Розробка нестандартного уроку з математики для учнів 6 класу. Урок поєднаний з історією козацтва та України. Розвиває патріотичність, любов і повагу до Батьківщини.
Відділ освіти і науки Нікопоьської міської ради
Комунальний заклад «Нікопольська середня
загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №18»
Розробка уроку
математики на тему:
«Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами «Козацька Україна»»
Проведений у 6 класі
вчителем математики
Бардичевською К.В.
Нікополь
2018р.
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами «Козацька Україна».
Мета:
Навчальна: систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів щодо застосування правил додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел, збагатити знання з історії українського козацтва;
Розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу; розвивати навики самостійної роботи, усної лічби, активізувати пізнавальну діяльність учнів;
Виховна: виховувати культуру математичного мовлення, зосередженість, взаємоповагу.
Обладнання: проектор, смайлики-настрій, «вареники» із задачами, козацькі клейноди, грамоти джур.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організація учнів до початку уроку.(Слайд1)
1. Привітання. (Слайд 2)
- Вчитись нелегко буває
Та наука завжди хороша.
Кожна в світі людина знає,
Що знання – найлегша,
Найцінніша ноша.
(Звучить козацький марш) Слайд 3
Пам’ятка козаків.
Дружба – звичай.
Товариськість – традиція.
Гостинність – закон.
2. Перевірка готовності. Рефлексія.
- Подивіться чи все ви підготували до уроку. Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
- На ваших партах лежать 3 смайлики-настрої. Оберіть один із них, який відовідає вашому настрою.
- Бачу, що всі в доброму настрої, тому можемо розпочинати роботу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Запитання до кросворду.
(Слайд 32)
1) -24-(-25 ) а) 4
2) -96+100 б) 9
3) 132 +(-124) в) 8
4) -85 +94 г) 3,5
д) 1
(Слайд 34)
- Саме з хроніки польського автора М. Бєльського
дізнаємося, що у 1489 р. козаки супроводжували польське військо в поході проти татар.
ІV.Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
-8,4; 2; 3,7; -1,8; 0,6.
Ч к а а й
(Чайка)(Слайд 36)
(Слайд 37)
2.«Квадрат» (робота за рядами) (Слайд 38)
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
23 |
24,8 |
-13 |
|
19,4 |
19 |
-19,5 |
|
-56 |
56,45 |
56,5 |
-32,1 |
-30 |
0 |
-10 |
0 |
-14,3 |
-22,4 |
-15 |
0 |
||
-25,1 |
25,3 |
25,5 |
-1,2 |
-1,1 |
-1 |
36 |
35,9 |
-30 |
Ширина – 18м Висота борту – 4м Кількість місць- 70
(Слайд 39)
3.«Дніпровські пороги»
Фізхвилинка «Ми майбутнє України» (Слайд 41) (або відео)
4.«Шифрувальник» (біля дошки)
Хто такі українські козаки? Це вільні люди, що над усе любили волю, свободу, рідну мову, землю. Козаки - це воїни, хлібороби, господарі, поборники вільної України. Відомі українські козаки боролись за майбутнє України, захищали українські землі від нападників. Хто славетні козаки України згадаємо. (Слайд 42)
35 |
76 |
49 |
3 |
60 |
23 |
8 |
270 |
7 |
135 |
58 |
84 |
с |
л |
ц |
н |
х |
и |
ь |
м |
к |
е |
й |
а |
Відповідь: Хмельницький.
5.Робота на картках. (самостійно)
1 учень: -1,2х=-1,2
2 учень: 0,7 – х = -5,3
3 учень: х+ (-12) = -8
4 учень: -4х=-32
Відовідь: 1648 рік. (Слайд 43)
( Слайд 44) або (Відео про Б.Хмельницького)
6.«Поповнення запасів їжі» (Слайд 45-52)
- Ми з вами вже добре попрацювали, але нам треба підживитися ще знаннями.
Робота з сигнальними картками:
Обчислити:
А: 4 Б: – 4 В: 9
А: 4 Б: – 4 В: – 30
А: 8,7 Б: – 8,7 В: 0
А: – 100 Б: – 1 В: 1
А: 1 Б: – 1 В: – 121
А: 64 Б: -9 В: 9
А: -11 Б: 22 В: 11
А: 43 Б: -43 В: розв’язку немає
Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом.
А.Франс.
Задача 1. (Слайд 54)
У курені було 350 козаків. 240 козаків вирушили в похід і 20 у розвідку. Назад повернулося 180 козаків. Скільки козаків стало в курені ?
Відповідь: 270 козаків стало в курені.
Задача 2.
З Січі виїхав козацький загін, швидкість пересування якого 28 км/год. Назустріч йому зі степу вирушив другий загін зі швидкістю пересування 22 км/год. Знайдіть час, за який загони зустріняуться, якщо відстань між Січчю та степом 150 км.
Відповідь: 3 год.
Задача 3.
Вирушивши у похід, козаки за 3 дні подолали 180 км. Другого дня вони проїхали 40 км, що у 2 рази менше, від відстані, яку здолали першого дня, а третього – решту відстані. Скільки кілометрів подолали козаки третього дня?
Відповідь: 60 км.
Задача 4.
До острова козацька чайка плила 6 годин за течією річки, а назад вона той самий шлях пройшла за 10 годин. Знайдіть відстань, в обидві сторони, якщо власна швидкість козацької чайки 12 км/год, швидкість течії річки 3 км/год.
Відповідь: 180 км .
8. «Урочиста обіцянка козацького джури». (Слайд 55)
- Козаки постійно перебували у військових походах. Але вони ніколи не розставалися з обіцянкою козацького джури. Через це, в тексті стерті деякі слова. Щоб їх відновити, треба розв’язати приклади зручним способом.
(Слайд 56-66)
1) -125*8*17 = -17000 Івана Сірка
2) – 32,73*50*(-2)= 3273 «Козацького джури»
3) 0,5*(-2)*(-125)= 125 патріотом
4) -5,46*20*(-5)*(-0,1)= -54,6 українського народу
5) 4,78*(-4)*25=-478 традиції
6) -25*23*(-0,4)= 230 козацького товариства
- Ми відновили всі стерті слова. Давайте прочитаємо, що у нас вийшло. (Слайд 67)
- Так як ви всі є членами шкільного куреню, у кожного з вас повинна бути ця обіцянка. (вручаю обіцянки).
V. Підсумок уроку
1. Узагальнююча бесіда
- Чи сподобався вам урок?
- Що нового ви дізналися на цьому уроці?
- З якими числами ми сьогодні працювали?
- Яке завдання сподобалося найбільше?
- Яке завдання було для вас найскладнішим?
2. Оцінювання. ( Слайд 68)
- Протягом всього уроку ви отримували нагороди. Порахуйте їх і згідно з таблицею,оцініть свої досягнення за урок.
Вірш
3. Рефлексія. ( Слайд 69)
- На початку уроку ви визначали свій настрій за допомогою смайлів-настроїв. Оберіть той смайлик, якому відповідає ваш настрій зараз.
- Я бачу, що у деяких учнів настрій покращився.
( Слайд 70) (Козацький марш з відео).