,6 українського народу

5) 4,78*(-4)*25=-478    традиції

6) -25*23*(-0,4)= 230  козацького товариства

- Ми відновили всі стерті слова. Давайте прочитаємо, що у нас вийшло. (Слайд 67)

http://4.bp.blogspot.com/-51SEkYGAIRc/VjzWk6Sv1RI/AAAAAAAACnk/0HRD7dLTQzg/s1600/3.jpg

- Так як ви всі є членами шкільного куреню, у кожного з вас повинна бути ця обіцянка. (вручаю обіцянки).

V. Підсумок уроку

1. Узагальнююча бесіда

- Чи сподобався вам урок?

- Що нового ви дізналися на цьому уроці?

- З якими числами ми сьогодні працювали?

- Яке завдання сподобалося найбільше?

- Яке завдання було для вас найскладнішим?

2. Оцінювання. ( Слайд 68)

- Протягом всього уроку ви отримували нагороди. Порахуйте їх і згідно з таблицею,оцініть свої досягнення за урок.

Вірш

3. Рефлексія. ( Слайд 69)

- На початку уроку ви визначали свій настрій за допомогою смайлів-настроїв. Оберіть той смайлик, якому відповідає ваш настрій зараз.

- Я бачу, що у деяких учнів настрій покращився.

 ( Слайд 70) (Козацький марш з відео).

  • Дякую за урок. До побачення.
docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку