Розробка уроку "Українка Наталка яка здивувала світ"

Про матеріал
Ця розробка уроку допоможе глибше вивчити й детально проаналізувати образ Наталки Полтавки з п’єси І.Котляревського "Наталка Полтавка". Виховує в учнів добре ставлення до батьків, глибоку відповідальність за особисті почуття, благородність у коханні. Закріплює вивчене про дійову особу.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 клас

Тема Українка Наталка яка здивувала світ

Мета Глибше вивчити й детально проаналізувати образ Наталки Полтавки з пєси І.Котляревського.

Виховувати в учнів добре ставлення до батьків, глибоку відповідальність за особисті почуття, благородність у коханні.

Закріпити вивчене про дійову особу.

Обладнання: таблиці, портрети Наталки Полтавки та інших дійових осіб, аудіо запис з піснями, «сторінки життя Наталки» ( окремі плакати з назвами сторінок до усного журналу).

                                                    ПЕРЕБІГ УРОКУ

І Організаційна частина уроку.

(на дошці записана тема уроку, епіграф)                        

                                                                                               «Наталка Полтавка» Котляревського досі не  втратила своєї життєвої сили, правдивості і свіжості.

І. Франко

- вчитель напамять читає перший куплет пісні «Віють вітри…», з твору «Наталка Полтавка» Котляревського.

- питання до учнів:  а) чи знайомі вам ці слова?   б) де ви з ними зустрічалися?

- слово вчителя

Я хочу звернути увагу на епіграф, який записаний на дошці. Він стане своєрідним гаслом нашого уроку.

ІІ Актуалізація опорних знань.

1 Перевірка домашнього завдання.

Ми з вами продовжуємо роботу над змістом пєси. І для того, щоб зрозуміти як в знаєте її зміст, ми перевіримо домашнє завдання.

1 учень Пропонується заповнити таблицю, за допомогою якої визначемо композиційну побудову твору.

2 учень Розмістити ілюстрацій ний матеріал за сюжетом. Дати назву кожній ілюстрації(створити план).

Всі інші в зошитах   Зробити  схематичне розміщення сюжету твору, кожному прямокутнику під відповідною цифрою дати назву.

  1. Зустріч з возним.
  2. Розмова матері з Наталкою.
  3. Розмова виборного з Терпилихою.
  4. Наталка подала рушники.
  5. Розмова Наталки  з Миколою про Петра.
  6. Благословіння матері.
  7. Коли кого любиш, того не забудеш.

Зачитати складений план учнями класу, порівнюючи з записаним на дошці.

А для більшого порівняння, подивіться на цитатний план до сюжету, який я вам запропоную.

  1. «Удобна аказія предстала…»
  2. «Ти оп’ять чогось сумуєш, Наталко!»
  3. «Знаю гарного жениха для Наталки»
  4. «Поздоровляю вас,добродію…»
  5. «Петре, явись!»
  6. «Благослови дітей своїх щастям і здоров’ям»
  7. «Тепер ми ніколи не розлучимось…»

 

ІІІ Мотивація навчання

  • Добре, ми з вами згадали композицію, сюжет твору «Наталка Полтавка». І як завжди в кожному творі є герої які мають свої характери.
  • Давайте пригадаємо з теорії літератури, що таке літературний характер?

(учні записують визначення в зошитку)

  • Назвіть всі дійові особи п’єси,але розмежовуючи їх на образи, які викликають повагу, симпатію і які викликають осуд, засудження.

       ! ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ

+                                                                                                    -                                                                                                                  Наталка Полтавка                                                          возний(Тетерваковський)                                                                                                                     Петро, Микола                                                               виборний(Макогоненко)                                                                                                                                                  Терпилиха

 

ІV Сприйняття й засвоєння учнями нового матеріалу.

1 Слово вчителя.

Як ви вже здогадалися, сьогодні поведемо мову про характер головної героїні з пєси І.Котляревського  Наталки Полтавки.

2 Додаткова інформація про створення І.Котляревським образу Наталки.

3 Пояснення матеріалу за планом.

Ми з вами поступово будемо розбирати риси вдачі Наталки, гортаючи своєрідні сторінки життя нашої героїні і водночас оточимо образ Наталки героями з якими вона зустрічається на протязі твору.

(учні записують назви сторінок до зошитів)

ПЕРША СТОРІНКА

Хто така Наталка?

(учні дають відповіді)

ДРУГА СТОРІНКА

Що нам відомо про її минуле?

(учням пропонується, користуючись текстом твору, дати відповіді)

ТРЕТЯ СТОРІНКА

Самохарактеристика Наталки

(робота з текстом)

Прослуховування пісень Наталки. Висновок.

ЧЕТВЕРТА СТОРІНКА

Що про Наталку говорить виборний та возний?

(посилаючись на текст, дати відповідь)

ПЯТА СТОРІНКА

Готовність на самопожертву. Як мати характеризує Наталку?

(робота з текстом, бесіда з учнями, проблемне питання        

 Спроектувати життя Наталки з возним. Яким ми можемо його уявити.)

ШОСТА СТОРІНКА

 Особливості мови Наталки

(бесіда,висновок)

СЬОМА СТОРІНКА

Наталка – перший правдивий образ дівчини-селянки в українській літературі.

Проблемне питання Чим же цей образ приваблює, зворушує, захоплює.

ВОСЬМА СТОРІНКА

Наталка Полтавка і сучасність

Написати листа Наталці Полтавці.

 

V Оцінювання. Підбиття підсумків.

Гра «Незакінчене речення»

Мені було цікаво…

Найбільше сподобалося…

Мені було важко, коли…

Сьогодні на уроці я запамятав…

 

VІ Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру «Сучасна Наталка Полтавка» (сильні учні)

Виписати з пєси українські звичаї та обряди(середні учні)

Дати характеристику Наталки користуючись планом(усно) (слабкі учні)

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку